Mijenja li se način putovanja ili ne? Polovica ispitanih putovala bi održivo
Mijenja li se način putovanja ili ne? Polovica ispitanih putovala bi održivo

Mijenja li se način putovanja ili ne?
Polovica ispitanih putovala bi održivo

Spakirati kofere i krenuti – upravo ova rečenica mnogima zvuči kao nešto najljepše što mogu čuti ili izgovoriti. Upravo se mnogima od nas slobodno vrijeme vrti oko putovanja ili aktivnosti vezanih za njih. No, još od pandemije, krvna slika putovanja definitivno je krenula u promjenu. Sve više ljudi svjesno je ekoloških otisaka koje ostavljamo za sobom i održivost u putovanjima postaje sve važnija tema.

Lifestyle, kultura, ekologija, naše poimanje svakodnevice kao budućnosti koja je pred nama očituje se u našim svakodnevnim bivanjima. Kako ćemo živjeti? Hoćemo li shvatiti da moramo razmišljati o dobrobiti našeg planeta, o autohtonosti i jedinstvenim vrijednostima i uključiti ih u naš svakodnevni život. Tako je i s putovanjima.

Razmišljajte o održivim putovanjima

Kako krenuti putovati održivo. Držite se nekoliko osnovnih postulata. Za početak dajte si dovoljno vremena potražiti lokacije (resorte, hotele, planinske kućice, kampove) koji svoje poslovanje temelje na održivosti. Prošlo je vrijeme masovnog turizma, onečišćenja, umjetne hrane i svjetlosnog zagađenja. Imamo priliku potražiti lokacije gdje ćemo moći istinski uživati u prirodi i ljudima koji u suživotu s njom žive na onaj posebniji i iskonskiji način. Tako ćemo više doći do sebe i vlastitog mira i odmora, što nekako i je ono čemu težimo kada planiramo putovanje. Mnogi hoteli i resorti tako uz smještaj nude razne programe za uključivanje i volontiranje u lokalnu zajednicu. Učinite nešto za zajednicu kada ste već ondje.

Uživajte u miru

U današnjem eklektičnom svijetu često nam je potrebno malo vremena da stanemo, odmorimo i obavimo introspekciju. Život nije ovdje da bismo žurili, živjeli u ustaljenim planovima i gubili dane bez mogućnosti za nepredvidivosti. Ako nas je ova situacija ičemu naučila, onda je to da ne ide sve u uvijek po planu. Dopustite si fleksibilnosti, kako u životu tako i u planiranju putovanja. Uživajte u trenutcima, u tome je na kraju i bit.

Lokalno i u skladu s prirodom

Besciljno tumaranje, obilaženje, trošenje beskonačnog novca na nekvalitetne proizvode bez trenutka odmora sada nam zvuče kao nešto na što se nikada ne bismo odvažili. U godinama pred nama usporit ćemo još više. Tražite lokacije na kojima možete ostati duže, s kojih možete i raditi i istovremeno uživati. Hoteli u seoskim okruženjima, u planinama u blizini mora, zvuče kao idealna kulisa.

UX_Raffles Seychelles (Baie Sainte Anne, Seychelles)
Raffles Seychelles (Baie Sainte Anne, Seychelles)

Mijenjaju li se navike?

No, kakvo je zapravo stanje stvari govore nam, među ostalim, i novi podaci iz godišnjeg istraživanja tvrtke booking.com o održivim putovanjima. Oni otkrivaju da 45 % ljudi smatra da je održivije putovanje važno, ali ne i primarni faktor prilikom planiranja ili rezerviranja putovanja. Jedna trećina (33 %) smatra da je već počinjena šteta nepovratna i da njihove odluke to neće promijeniti, dok četvrtina putnika (25 %) ne vjeruje da su klimatske promjene toliko ozbiljne kako ih neki predstavljaju. Pritom 44 % ispitanika vjeruje da vlade imaju najveći potencijal za suzbijanje gospodarskih učinaka putovanja, a 43 % misli da pružatelji putničkih usluga imaju najveći utjecaj u suzbijanju utjecaja na okoliš pa ti novi uvidi bacaju novo svjetlo na potrebu za povećanom suradnjom radi rješavanja rastućih osjećaja bespomoćnosti potrošača i osiguranja kontinuiranog davanja prednosti održivijem turizmu.

UX_Grand Hyatt Hong Kong (Hong Kong)
Grand Hyatt Hong Kong

Istraživanje na više od 31.000 putnika u 34 zemlje

Nedavno ispitivanje pokazuje da gotovo polovina putnika zna da je održivije putovanje važno, ali im nije primarni čimbenik prilikom planiranja ili rezerviranja putovanja, a 28 % putnika čak kaže da su im već dosadila stalna upozorenja o klimatskim promjenama. Ipak optimistična predviđanja pokazuju da 75 % globalnih putnika kaže da želi putovati održivije tijekom sljedećih 12 mjeseci. Njihove odluke temelje se na želji da tako postupe jer smatraju da je to ispravno pa sve do osjećaja krivnje ako odaberu neki manje održiv način putovanja.

UX_Portola Hotel & Spa (Monterey, United States of America)
Portola Hotel & Spa (Monterey, United States of America)

Zaključiti možemo da unatoč rastućim frustracijama, putnici koji kažu da donose promišljenije odluke također smatraju da iskustva održivijih putovanja zapravo obogaćuju njihova putovanja. Kada bi što veći broj ljudi sagledao sve benefite ovakvih načina putovanja, pokrenuli bismo, polako, ali sigurno taj nužni kotačić promjene.

Foto: Promo, Instagram

Učitati još
Zatvori