

Od 3. do 11. ožujka 2025. Pariz je središte za modu, dizajnere i luksuzne modne kuće. Realno, i do sada je bio. Ali sljedećih tjedan dana je to potpuno naglašeno jer je krenuo Tjedan mode u Parizu. Krajem siječnja je u fokusu bila visoka moda, a sada su to ready to wear kolekcije. Svoje nove kolekcije predstavit će neki od najvećih: Dior, Tom Ford, Acne Studios, Balmain i mnogi drugi.
Pariz je modna meka i grad u kojem su stvoreni neki od najvećih – Chanel, Dior, Saint Laurent i Louis Vuitton samo su neki od pionira koji svojim radom postavljaju standarde i očekivanja za iduće sezone. Zato znamo da nas čeka pravi modni spektakl i – najbolje od najboljeg.
Alaïa je inspiraciju našao u skulpturama i ženama
I to se jasno vidi. Od modela na pisti je napravio hodajuće predivne statue kojima je udahnuo dašak prošlog vremena. Inspiracija iza kolekcije je, uz skulpture i žene, i povijest. Kolekcija označava prvi put da se brend nalazi na službenom rasporedu Tjedna mode u Parizu i ostavio je dosta jak utisak. Prošle jeseni, brend je potpuno preskočio Pariz. Umjesto Pariza, organizirali su prvu modnu reviju ikada unutar Guggenheim muzeja u New Yorku. I tada se dalo naslutiti da Mullier, kreativni direktor Alaïe, posebnu privrženost gaji prema skulpturalnim komadima.
Ako netko ima problem što je Mullier uokvirio glave modela asocirajući na zatvor i manjak slobode i kretanja, razmislite ponovo. Alaïa je uvijek obožavao žene i veličao njihovu ljepotu, a ovim je samo htio staviti fokus na njihova predivna lica. Kod ove modne kuće žene se čuva i njeguje kao najvrijednije skulpture.










Chloé, the woman you are
O jednoj ženi se pričalo kada se pričalo o Chloé, a to je Phoebe Philo. Nakon Philo modnom kućom je prošlo pet kreativnih direktora, no o nikome se nije pričalo kao o sadašnjoj, Chemeni Kamali. Sada je već jasno da je Kamali boho kraljica i da njeguje tu estetiku. Ali to je toliko dobro odrađeno – čak i ako niste obožavatelj te estetike, nećete moći ostati imuni na dizajn, styling i komade iz nove (a i svake dosadašnje) kolekcije. Prozračne svilene haljine, oversized bluze s mašnama, dugi kaputi s krznom… Tu je boho samo zajednički nazivnik, a brojnici su profinjenost, elegancija, glamur, nježnost, sloboda, harmonija i mekoća.
Kamali točno zna gdje treba “bocnuti” kako bi se žene istovremeno osjećale i moćno i nježno, jako i ranjivo. Uz to sve, re-dizajnirala je kultni Chloé model trobe Paddington (model Paddington je za Chloé isto što je, recimo, Baguette za Fendi ili The City torba za Balenciagu). Tako da tu torbu sigurno od sada držimo na našem modnom radaru.








Tom Ford + Haider Ackermann = moć
Debitantska kolekcija Haidera Ackermanna za Tom Ford se može opisati jednom riječju – Moćno. Haider Ackermann je na poziciju kreativnog direktora došao prije par mjeseci i mi smo tada postavili pitanje hoće li uspjeti vratiti staru slavu Toma Forda. Pa, dobili smo odgovor – hoće. Kolekcija je tomfordovska u punom smislu te riječi, moćna, luksuzna, seksepilna i mračna. Kolekcija je krenula s kožnim, besprijekorno skrojenim izdanjima da bismo negdje u prvoj trećini kolekcije dobili komad u koji smo se zaljubli – sako od mohera. Ne pretjerujemo kada kažemo da ćemo taj sako sanjati. Ova revija je bila najiščekivanija revija Tjedna mode u Parizu i potpuno je opravdala svačija očekivanja. Ackermann je do sada bio jak, ali igrač iz sjene. Sada je dokazao da može i zna biti u spotlightu i nadamo se da je ovo tek početak dobre ere Tom Forda.
U prvom redu je sjedio i osnivač Tom Forda, Tom Ford. Napomena: na debitantskoj reviji bivšeg kreativnog direktora Petera Hawkinsa se nije ni pojavio.













