Pričali smo s najmoćnijom Hrvaticom u svijetu mode o njezinoj karijeri i suradnji sa serijom Succession
Pričali smo s najmoćnijom Hrvaticom u svijetu mode o njezinoj karijeri i suradnji sa serijom Succession

Pričali smo s najmoćnijom Hrvaticom u svijetu mode o njezinoj karijeri i suradnji sa serijom Succession

Tanya Golesic je Hrvatica rođena u Kanadi s impresivnom karijerom. Imali smo je čast prije par godina ugostiti u našoj rubrici Moćne žene. Bila je na vodećim pozicijama modnih brendova Ralp Lauren, Michael Kors i Jimmy Choo, a sada je izvršna direktorica kanadskog luksuznog brenda Mackage. Mackage nose utjecajni ljudi iz svijeta showbizza poput Kylie Jenner, Adriane Lime, Meghan Markle i mnogih drugih. Brend je također surađivao na nekim od najpoznatijih TV serija pa ste njihove komade mogli vidjeti na Sereni van der Woodsenu i Chucku Bassu u Tračerici te Shiv Roy u Nasljeđu. Tanya će ovog rujna gostovati na Weekend Media Festivalu, a mi smo imali priliku popričati s njom o njezinoj karijeri, leadershipu i onoj poznatoj jakni koji je nosila Shiv Roy.

Tanya Golesic
  • Imate karijeru koja ulijeva strahopoštovanje – radili ste za Ralph Lauren, bili ste globalna predsjednica za Michael Kors Women i predsjednica Jimmy Chooa. Kako je rad s ovim brendovima utjecao na vašu karijeru?

Hvala na lijepim riječima! U svojoj sam karijeri imala sreću raditi s mnogim nevjerojatnim modnim ikonama od Marca Jacobsa, Ralpha Laurena do Michaela Korsa. U tim sam ulogama jako rano u svojoj karijeri imala priliku raditi u ovim vrhunskim modnim kućama i naučiti što su to disciplina i stručnost što dolazi jedno s drugim pri izgradnji luksuzne modne marke. Kako sam mijenjala funkcije, mogla sam usavršiti svoje vještine i koristiti se relevantnim iskustvom koje sam stekla radeći za brend kako bi nastavila svoj rast. Rad s brendovima svjetske klase definitivno je utjecao na moju karijeru jer sam tako naučila od najboljih u poslu. Po mom mišljenju, to je od neprocjenjive vrijednosti i pomoglo mi je da konstantno napredujem zbog iskustva i vremena provedenog u industriji.

Tanya Golesic
  • Trenutno ste izvršna direktorica brenda Mackage. Koji je vaš pristup vođenja modnog brenda?

Moj pristup je crpiti iz prošlog iskustva, ali i balansirati novim idejama, trendovima i inovacijama. Iako se godinama bavim modom, ne možete nastaviti ponavljati prošlost jer ćete se izložiti opasnosti da postanete nebitni. Moda se uvijek mijenja i uvijek se razvija. Važno definirati jasnu strategiju i izgraditi najbolji tim koji vam može pomoći da tu strategiju i ostvarite. Isto tako, važno je kada počinjete s novim brendom razumjeti nasljeđe i DNK tog brenda, kao i poštovati prošlost kako biste se razvijali u budućnosti.

  • Vaša odjeća bila je i u svjetski poznatoj seriji Nasljeđe. Je li to utjecalo na vašu prodaju?

Nasljeđe je bila jedna od mnogih uspješnih serija u kojima smo se kao brend pojavljivali. Nedavno smo se pojavili u seriji Otmica s Idrisom Elbom u glavnoj ulozi. Dobar glas utječe na prodaju jer je povećana svijest o brendu što nikad nije loše. Povećanje prodaje je prednost koja dolazi s izlaganjem jer obožavatelji kada vide kaput, žele ga pronaći kako bi se i oni osjećali kao dio serije i brenda.

