Defile svih Tjedana mode je onaj u Parizu. Ako nisu Talijani, onda su velike šanse da su Francuzi. I to je zlatno pravilo u modnoj industriji. Tjedan mode u Milanu nam je dao Pradu, a Tjedan mode u Parizu Saint Laurent. Za sada su prema ovim parametrima najgore prošli Njujorčani i njihov Tjedan mode. I dalje su velesila u drugim sferama, pa vjerujemo da neće zamjeriti. Revije modnih velikana, poput spomenutog Saint Laurenta ili Chanela, jednostavno moramo ispratiti. Modna etika to nalaže.
People don’t know how small Coperni is, but they surely know how big Disney is
Rekao je jedan od kreativnih direktora, Arnaud Vaillant nakon defilea revije. Priča o Coperniju se krenula zahuktavati nakon viralnog trenutka 2022. godine, kada su Bellu Hadid doslovno “posprejali” i tako napravili haljinu. Dvije godine nakon, za kolekciju Jesen/zima 2024., napravili su torbicu od zraka, Air Swipe Bag. Tada je postalo jasno da je Coperni brend koji spaja modu i tehnologiju i o kojem će se sigurno još pričati. A da se pričalo do sada, govori nam i činjenica da su reviju organizirali u Disneylandu! Lokacija koje je potpuno neočekivana za jedan takav brend. Čak su uspjeli dobiti i Kylie Jenner, koja im je zatvorila reviju. Revija je bila podijeljena u tri čina; djetinjstvo, princeze i zlikovce. Jenner je bila jedna od ovih zlikovaca. Odjevena u crnu krinolinu, izgledala je kao crna kraljica iz nekog Disney crtića koja religiozno prati modne trendove. U početku sve je bilo slatko s ružičastim i svijetloplavim volanima koje podsjećaju na latice i leptire, onda je uslijedila tranzicija u Coperni princess (doslovno su napravili majicu s tim natpisom – must-have) i završavamo sa zlikovcima, odnosno princezama tame. Crne haljine, stroge siluete i krinoline (ipak smo u Disneylandu) s gotičkom notom su označile kraj revije i magija je nestala. Točno u ponoć.
Chanel još uvijek nema kreativnog direktora, ali zato ima odličnu kolekciju
Lokacija božanstvena, kolekcija još više. Grand Palais u Parizu i Chanel se vole već neko vrijeme, a neke od najimpresivnijih revija su se održale upravo na toj lokaciji. Najava kolekcije je došla u obliku kratkog filma u kojem model Nigina Sharipova ulazi u prazan Grand Palais, a kreativu iza videa drži fotografski dvojac Inez & Vinoodh. Cijeli video je napravljen u crno bijeloj tehnici kako bi se dočarao onaj stari Chanel ili možda njegova osnivačica Gabrielle Chanel. Reviju je otvorila Vittoria, poznata talijanska manekenka i djevojka Leonarda DiCaprija. Prvih par lookova su bili klasični Chanel kompleti, a onda su se suknje polagano pretvarale u kratke hlačice. Dolazimo do lepršavih košulja od šifona s dugim crnim vrpcama na ovratniku, haljina od perja, pa čak i prugica. Najdraži look iz kolekcije nam je nebeskoplavi ogrtač ukrašen perjem i laticama od šifona i traperice ukrašene sitnim kristalima. Defile je uz modele, krasila glumica i unuka Elvisa Presleya Riley Keough, inače jedna od ambasadorica Chanela (nosila je njihovu kreaciju na zadnjoj Met Gali). No, nije hodala rame uz rame modelima nego je otpjevala pjesmu ljuljajući se na ljuljački, a ispod nje su hodali modeli. Impresivno.
