Ove godine smo s nestrpljenje iščekivali Tjedan mode i revije oko kojih će se lomiti koplja. S obzirom na brojne modne skandale koji su se zbili posljednjih godinu dana, osobit onaj modne kuće Balenciaga, zanimljivo nam je pratiti nove zaplete i rasplete koji će se sigurno dogoditi na Tjednu mode. No, definitivno nismo očekivali skandal velikih razmjera na reviji modne kuće Schiaparelli. Kreativni direktor ove modne kuće, popularni Daniel Roseberry koketira s nadrealizmom i revijama uvijek ostavi vlastiti touch prepoznatljiv samo njemu. No, pitamo se je li ovaj put pretjerao?
Uspon modne kuće čija osnivačica je promijenila lice mode
Modna kuća Schiaparelli ima dugu povijest, a osnovala ju je snažna i iznimno kreativna žena, Elsa Schiaparelli. Bila je jedna od najoriginalnijih i najekscentričnijih modnih dizajnerica s početka 20. stoljeća. Njezin rad pronalazi inspiraciju u nadrealizmu i avangardi, a estetikom i dizajnom dovodi u pitanje poimanje tradicionalne predodžbe ljepote i ženstvenosti.
Gotovo stoljeće kasnije, na mjesto kreativnog direktora brenda dolazi popularni Daniel Roseberry koji zaboravljenoj couture modi pored popularnog streetwear smjera, daje opet staru slavu. Njegove originalne revije s avangardnim kreacijama i estetici kojom slavi osnivačicu ovog breda su razlog zašto toliko volimo njegov izričaj. Upravo zbog toga smo i ovaj put jedva čekali njihovu reviju na pariškom Tjednu mode.
Nova revija sa životinjskim glavama
U novoj reviji dizajner je potražio inspiraciju u liku i djelu talijanskog kultnog književnika Dantea Alighierija. Stoga bira lajtmotive u obliku životinja koji označavaju ljudske mane. Dizajnirao je siluete u likovima leoparda, lava i vuka koji predstavljaju požudu, ponos i pohlepu. Upravo takvo iskorištavanje likova životinja je potaknulo burnu raspravu na društvenim mrežama zbog koje su ostale impresivne kreacije pale u drugi plan.
Iz modne kuće se opravdavaju kako je riječ o izričaju autora i životinjske glave s jaknama nemaju nikakve veze s pravim krznom niti sa životinjama uopće, u zraku ostaje visjeti pitanje je li to baš tako? Moramo priznati dok smo gledali reviju, kreacije su nas šokovito podsjetile na vremena u kojima se životinjsko krzno kao i glave, koristilo u svrhu lijepog dizana i estetike. Iako je to vrijeme u modnom smislu iza nas i danas se svijet bori s iskorištavanjem životinja zbog ljudske pohlepe.
Neke životinjske vrste gotovo izumiru, a brojne se i dalje koriste u svrhu ljudskog hedonizma. Upravo zbog toga nismo sigurni koliko je ovo metaforički izraz umjetnika, a koliko fail o kojem se nije detaljno razmišljalo. Umjetnička sloboda se definitivno treba poštovati, ali ista treba i paziti o konotacijama koje može izazvati. Žalosno je kako su couture modne kreacije zbog ovoga pale u drugi plan, a svi smo svjesni koliko je modnom svijetu potrebno malo prave umjetnosti.
Foto: Instagram (@schiaparelli), Profimedia.