Tanya Golesic
Sarah Snook u seriji Nasljeđe u Mackage kaputu
  • Do suradnje u seriji došlo je sasvim slučajno. Je li vas iznenadilo što su baš vaš brend odabrali za seriju čiji je jedan od vrhunaca neosporan modni izričaj glumaca?

Uopće nisam iznenađena. Mackage je luksuzna modna marka koju traže slavne osobe, sportaši i utjecajne osobe tako da odabir ima potpunog smisla. Serija Nasljeđe se temelji na bogatoj njujorškoj obitelji s besprijekornim stilom i Mackage je sretan što je dio njihovog stila i ove serije. Naš PR tim ima bliske odnose sa slavnim osobama, njihovim stilistima i naravno, modnim influencerima i sportašima. Suprotno tome, također imamo stiliste koji traže našu robnu marku za TV serije i filmove. Često će posjećivati jednu od naših trgovina i kupovati na lageru. Za razliku od toga, imamo i stiliste koji traže našu modni brend za TV serije i filmove i često posjećuju neke od naših trgovina i kupuju na lageru.

  • Svi su primijetili Mackage kaput koji je nosila Shiv Roy u seriji. Jeste li vidjeli reakcije obožavatelja serije i je li to utjecalo na daljnje marketinške strategije?

Kaput koji je nosila Shiv Roy dio je naše jesenske kolekcije 22, tako da je pojavljivanje na seriji bilo vjerojatno šest mjeseci nakon što je kaput izašao na tržište. Nažalost ili srećom, tada smo već prodali većinu inventara iz te sezone, ali kada je serija prikazana, prodali smo sve kapute koji su nam preostali. Nije utjecalo na marketing. Kao što je spomenuto, pojavljivanje u seriji je bilo dosta nakon, a mi smo tada već osmišljavali kolekciju jesen/zima 24.

Tanya Golesic
Mackage MAXINE kaput
  • U prošlom je desetljeću serija Tračerica bila globalno popularna. Najznačajniji likovi poput Serene van der Woodsen i Chucka Bassa nosili su Mackage u seriji. Što to znači za brend?

Kao što sam već rekla, imamo odličan PR tim i oni imaju jako dobre odnose sa stilistima. To je ono što je ključno za uspjeh pa bez obzira radili se o seriji Nasljeđe, Otmica ili Tračerica. Svaki PR je dobar. Ova vrsta izloženosti samo dodaje dodatni sloj globalne svijesti što je dobro i za manje brendove koji možda nemaju višemilijunske marketinške budžete za zapošljavanje poznatih osoba i influencera. Ne plaćamo im da nose naš proizvod, već su oni obožavatelji i sretni smo što razvijamo odnose na taj način.

Tanya Golesic
Blake Lively u seriji Tračerica u Mackage jakni
  • Surađujete li trenutno s nekom drugom TV produkcijom?

Da, uvijek radimo na više projekata.

  • Već je poznato da je Meghan Markle jedna od onih osoba koje, što god odjenu, pokreću pravu revoluciju, a modna kombinacija se rasproda u rekordnom roku. Je li ista situacija bila i s Mackageovim kaputom koji je nosila?

Da, Megan Markle bila je rana obožavateljica brenda dok je još živjela u Torontu i radila na seriji Suits. Naš tim je blisko surađivao s njom. Kako je postajala poznatija, osobito kraljevska, definitivno smo vidjeli porast prodaje određenog stila.

Tanya Golesic
Tanya Golesic
Mackage MAI-CN kaput
  • Uz Meghan Markle, imate puno suradnji s mnogim drugim zvijezdama. S kime najviše volite surađivati?

Radimo s mnogo različitih slavnih osoba, influencera, stilista i sportaša diljem svijeta. Kylie Jenner nedavno je zatražila jedan od naših kožnih trenč kaputa. Olivia Palermo je prijateljica brenda s kojom sam bila domaćin večeri na fashion weeku u veljači. Ivica Zubac, Terance Mann, Kevin Durant, Jalen Green, Nick Jonas, Priyanka Chopra, Adriana Lima, Karla Welch… i lista se samo nastavlja.