Miu Miu je THE brend
Imamo novi trend u najavi – naramenice OFF. Da pojasnimo, kupujete majice s naramenicama, a.k.a potkošulje, ali naramenice ne nosite na ramenima, nego ih skinete. Nemojte kriviti nas, Miu Miu nam je tako rekao, mi samo prenosimo. Kylie Jenner je polu-najavila taj trend s haljinom iz nove Miu Miu kolekcije (obratite pozornost na gornji dio haljine). Vraćaju se i štucne i nakit za nadlaktice, a ostaje poznati Miu Miu no pants look. Dakle, u izlazak idemo samo u gaćama i štucnama. Miuccia nije trošila vrijeme i kreirala je dio kolekcije koji je u sportskom raspoloženju i već vidimo kako će i celebritiji i influenceri imati svoje najdraže sportske jakne nakon pilatesa. Osjeti se da su Prada i Miu Miu sestre i da Miuccia dizajnira za oba brenda. Slojevitost, spajanje nespojivog, a opet stvaranje trendova su u domeni oba brenda. Ova kolekcija nije nadmašila popularnost kolekcije iz 2022., kada je nastala kultna mini suknja, ali nije ni razočarala. Veselimo se novim Miu Miu prognozama trendova. A u pravoj atmosferi legendi, reviju je zatvorio glumac Willem Dafoe.
Christian Louboutin
Ovakav spektakl nismo očekivali, s posebno ne od maestra cipela Louboutina. Prvo nam je na pamet palo, kako štikle i bazen? U našoj glavi smo to teško spojili, no Louboutin nam je pokazao – kako. Ogromna instalacija Louboutin štikle nasred bazena Molitor u Parizu nas je ostavila bez daha. No, to je bio samo početak. Uz kreativnu direkciju američkog fotografa Davea LaChapellea i koreografkinje Biance Li, udobno smo se smjestili i uživali u showu. A čak je uvrstio i vatrogasce. Taman kada ste mislili da je instalacija štikle samo tu zbog dojma, plivačice su se krenule spuštati niz nju kao na toboganu i krenuli sa koreografijom u bazenu. I to ne bilo kakve plivačice, već članice Francuske olimpijske reprezentacije u sinkroniziranom plivanju. Cijeli show je malo podsjećao na Victoria’s Secret show, a čak je i set ličio na onaj iz 2006. godine kada je pjevao Justin Timberlake. Na Louboutinovom nije pjevao Timberlake, ali jest LP, američka pjevačica poznata po hitu Lost on you. Na kraju spektakla, svi su skočili u bazen, a najbolji video koji ćete vidjeti danas je spuštanje g. Louboutina kroz štiklu u bazen.
@hannaschonberg This was definitely unexpected!! @Christian Louboutin 👠
♬ original sound - fivesdailycoffee
Tjedan mode u Parizu velikodušno je pozdravio skandi brend GANNI
Izgleda da Parižani ipak nisu tako sebični. Prva revija danskog giganta GANNI, koji je do sada prikazivao revije na Tjednu mode u Kopenhagenu, oduševila je Pariz. Uvijek s naglaskom i senzibilitetom za materijale, GANNI je opravdao svoje mjesto na jednom od najprestižnijih Tjedana mode. Brend je u kolekciju uklopio sve – balonere, haljine, suknje, hlače, košulje, prsluke… Sve što vam treba. Color paleta je raznolika, ali i dalje u GANNI stilu – od zemljanih tonova, preko crne, pa sve do vibrantnih boja poput svijetlo ružičaste i zelene. Naravno, Ganni nije izbacio ni svoj prepoznatljiv animal print. A oduševljenje je bilo još veće kada je na pistu izašla manekenka obučena u majicu inspiriranu nogometnim dresom, što je također jedan od većih trendova ove sezone. Iz GANNI-ja kažu da ova kolekcija preispituje granice dizajna i inovacije, a mi samo možemo reći da se mogu prestati preispitivati jer su napravili vraški dobar posao.
