Missoni nas je opet “kupio” svojim puloverima, šalovima i jaknama, dok je Versace igrao na nostalgiju
Missoni nas je opet “kupio” svojim puloverima, šalovima i jaknama, dok je Versace igrao na nostalgiju

Missoni nas je opet “kupio” svojim puloverima, šalovima i jaknama, dok je Versace igrao na nostalgiju

Milano je ponovno postao središte svjetske modne scene od 25. veljače do 3. ožujka 2025., kada se održava Tjedan mode. Ovaj prestižni događaj okuplja najpoznatije dizajnere, modne entuzijaste i medije iz cijelog svijeta. Tjedan muške mode u Milanu je dignuo letvicu vrlo visoko, a ovaj ženski će, sigurni smo, opravdati očekivanja.

Gucci, Fendi, Maison Margiela…

Tjedan mode u Milanu donosi neka od najpoznatijih dizajnerskih imena i modnih kuća. Krenuo je s revijom kuće Gucci. Iako je nedavno ostao bez kreativnog direktora, Gucci nastavlja graditi svoj brend i čuvati bogatu povijest koju ima. Nedavno smo pisali kako je na ovogodišnjem Tjednu mode u Londonu izostajalo puno poznatih dizajnerskih imena – Sa ovim u Milanu to nije slučaj.

U modnim kućama koje će predstaviti svoje nove kolekcije u Milanu dogodilo se najviše promjena i smjena kreativnih direktora. John Galliano je otišao iz Margiele, Matthieu Blazy iz Bottege Venete, Luke i Lucie Meier iz Jil Sander… Ali ne sumnjamo da nas čekaju izvrsne kolekcije.

Missoni žena je posudila robu iz “njegovog” ormara

To su riječi Alberta Calirija, kreativnog direktora Missonija. Borrowed from his wardrobe and worn nonchalantly. Missoni je modna kuća prepoznatljiva po pletenini i neformalnoj odjeći. Kod njih ćete najčešće vidjeti pulovere, debele šalove, džempere i jakne. Upravo takva je bila i ova kolekcija, a slojevito stiliziranje je dodatno obogatilo te komade. Missoni kreira odjeću koja je istovremeno i luksuzna i udobna, gotovo pa biste se umotali u njihov šal i legli ispred neke lagane vatrice. Kao neko razgirano dijete, i u ovoj kolekciji je bilo puno boja, uzoraka i tekstura što je signature brenda od samog osnivanja.

Uz Missoni vam sigurno nikada neće biti hladno ili neudobno, a mi već imamo neke favorite s revije u kojima bi vrlo rado proveli Jesen/zima 2025. sezonu.

Missoni
Missoni
Missoni
Missoni
Missoni
Missoni
Missoni
Missoni

Nostalgija na stari Versace i Giannijevu eru

Versace zadnjih par sezona nije imao dobre brojke i zaradu. Što se tiče talijanske mode, izgleda da Miuccia Prada ima monopol. No, Donatella je bez obzira na par brdovitih sezona, na ovogodišnjem Tjednu mode dala onaj pravi originalni Versace. Osnažena vizualnim motivima, Donatella je iskoristila prošlost kao put ka budućnosti. Ova kolekcija je popločena bezvremenskim vrijednostima Versace brenda: slobodom, individualnošću i integritetom. Da se vratimo na vizualne motive – u kolekciji prevladavaju komadi s prepoznatljivim Medusa logotipom, bogatim zlatnim printom i životinjskim motivima. Svi ti motivi su bili provučeni kroz pomalo gotičku i tamnu atmosferu piste i revije. Ukratko, Versace je sve suprotno od tihog luksuza.

Iako je teško da Versace doživi uspjeh kakav je imao u vrijeme Giannija, njegova sestra Donatella se i dalje grčevito bori i sigurno neće odustati.

