Bonton se definira kao kodeks ponašanja kojeg bi se trebao pridržavati svaki pripadnik društva. Ipak, čini nam se da samo danas daleko od toga. Postoji li uopće kodek ponašanja u društvu u kojem je malo toga definirano, a trendovi se rađaju i umiru gotovo svake minute? Je li vrijeme digitalizacije dovelo do toga da se više ne znamo ponašati ako nismo online? I kako se uopće ponašamo online?
Je li bonton pred izumiranjem?
U članku #allaboutchange: Što je bonton i je li pred izumiranjem?otvorili smo temu o ulozi bontona u današnjem svijetu. Bontoni nas uče kako se treba ponašati, izražavati, izgledati, komunicirati, gestikulirati i dr. u gotovo svakoj situaciji. Bonton najstrože osuđuje vrijeđanje, psovanje i fizičko obračunavanje. Postoje i specijalizirani bontoni čiji je sadržaj usmjeren na pojedinu situaciju, npr. Bonton u restoranu ili Bonton u kazalištu. Međutim, pravila ponašanja nisu u svim regijama svijeta ista, stoga nisu ni svi bontoni isti. Osobe koje ne poznaju bonton, ili ga se ne pridržavaju, nisu prihvaćene u svim društvima te se smatraju nepristojnima i loše odgojenima. No vrijede li danas ista pravila ponašanja kao i prije primjerice pedeset godina?
Vrijede li danas ista pravila kao i prije?
Sigurno da ne. Posljednjih trideset godina svjedočimo ubrzanom razvoju digitalne tehnologije, seljenju komunikacije u virtualni svijet i online aspektima u svim našim životima. To svakako dovodi do bolje povezanosti među ljudima, ali istovremeno i do otuđenja. Paradoksalno zar ne? Boravak u svijetu društvenih mreža i online komunikacija postala je jedna od najvažnijih tema današnjice. Zašto? Upravo zato jer se proučavanjem iste može doći do raznih zaključaka o tome kakvo je danas društvo u kojem se nalazimo. Online komunikacijom gubimo bliskost i teško nam je percipirati da iza ekrana, s druge strane tipkovnice također sjedi osoba. Tada dolazi do manjka empatije, što itekako predstavlja velik problem današnjice.
Kako se ponašamo online?
Internetsko zlostavljanje, neetička komunikacija pa čak i zakonom kažnjivo ponašanje danas su sveprisutni online. Bonton kao takav gotovo da i ne postoji i tome nažalost svaki dan svjedočimo. U ovom aspektu komunikacije slobodno možemo reći da je on pred izumiranjem, a takav način komunikacije polako, ali sigurno prevladava. Do kakvog nas to zaključka dovodi? S bontonom (barem kada govorimo online) možemo se pozdraviti, a samim time i svim onim benefitima koje njegovo upražnjavanje donosi, a to su, među ostalim, lijepi i zdravi ljudski odnosi.
Foto: Unsplash
Sadržaj članka nastao je u suradnji s našim partnerima. Za više informacija, pogledajte naše Uvjete korištenja.