Alessandro nastavlja ono što je Pierpaolo započeo u Valentinu
Nakon Micheleove Resort kolekcije za Valentino, otprilike smo znali što nas čeka u Parizu. Jednom prilikom je Alessandrov dečko izjavio da njegov stan miriše vrlo “staro”. Tom rečenicom je objasnio i Alessandrov pristup životu i modi. Inače strastveni obožavatelj antikviteta, a sam za sebe kaže da je renesansna osoba. Ne samo da vjerujemo da mu stan ima miris “starog”, već se to može vidjeti kroz njegove kolekcije za kuću Gucci u kojoj je bio kreativni direktor devet godina, a od nedavno i za Valentino. Recimo, on je bio apsolutni protivnik Fordovog seksipila u Gucciju. Alessandro, kao i svaki dizajner, ima svoj potpis. Ali, njegov je nekako jači. Da li je to zbog maksimalizma koji i nije omiljen u modnim krugovima? (Ipak je sada u trendu tihi luksuz). Ili zbog toga što je pod njegovom vladavinom Gucci doživio najveći skok u prodaji u posljednjih dvadeset godina? Za ovu kolekciju je koristio mašne i volane, neke od zaštitnih znakova Valentina, a neki komadi imaju slične elemente kao Valentino haute couture kolekcija iz 2023. (Prije nego što svi kažu da je kopija starog Guccija). Pierpaolo je osoba odgovorna za ponovno rođenje Valentina i to nikada neće biti Alessandro, ali da se sprema vrhunska modna priča – to ne možemo osporiti.
Chloé je možda dobio opaku konkurenciju, a to je Isabel Marant
Kada bi unazad par godina gledali tko je prava boho kraljica, između Chloé i Isabel Marant bi bila mrtva trka. Onda je na čelo Chloéa došla Chemena Kamali i tako smo dobili novu boho kraljicu. Par dana nakon Chloé revije, dolazi Isabel Marant i zakucava sa svojom boho rokerskom estetikom. Isabel Marant je ipak malo grublja u svom modnom izričaju, dok je Chloé nježni leptirić. Prvo, znamo što će većina celebritija nositi na sljedećoj Coachelli. Drugo, color paleta je predivna, od zemljanih tonova, preko bordo pa sve do najljepše nijanse ružičaste koju smo vidjeli. Osim što prognoziramo povratak poznatih tenisica s platformom, Marant potencijalno najavljuje još jedan novi trend, a to su, nazovimo ih, čizme mokasinke. Još ne znamo što mislimo o tom trendu. Ali zato resica i perja za proljeće 2025. sigurno neće faliti.
DA, ZAUVIJEK – Saint Laurent
Apeliramo da Anthony Vaccarello, kreativni direktor Saint Laurenta, ostane na toj poziciji zauvijek. Power dressing je dobio novu dimenziju, a za to je zaslužan Saint Laurent, odnosno Vaccarello. I onda je kroz snažna odijela i korporativnu atmosferu revije, uspio odati počast Yves Saint Laurentu i njegovom Marakešu (eklektično plava pista). Da se razumijemo, kolekcija nije ponudila nikakav novi pogled na krojenje, modu, konstrukciju niti nas naveo na razmišljanje (što je recimo napravila Prada na Tjednu mode u Milanu), ali je TOLIKO dobra, da nije ni trebala ponuditi ništa novo. Vaccarello zna kako prodati kolekcije, a i sama kolekcija je – biznis. Žene u korporativnom svijetu, skoro pa ogoljene od bilo kakve siluete i seksepila, a opet seksepilnije nego ikad. Odijela i kožne bomber jakne malo graniče s modom 80-ih i 90-ih, a nečiji tate ili djedovi su se za posao sigurno oblačili slično kao modeli s revije. Ne može se ne primjetiti i sličnost s najpopularnijom erom Tom Forda, no to je već za druge teme. Bella Hadid je nosila reviju, no to je potpuno palo u drugi plan nakon revije. Biti Saint Laurent šefica je naš sljedeći cilj u životu.
