U posljednje se vrijeme sve veći naglasak stavlja na održivu modi, a čini se da bi se takvom principu mogao okrenuti i jedan od najpopularnijih high street brendova – Zara. Naime, osnivač lanca trgovina Inditex, Amancio Ortega, najavio je kako će do 2025. godine sve Zarine kolekcije biti napravljene od održivih materijala. Između ostalih, dio Inditex trgovine su još i Zara Home, Massimo Dutti, Pull&Bear, a i oni će slijediti takvu politiku. Još jedan ambiciozan cilj koji je grupacija Inditex stavila pred sebe je taj da će do 2025. godine, 80% energije koja se troši u Zarinom sjedištu, tvornicama i trgovinama, biti iz obnovljivih izvora. Nadalje, do 2023. godine namjeravaju napraviti da i viskoza kao materijal bude u potpunosti održiva.
Banke odjeće u pojedinim trgovinama
Pablo Isla, izvršni direktor Inditexa, rekao je kako su upravo oni ti koji trebaju pokrenuti promjene – i to ne samo u tvrtki, nego u cijelom sektoru! Dodao je da, bez obzira na to što su prisutni diljem svijeta, žele biti suprotno od fast-fashion brenda, već, kako sam kaže, odjeću proizvode u vlastitim tvornicama, održavaju nisku razinu zaliha robe, imaju lokalnu proizvodnju i nemaju promocije u trgovinama. Važno je napomenuti kako Inditex već neko vrijeme radi na održivoj proizvodnji. U tome prilog govori činjenica da su u protekle četiri godine prikupili više od 34 tisuće tone rabljenih zaliha robe pomoću “banaka odjeće” koje su instalirali u više od 800 trgovina. Također, usluga skupljanja odjeće iz domova kupaca, koja je dostupna u Španjolskoj, Pekingu i Šangaju, pokazala se kao izrazito učinkovita te će se proširiti na London, Pariz i New York.
Uz to, tvrtka se udružila i s humanitarnim organizacijama poput Crvenog križa kako bi se zalihe raspodijelile onima kojima su potrebne. Grupacija surađuje i s Massachusetts Institute of Technology kako bi zajedničkim snagama pronašli najbolje načine recikliranja vlakana. Obvezali su se da će odgovorno zbrinjavati neiskorištenu robu te da će, do 2020. godine, prestati ispuštati opasne kemikalije. Takve odluke djelomično su i rezultat potrošača koji sve više zahtijevaju etičku proizvodnu praksu i odgovorno maloprodaju, osobito u pogledu viška zaliha i odlaganja neželjene robe.
Foto: Instagram, Zara