Versace
Versace
Versace
Versace
Versace
Versace
Versace
Versace
Versace
Versace
Versace

Fendi ima sto godina

Ali tu stotku nosi odlično i sa stilom. Ako vam se čini da je kolekcija nepovezana ili da ima previše svega, razumijemo – ali imamo i odgovor. Silvia Venturini, kreativna direktorica i treća generacija na stupu Fendi carstva je htjela napraviti hommage dosadašnjim kolekcijama i svojevrsno putovanje kroz sto godina Fendija. Pistom su prošetale neke od najvećih modela, Adriana Lima, Doutzen Kroes i Eva Herzigova. Reviju su otvorili Dardo i Tazio Vascellari Fendi, sedmogodišnji blizanci obučeni u konjički kostim kojeg je dizajnirao Karl Lagerfeld koji je dugi niz godina bio na mjestu kreativnog direktora kuće. A taj isti kostim je nosila i sama Silvia kada je bila djevojčica.

Ova revija je bila više od same revije i koliko god je kolekcija bila dobra, poruka koju je Fendi poručio je bila mnogo jača. Fendi je ponovo potvrdio svoj status renomirane modne kuće, ali i važnosti brige o tradiciji i obitelji.

Fendi
Adriana Lima
Fendi
Eva Herzigova
Fendi
Doutzen Kroes
Fendi
Fendi
Fendi
Fendi
Fendi
Fendi
Fendi

Prada opet gura neki koncept

Prada nikada nije bila sklona očitim odgovorima, očekivanim kolekcijama i nerijetko je naginjala konceptualnosti. Od kada se belgijski dizajner Raf Simons pridružio Prada timu, konceptualnost je postala još naglašenija. Ove sezone, Miuccia Prada i Raf Simons nisu samo predstavili kolekciju, već su postavili pitanje: Što feminizam znači danas? Njihov odgovor je da se feminizam mijenja i rekonstruira u stvarnom vremenu, baš kao i odjeća koju smo imali priliku vidjeti na modnoj pisti. I to je bilo to – sirovo, djeluje kao nedovršeno i bez obzira na to što znamo koja je ideja iza kolekcije, moramo priznati da smo malo ostali razočarani.

Istu reakciju kao i sada, Prada je izazvala i na prošlom Tjednu mode u Milanu u rujnu 2024. godine. Ali dobro, Miuccia je tata mata modne industrije, pa ćemo joj ipak vjerovati – i svaki put pasti na istu “foru”.

Prada
Prada
Prada
Prada
Prada
Prada
Prada
Prada

Maison Margiela

Ideja ove modne kuće zasniva se na konceptualnosti i misteriji. Kako i sam osnivač brenda odbija davati intervjue ili se fotografirati, tako je i on, a i brend javnosti postajao sve zanimljiviji. Kuća je iznjedrila neke velike modne trendove. Možda se sjećate kada je Kanye West jednu sezonu nosio maske, među kojima je bila najpoznatija ona dijamantna – to je bila Margiela. Margiela, kao i Prada, ima veliki utjecaj na modnu plimu i veliko poštovanje od modne zajednice. Lajtmotiv ove kolekcije su bila naglašena ramena u stilu 80-ih. Izgleda da corporate look neće samo tako otići. Ta ramena je dizajner “ugradio” svugdje gdje je mogao – od pulovera do balonera.

Lagali bismo kada bismo rekli da nam se takva modna manipulacija ne sviđa – najviše jer vizualno smanjuje ostatak tijela. A i djeluje moćno, snažno, opasno i negira siluetu tijela što u jednu ruku može djelovati kao skrivanje. A to je ono u čemu je (Martin) Margiela najbolji.