Rabanne torbica koja je zasjenila i Gigi Hadid
Riječ je o Nano torbici koju je Paco Rabanne dizajnirao 1969. godine za francusku pjevačicu Françoise Hardy, koja mu je ujedno bila i muza. Torbica je napravljena u potpunosti od zlata, a njena cijena je vrtoglavih 250,000 eura. “Najskuplja torbica na svijetu” je ekstenzija najskuplje haljine na svijetu, kreirane također za gđicu. Hardy 1968. godine. Hardy je haljinu nosila na jedan event u Parizu, a iza nje na skoro svakoj fotografiji stoje 4 zaštitara i čuvaju haljinu. No, da se vratimo na kolekciju. Revija je krenula izlaskom Gigi Hadid na pistu u vrlo neočekivanom Rabanne looku. Bermudama, košulji i običnom t-shirtu. Brend koji je poznat po drapiranim haljinama od aluminija u signature srebrnim i zlatnim bojama, očito je pokleknuo pred trendovima (čitaj: Miu Miu). Naravno, Rabanne nije Rabanne bez kultnih haljina, tako da smo i njih imali priliku vidjeti i već prognoziramo da će biti jedne od haljina koje ćemo viđati na after partyijima. Chappell Roan je nedavno nosila njihovu haljinu na dodjeli VMA nagrada. Ipak, nakon ove kolekcije se moramo zapitati – možda je Rabanne krenuo u opuštenije sfere?
Majica u funkciji suknje? Acne kaže da
Još jedan skandi brend po čijem se stilu izričito vidi da je skandi. Točnije, švedski. Acne je već dugi niz sezona u dobrim odnosima s Parizom, tako da ni ova nije bila iznimka. Kolekcija je kombinacija konceptualnosti i nosivosti, iako je Acne primarno nosiv brend. Reviju je otvorio odjevni komad u kategoriji nosivo. Čak djeluje da je model izašao na pistu u nedovršenom izdanju, kao da fali još jedan odjevni komad (ili je to možda samo zato što smo navikli slojevitost – pogotovo nakon revije brenda Rabanne). Neki komadi su bili prozirni i jednostavni sa sitnim intervencijama. Kada su te intervencije u pitanju, onda se može povući paralela s belgijskim dizajnerima koji su pioniri dekonstrukcije. Dekonstrukciju kod Acne vidimo kroz ušivene rukave na majice (nemaju nikakvu funkciju), suknja koja izgleda kao majica (frontalno se čak i vidi ovratnik majice), potkošulja koja glumi remen/suknju. Takav pristup volimo. A još jedan pristup koji volimo je konceptualnost. I to nosiva konceptualnost. Neki komadi izgledaju mekano i oštro istovremeno. Čak imate dojam da su doslovno – napuhani. Naglasak je na ramenima i bokovima, pomalo nalik na stare Balenciagine kolekcije. A sljedeće sezone, čini nam se, nitko više neće nositi torbu na ramenima. Favorit: mini traper suknja niskog struka.
Balmain voli žene
Talent Oliviera Rousteinga je ta da jedan detalj može provući kroz kolekciju na više različitih načina. A za ovu se odlučio da mu u fokusu bude žensko lice. Rousteing je u jednom intervju izjavio da je najprivlačniji dio žene – njeno lice. Tako da je to lice prošarao kroz haljine i to je napravio kroz mozaik od sitnih kristala, čime je i sama haljina dobila wow efekt, ali i žensko lice. Ipak, nama su se najviše svidjeli komadi koji vrište BALMAIN, a to su kratke suknje i sakoi naglašenih ramena. Sad je te šiljke pozicionirao i na bokove. Rousteing se proslavio aplicirajući tanke zlatne lance dužinom, odnosno širinom cijele haljine/majice/sakoa… Nešto nalik na Chanel, ali puno bogatije. Sigurno se neki od vas sjećaju ere Kardashiana kada su bili obučeni samo u Balmain (taman oko vjenčanja od Kim Kardashian). Ta era je proslavila Rousteinga i Balmain, iako je Rousteing istu stvar dizajnirao i puno ranije. Balmain je klasičan Parižanin i vrlo dobro poznaje svoju publiku, a još bolje stari pariški glamur. I to nam je ovom kolekcijom pokazao.
