Supreme više nikada neće biti cool – što se dogodilo?
Supreme više nikada neće biti cool – što se dogodilo?

Supreme više nikada neće biti cool
– što se dogodilo?

Streetwear brend Supreme opet mijenja vlasnika. Od 2020. godine brend je pod vlasništvom VF corp., korporacije u čijem su vlasništvu Vans, The North Face, Napapijri i Timberland. Od 1994. godine do 2020., brend je bio u vlasništvu svog osnivača i kreativnog direktora, Jamesa Jebbije. Novi vlasnik je Luxottica Group, talijanski konglomerat poznat po proizvodnji luksuznih naočala. Ray-Ban je u njihovom vlasništvu. Uz Ray-Ban, oni proizvode naočale za luksuzne modne kuće poput Chanela, Prade i Armanija. Supreme će tako postati njihov prvi brend odjeće.

“The brand got too big to continue to be cool.”

“Krah” Supremea se može opisati u ovoj jednoj rečenici. Brend koji je krenuo od male trgovine u ulici Lafayette i od tada se probio do legendarnog statusa cijelim svojim putem je zadržao luksuzni status, iako je riječ “samo” o streetwearu. Jebbiu je najviše pokretala kultura i glazba i to se stvarno vidjelo. Uz nos za posao, gajio je veliku strast prema Supremeu, održavao odnos s publikom i zapravo ispunio svoj dječački san – naći cool odjeću i okružiti se cool ljudima. On je jedan od prvih dizajnera koji je uspio napravili planetarno poznat brend, a ujedno zadržati misteriju i ekskluzivnost brenda. Svi su čekali u redu za Supreme običnu bijelu majicu.

Supreme Hailey Bieber
Hailey Bieber
Naomi Campbell Supreme
Naomi Campbell

Nakon 30 godina, brend više nije relevantan

Supremeu je prodaja u prvom tromjesečju 2023. pala za više od 30 milijuna dolara u odnosu na isto razbolje prošle godine. Onda se u ožujku 2024. stanje popravilo te je Supreme VF korporaciji zaradio 538 milijuna dolara prihoda. VF corp. ga je kupila za 2,1 milijarde dolara, dok je Luxottica od VF corp. kupila Supreme za 1, 5 milijardi dolara. Dakle, Supreme je prodan po znatno manjoj cijeni nego što je prodan prije 4 godine. U ovoj igri najviše dobiva Jabbia, koji je napravio dobar potez prije 4 godine i prodao brend. Teško da će brend vratiti staru slavu. Imati Supreme je prije značilo imati status. Jabbiji je odjeća bila samo alat za nešto više – a to je promicanje kulture, umjetnosti i glazbe i stvaranje zajednice. U čemu je itekako uspio i zato je Supreme toliko cijenjen, unatoč paprenim cijenama. No, ljudi su kao ovce i teško da će ga ta ista kultura i ljudi (čast izuzecima) koji su bili uz njega kada je Supreme bio na vrhu, uspjeti dići na noge i sada.

Neočekivani rasplet situacije

Nakon objave da Luxottica Group kupuje brend, Mark Zuckerberg se sjetio da i on želi svoj dio kolača. Njegov dio kolača dolazi u obliku 5 % udjela u Luxxottici, što bi ga učinilo jednim od vlasnika brenda Supreme. Zuckerberg i Luxxottica su surađivali i prije cijele priče sa Supremeom, a to su bile Ray-Ban Meta naočale. Uz karakterističan Ray-Ban dizajn, Metini “dodaci” su mogućnost fotografiranja, slušanja muzike, a jedan klik vas je dijelio od slanja poruke i poziva. Sada, Zuckerbergova ideja je približiti se mlađoj populaciji i kreirati Meta naočale u suradnji sa Supremeom. Iako je Supreme bio brend mladih i cool ljudi, on to već neko vrijeme – nije. Možda to millenialsi još ne znaju? Ova poslovna ideja još nije potvrđena, a nas baš zanima hoće li se ostvariti i što Jebbia misli o tehnološkom pristupu njegovom djetetu, Supremeu.

Supreme streetstyle Paris

Streetwear prije 10 godina i danas su dva različita svijeta

Sjećate se crop topova u neon bojama? Ili možda tie and dye traper hlačica? Ili cijele Tumblr ere? Ili zapravo bilo kojeg trenda ikada? Jabbia je znao kako je tadašnja javnost disala i to je pametno unovčio. I oformio jedan brend koji se zasniva na subkulturi do neviđenih uspjeha, čime si je osigurao kultni status u streetwear kulturi. U modi u ništa ne možete biti 100 % sigurni, ali u jedno možete, a to je da se ljudi i trendovi mijenjaju. Jabbia svoj stil i viziju nije htio mijenjati za i zbog nikoga i zato ga modna zajednica poštuje. No, činjenica je da je Supreme vrijeme pregazilo i da se ovaj potez može protumačiti i kao početak kraja brenda. Reperi, sportaši, umjetnici – svi koji su bili dio Supreme kulture, sada se oblače u Gucci, Bottegu Venetu i Loewe.

Marketing Supremea se odvija na ulicama, a ne na Instagramu

Supreme = kultura. Kultura = ulica. Toga danas više nema. Kada kažem ulice, mislim doslovno – ulice. Brend je dijelio stickere u svojoj prepoznatljivoj crvenoj boji i na ulicama New Yorka ste mogli naići na njih. Ulica i kultura 21. stoljeća je postao ekran vašeg mobitela. Nažalost, sada Supreme više ne viđamo ni na ulicama, a ni na Instagramu.

Supreme trgovina NY
Red ispred Supreme trgovine u New Yorku, 2019.

Foto: Profimedia, Instagram, Supreme

Učitati još
Zatvori