Maison Margiela
Maison Margiela
Maison Margiela
Maison Margiela
Maison Margiela
Maison Margiela
Maison Margiela
Maison Margiela

Max Mara oduševila novom kolekcijom

Reviju je otvorila bogata monokromatska bordo kombinacija. Tada smo već znali da nas čeka jedno od boljih Max Mara kolekcija. Ideja iza kolekcije je žena u korporativnom svijetu koja dobro pliva “muškim” vodama. Ideja se vidi kroz cijelu kolekciju – naglasak je stavljen na dobar tailoring, duge kapute, sakoe i remenje. Iako ima muške elemente, kolekcija je i dalje elegantna i naglašava ženske atribute, tako da možemo reći da je Max Mara ostala dosljedna svojoj estetici. Sve od bordo kombinacija pa do onih smeđih i zemljanih – sve je odrađeno vrhunski. Ništa nije prenaglašeno ili forsirano i odjeća ima poseban touch finoće i tihog luksuza. Jednostavno, elegantno i kul – Max Mara kakvu volimo.

 

Max Mara
Max Mara
Max Mara
Max Mara
Max Mara
Max Mara
Max Mara
Max Mara

DSquared2 je napravio party za pamćenje

A na taj party su pozvali A-listu celebritija. Brend je poznat po naglašavanju celebrity i Hollywood kulture i njihove revije nerijetko budu pravi spektakl – i odjevno i scenografski. Ovog puta je pista bila transformirana u njujorški noćni klub, s luksuznim automobilima poput McLarena i Porschea. Klub se zvao, logično, DSquared2 Bros Co. Reviju je otvorila reperica Doechii, a pistom su prošetale Naomi Campbell, Alex Consani i Irina Shayk. Brend je proslavio 30 godina rada i to obilježio velikim slavljem u svojem stilu.

DSquared2
Doechii
DSquared2
Naomi Campbell
DSquared2
Alex Consani
DSquared2
Irina Shayk

Kao i do sada, DSquared2 je vjeran Y2K estetici i uvijek možete pogoditi kada je riječ o njihovom dizajnu. Ova kolekcija nije bila iznimka. Bila je to kombinacija ulične mode i luksuza, uključujući kratke hlačice s korzetima, prozirne mrežaste haljine uparene s puf jaknama te jako, jako puno bundi do poda – kako i priliči celebrity kulturi. Dosta se pričalo o outfitu koji je hommage poznatoj Cher, a kojeg je nosila manekenka Amelia Gray. Odjeća je bila izvrsna, no pala u drugi plan, što je čest slučaj kod DSquared2a. Iako bismo nosili sve (ne znamo točno gdje, ali bismo), ovaj brend svakom svojom revijom priča priču i prodaje američki san, luksuz i glamur obučen u talijansku modu.

DSquared2
DSquared2
DSquared2
DSquared2
DSquared2
DSquared2

Gucci trenutno nema kreativnog direktora, no vidi se tko je ostavio najveći trag

A to je Alessandro Michele. “Njegova” prepoznatljiva nijansa ljubičaste (sjetite se one haljine koju je nosila Lady Gaga za premijeru filma House of Gucci) je bila lajtmotiv ove kolekcije. Iako, dizajnerski tim koji je radio na ovoj kolekciji jer su trenutno bez kreativnog vođe, je “obojao” Gucci. To je isto jedna od karakteristika Michelea, koji je volio žarke boje i nerijetko u kolekciju uvrstio narančastu ili recimo, žutu. Cijela kolekcija je imala retro prizvuk i vidi se da se dizajnerski tim oslanjao na arhivu modne kuće. To nije prvi put da se kreativni direktori oslanjaju na neka “prošla” vremena. Tako je Tom Ford bio inspiriran Studiom 54, a Michele maksimalizmom, renesansom i barokom.

Jedino je Sabato de Sarno tu bio iznimka i on se inspirirao, ako je sudeći po kolekcijama, suvremenim dobom. No, ovo je prijelazno doba i čekamo tko će sjesti na tron kreativnog direktora i kako će izgledati sljedeća Guccijeva era.

Gucci
Gucci
Gucci
Gucci
Gucci
Gucci
Gucci
Gucci
Gucci
Gucci
Gucci

Foto: Instagram (@missoni), Launchmetrics

Učitati još
Zatvori