Blah, Dior
Maria Grazia Chiuri je na reviju dovela performativnu umjetnicu i strijeljkinju SAGG Napoli koja je izašla na pistu s lukom i strijelom, no i dalje nam se revija nije dugo zadržala u pamćenju. Čak nisu ni problem boje (kojih nije bilo), već što većina odjevnih komada izgleda slično. Chiuri kao da je uzela isti komad tkanine i igrala se s njim 20-ak puta i to je bilo to. Ok, ima nešto bijelih i crvenih komada. Kolekcija je inspirirana sportom, odnosno vezom sporta i mode, za koju znamo da je jedna od najjačih veza u modnoj industriji. Dior Sport je lansiran davne 1952., a Chiuri je iskoristila priliku te je napravila svoju verziju nekih komada koji su postali kultni iz te linije, kao recimo parke. No, čini se kao da ona stalno nešto redizajnira, inspirira se starim Diorom i to je već postalo dosadno. Vidimo ženu s Pete avenije kako izlazi iz svog penthousea u ovoj kolekciji. I pritom, ide na trening. Ali nećemo se lagati, voljeli bismo biti i ta žena.
Chemena Kamali je boho kraljica
Chemena Kamali je svojim kreativnim vodstvom u modnoj kući Chloé spomenutu etiketu učinila jednom od najpopularnijih ove godine. Upravo ova žena, koja se dva puta nalazila u Chloé timu prije nego što je postala kreativna direktorica istog, svojom debitanstkom kolekcijom povratila je boho stil u modnu žižu, imenujući ga najvrelijim trendom godine. Mnoge poznate ličnosti, dolaskom talentirane Njemice, postale su dio Chloé klana – neke od njih su Sienna Miller, Daisy Edgar-Jones, Sydney Sweeney i mnogi drugi.
Novom kolekcijom Chemena se referirala na svoju, već prezentiranu, viziju poznate etikete koju vodi, kreirajući maestralni nastavak debitantske sage. U fokusu se još jednom nalazio boho stil, uz dominaciju ženstvenih silueta. Balon suknje, lagani materijali i upečatljivi modni dodaci, predstavili su Chemenin take na izraz koji je Chloé gajio sedamdesetih godina.
Jasno je, otkako se Chemena nalazi na čelu Chloé brenda svi želimo postati dio njenog modnog klana, a nova kolekcija poentirala je da boho val dominantno nastavlja vladati.
Victoria’s Secret Schiaparelli angels
Jedna od najisčekivanijih revija sezone definitivno je ona iza koje stoji Daniel Roseberry na čelu Schiaparelli brenda. Modna kuća čiji je forte visoka moda, prezentirala je svoju viziju za Proljeće/Ljeto 2025. Pored izvanredne kolekcije, pažnju mnogih privukle su i manekenke koje su hodale pistom. Iako je Victoria’s Secret Fashion Show gotovo iza ugla, nismo ni slutili da će nam Viktorijine Schiaparelli anđele prvi predočiti Daniel Roseberry. Na pisti imali smo prilike vdijeti Kendall Jenner, Adrianu Limu, Candice Swanepoel i mnoga druga poznata lica.
Kolekcija je, malo je reći, savršena. Roseberry je predočio najoštrije korzete, uparene s autentičnim aksesoarima i printovima koji zavode sve oko sebe. Od haljina koje čine savršeno strukirane košulje, plitkih traperica koje je nosila Kendall i papuča koje predstavljaju hommage ljudskoj anatomiji, kako kod Daniela to nerijetko biva, kolekcija je servirala više od očekivanog. Nakon spomenute revije, jasno je da je francuska etiketa, još jednom, postavila ljestvicu više u modnoj igri.
Foto: Instagram, Launchmetrics/spotlight