  • Na Weekend Media Festivalu govorit ćete o tome kako luksuzni brendovi održavaju svoju reputaciju i kupce u vrijeme globalne krize. Koji su čimbenici ili strategije koje luksuzni brendovi primjenjuju u takvim slučajevima?

COVID je bio globalna pandemija i kriza koja je zasigurno pogodila mnoge industrije, ali s ovom krizom se pojavila i prilika. Za sve brendove, luksuzne ili masovne, početak pandemije bio je jako težak. Morali smo zatvoriti trgovine, a to je bio naš primarni izbor prihoda. Otpuštanje radnika u maloprodaji bilo je iznimno teško jer su sve trgovine bile zatvorene i ljudi nisu mogli kupovati. Sa sigurnosne perspektive, naš prioritet broj jedan bio je osigurati da naši zaposlenici budu sigurni. Nitko nije znao što budućnost donosi. Nakon što su se stvari počele vraćati u normalu nekoliko mjeseci nakon pandemije, mogli smo se usredotočiti na online trgovine kako bismo potaknuli prodaju. Mislim da je luksuz imao prednost u ovoj priči zbog činjenice da luksuz doista poznaje svoje klijente. Također, postoji hiperfokus na klijentelu nego li samo na promet.

Zato se brendovi masovnog tržišta moraju oslanjati isključivo na promet, a ne nužno na tako blizak odnos sa svojim klijentima. Tijekom tog vremena bili smo u mogućnosti postati kreativni i organizirati termine za virtualnu kupnju ili privatne kupnje kako bi se osjećali ugodno u našem okruženju. Postali smo majstori zoom poziva i iskoristili smo to za organiziranje virtualnih sastanaka s vrhunskim klijentima i našim dizajnerima. Isto tako smo imali i mnogo susreta jedan na jedan što je pomoglo njegovanju i razvoju odnosa. Kao rezultat toga, mnogi su brendovi uspjeli izgraditi lojalnost i omogućiti svojim klijentima da se osjećaju posebnim kroz iskustva koja u ključna u luksuzu.

  • Vaši su roditelji prije više od 50 godina napustili Hrvatsku i preselili se u daleku Kanadu. Kakav je vaš odnos s Hrvatskom?

Moji roditelji su 70-ih godina napustili tadašnju Jugoslaviju i otišli u Kanadu gdje sam rođena i odrasla. Samo su moji roditelji otišli, a ostatak moje obitelji i dalje živi u Hrvatskoj.  Većinu sam ljeta provodila s bakom i djedom, ili u Zagrebu ili bi oni dolazili u Kanadu. Vjerovali ili ne, naučila sam govoriti hrvatski jezik prije engleskog i od svoje treće godine tamo sam provodila većinu ljeta. Ja volim Hrvatsku. Moj san je prvo postati hrvatska državljanka, kupiti kuću i provesti nekoliko mjeseci svakog ljeta u Hrvatskoj jer ne mogu zamisliti bolje mjesto za sebe.

Golesic
  • I za kraj, sudjelovali ste u mnogim projektima i u nekima bili na glavnim pozicijama nekih od najpoznatijih modnih brendova. Na što ste najponosniji u svojoj karijeri?

Rekla bih da sam najviše ponosna na odluku koju sam donijela kada sam već znala da se želim baviti modom. Da se preselim u New York 2001. godine. Kanada i je i nije bila mjesto gdje sam osjećala da mogu ostaviti trag u modnoj industriji i zato moj izbor je bio Pariz, Milano ili New York. Moj francuski nije dobar i ne govorim talijanski, stoga je New York bio moj izbor. Bio je i relativno blizu kuće pa sam ipak mogla vidjeti svoju obitelj. Odrastala sam u vrlo malom gradu u Kanadi pa preseljenje na Manhattan nije bilo baš lako. Financijski ili na neki drugi način. Imala sam malo ili nimalo veza s njujorškom modnom scenom pa sam se stvarno morala snaći sama i dokazati da se mogu natjecati u ovom ogromnom, konkurentnom svijetu mode. I nadam se da jesam.

Foto: Marijana Marinović, IMDb

Učitati još
Zatvori