Je li mladima fakultet izvor stresa? Evo što kaže istraživanje
Je li mladima fakultet izvor stresa? Evo što kaže istraživanje

Je li mladima fakultet izvor stresa? Evo
što kaže istraživanje

Početak nove akademske godine znači povratak u užurbanu rutinu za studente, koja donosi nove izazove i brojne obveze. Rano buđenje, gomilanje obaveza i povratak učenju samo su neki oblici pojma mikrostres koji svakodnevno prati studentski život. Prema istraživanju* koje su proveli tvrtka Mars i brend Orbit, čak 75 % pripadnika generacije Z i milenijalaca doživljava svakodnevne mikrostresove. Stresne se situacije na prvom mjestu događaju na fakultetu, poslu, školi, zatim u prometu.

gen-z-orbit-journal5

Problem s ranim buđenjem

Studenti se suočavaju s nizom obaveza. Iako studentski život može biti uzbudljiv, on je također prepun izazova i mikrostresova koji mogu imati značajan utjecaj na svakodnevni život. Čak 3/4 ispitanih navodi da im pri povratku na fakultet ili posao stres stvara rano buđenje (51 %), ali i zabrinutost u vezi s propuštenim poslovima ili učenjem koje je potrebno nadoknaditi (44 %).

gen-z-orbit-journal4

Fakultet kao izvor stresa

Također, 3/4 ispitanih navodi da im je prijevoz do fakulteta veliki izvor stresa te ih čini tjeskobnim i razdražljivim. Mehanizmi kojima se mladi najčešće koriste kako bi se nosili sa stresom putovanja na posao ili fakultet su pojačavanje glazbe (41 %), žvakanje žvakaće gume (20 %) i zvanje prijatelja odnosno člana obitelji (17 %). Ostali navode da ne rade ništa posebno (23 %) ili kreiraju listu obaveza za taj dan (16 %).

gen-z-orbit-journal1
orbit-gen-z-journal2

Chewtopia

S obzirom na ove podatke, važno je osvijestiti potrebu za uzimanjem vremena za sebe. Tako je brend Orbit predstavio kampanju Chewtopia, koja podsjeća na važnost izdvajanja trenutaka za sebe. Istraživanje pokazuje da je za 78 % ispitanika generacije Z i milenijalaca „vrijeme za sebe“ izuzetno važno. Koriste ga najčešće za opuštanje (56 %), uživanje u hobijima (52 %) te fokusiranje na vlastite potrebe (49 %).

gen-z-orbit-journal3
orbit-gen-z-journal1

Vrijeme za sebe je nužnost

„Uzimanje vremena za sebe nije luksuz, već nužnost. Imajući u vidu da je „vrijeme za sebe” vrlo ili izuzetno važno za čak 78 % ispitanika generacije Z i milenijalaca, Orbit je prepoznao potrebu i predstavio kampanju Chewtopia koja nas podsjeća da je usprkos užurbanom tempu svakodnevnog života bitno izdvojiti trenutke za sebe” izjavila je Vanja Vagić, voditeljica korporativnih komunikacija tvrtke Mars za UBBAI regiju.

orbit-gen-z-journal3

*Napomena: Anketu je provela tvrtka Mars i brend Orbit u suradnji s tvrtkom Deep Dive Research and Consulting i obuhvatila je 500 ispitanika (pripadnici generacije Z i milenijalci u Hrvatskoj). Svi podaci iz teksta potječu iz navedenog istraživanja.

Foto: Promo, Dupe

Učitati još
Zatvori