Mnogi oslovljavaju Zagreb kao muški grad. Odnosno, grad u kojem nazivi institucija, ulica i trgova nose primarno muška imena; imena velikana poput Nikole Tesle, Vladimira Nazora, Matije Gupca i Franje Tuđmana. Jasno je da su ove ličnosti ostavile trag na hrvatskoj povijesti, no često u ovoj priči zaboravljamo žene koje su ostavile jednaki, ako ne i veći trag na hrvatskoj povijesti. Činjenica da četiri od sedam najvećih gradova u Hrvatskoj imaju manje od dva posto ulica nazvanih po ženama, dok čak 11 gradova nema niti jednu ulicu nazvanu po ženi, iznimno je poražavajuća.
TRGni se za ravnopravnost
Jeste li znali da Split ima 1.89%, Pula 1.61%, a Karlovac tek 1.46% ulica nazvanih po ženama? Na prvi pogled zaista poražavajuće brojke, ali kada tome pridodamo i činjenicu da su upravo ovo gradovi koji čine većinu populacije stanovništva Republike Hrvatske situacija postaje još gora. Upravo zbog toga, s ciljem što hitnije promjene ove prakse, pokrenuta je kampanja TRGni se za ravnopravnost. Kampanja koja će se 11.11. 2022. godine održati na Trgu hrvatskih velikana u Zagrebu, a imat ćete priliku saznati zašto je upravo ova lokacija u središtu Zagreba simbol kampanje, kako se svaki građanin Republike Hrvatske može uključiti, te upoznati buduće hrvatske velikanke, koje su već u najranijoj dobi svojim djelima zadužile naše društvo.
Okupljenima će se ispred inicijative obratiti Ida Prester, kao i Višnja Ljubičić, pravobraniteljica za ravnopravnost spolova te predstavnici Centra za edukaciju, savjetovanje i istraživanje (CESI), Ženske sobe i Predstavništva Europske komisije i Ureda Europskog parlamenta u Zagrebu.
S ciljem jačanja svijesti o problematici rodne nejednakosti u nazivima ulica, uz podršku Centra za edukaciju, savjetovanje i istraživanje (CESI) i udruga B.a.B.e te Ženske sobe, kao i Predstavništva Europske komisije i Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj te Ureda pravobraniteljice za ravnopravnost spolova, inicijativu je pokrenula agencija HEARTH, jedina u Hrvatskoj koja se bavi isključivo društveno odgovornim projektima.
Foto: PR, Profimedia