Acne Studios je stručnjak balansiranja između nosivog i avangardnog
Moramo to reći: Točno se vidi da su Šveđani. Acne Studios kažu kako su ovom kolekciju htjeli preispitati odnos grada i prirode. Iako je ideja ili koncept uvijek prva prilikom izrade kolekcija i svaka kolekcija mora imati svoju glavu i rep – u većini slučajeva taj koncept padne u drugi plan. Ipak, moramo ga spomenuti. Da to prvo riješimo, Acne Studios je ovom kolekcijom preispitivao tenzije između grada i prirode. Mi ćemo to okrenuti u vizaulni dio kolekcije i reći da su oni stručnjaci u jednim drugim ekstremima, a to su oni između nosivog i nenosivog, odnosno avangardnog, konceptualno… Kako god to želite nazvati.
To je ostvareno kroz mekane, ali moćne siluete karakterizirane zaobljenim ramenima i voluminoznim komadima. One su u direktnom kontrastu s laganim svilenim materijalima i drapiranjima. Grad protiv prirode, nosivo protiv konceptualnog. Acne će na pistu izbaciti modela obučenog u običan pulover, ali na njega će zašiti mašnu koja (pretpostavljamo nekim termičkim obradama ili žicom) nepomično stoji na vašim prsima. Obući će vas u tirkiznu drapiranu haljinu, ali će vam obuti glomazne (jedva) nosive buce. Uz sve to, kao i Miu Miu, ostavit će vas bez hlača.










Balmain može od običnih pulovera napraviti najchic komade ikada
Kako su Acne Studios stručnjaci za balansiranje nosivog i konceptualnog, tako je Olivier Rousteing, kreativni direktor Balmaina, stručnjak za transformaciju svakodnevnih odjevnih komada u chic i luskuznu kolekciju. Ok, ima tu komada koji stvarno jesu chic, kao što su kožni bordo kombinezon s kapuljačom ili bijeli kombinezon s voluminoznim džepovima i zlatnim remenom, ali dobar dio kolekcije je – knitwear. Kao što se na muci prepoznaju junaci, tako se u modi na ideji prepoznaju pravi dizajneri. Kod Oliviera svaki put, što god ono kreirao, možete vidjeti da je to on i da je to Balmain. Prošle godine je predstavio kolekciju haljina izrađenih od milijuna perlica i kristala, ove godine se držao jednostavnosti, ali u obje kolekcije je zadržao svoj signature touch iako su u pitanju dvije potpuno drugačije kolekcije.
Našu pozornost su najviše dobili sivi knitwear komadi, pogotovo u kombinaciji s bordo visokim čizmama. Pa onda sličan komad, samo s navy blue puloverom i zebra čizmama. Ili bijela haljina od mohera s kapuljačom, stilizirana s bordo čizmama. Kombinacija sive i žute, žute i tamno sive… Cijela kolekcija je apsolutni hit.














Dior nas ovog puta nije uspavao
Maria Grazia Chiuri, kreativna direktorica koju bi mnogi smijenili, no ipak čvrsto stoji u Dior kući, ovom revijom je čak i pružila – nešto. U pitanju je ready to wear kolekcija, tako da je jasno da će komadi biti “nosiviji”. Prvo, modna pista je bila impresivna. Za nju je zaslužan Bob Wilson, a inspiracija iza piste je poznati roman Orlando od Virginije Wolf. Roman prati priču muškarca koji otkriva odnose između identiteta, rodnosti i spola. Je li ta svojevrsna radoznalost inspirirala Chiuri za cijelu kolekciju?
Skoro svaka kolekcija od Chiuri za Dior ima maskulinih elemenata (koliko god se to možda ne poklapa s originalnim Diorom). Za ovu kolekciju Chiuri je spajala svašta i uspjela nas držati budnima cijelu reviju. Ima puno čipke, prozirnih materijala, bogatih vezova i sve to hodajući po tankoj liniji između ženskog i muškog oblačenja. Da odgovorimo na pitanje iz prvog parafa, da – Chiuri ovom kolekcijom istražuje usvajanje muške odjeće od strane žena krajem 1920-ih (zato cijela kolekcija ima i povijesni prizvuk).
P.S. J’adore Dior majice su bile referenca na Gallianovu eru Diora i naš apsolutni favorit u ovoj kolekciji.










Foto: Launchmetrics, Profimedia, Instagram (@maisonalaia)