Brend RDcode nastao je 2010. godine kao konceptualna modna priča koju je osmislila novinarka Renata Debeljak. Tri godine kasnije Renata je svoj dugogodišnji hobby pretvorila u poslovnu priču i pokrenula tvrtku RDcode koja je godinama bila usmjerena uglavnom na dizajn i izradu unikatnih torbi i ruksaka od veganskih materijala u limitiranim primjercima.
Doors & Bags
Godine 2016. brend RDcode osmislio je modnu priču ‘Doors & Bags‘, nastalu kao simbolična poveznica između torbi i vrata. Kao dio te priče nastale su edicije torbi i ruksaka inspiriranih zanimljivim vratima iz raznih gradova i zemalja, poput Dubrovnika, Osla, Rima, Londona, Ostunija, Hamburga… Taj modno-umjetnički projekt neprestano je work in progress i prvi je takav projekt na globalnoj razini. RDcode zadnjih godina osmišljava razne autorske projekte.
Through the Paths of Doors
Osim umjetničko-dizajnerskog projekta ‘Doors & Bags‘, u studiju RDcode nastala je i multimedijalna priča ‘Through the Paths of Doors‘ koja se bavi simbolikama vrata iz mnogih gradova i zemalja kroz razne vidove umjetnosti. Nakon rebrandinga, brend RDcode u potpunosti je postao slow fashion koncept. Osim promišljenog dizajna, RDcode je usmjeren na inovativni pristup, minimalistički koncept, vegansku filozofiju, individualne priče.
Na raskrižjima hipokrizije
Novi koncept, RDcode najavljuje najprije kroz priču ‘Na raskrižjima hipokrizije’. Više o tom konceptu i nekom novom RDcode-u, ispričala nam je Renata Debeljak, vlasnica brenda RDcode.
“U bespućima hipokrizije u vremenu prožetom imperativom masovnosti, neprestane potrošnje, sveopće ukalupljenosti, copycata, déjà vu efekta, prezasićenosti u svim aspektima življenja, kada trivijalnosti postaju nove vrijednosti, na raskrižjima mijena trendova koji prolaze poput brzih vlakova za Memphis, ustrajati u potpuno individualnim konceptima, u bilo kojem kontekstu modnog i umjetničkog izričaja, doima se apsurdnim činom.”
“Poput jeke negdje u daljini odjekuje timeless izreka Nolite iacere margaritas ante porcos (ne bacajte bisere pred svinje), no nije sve tako besmisleno jer autentičnost, vjerodostojnost i pouzdanje uvijek nekako nadživi svijet apsurda. Ta ekspresija ne progovara isključivo o modno/umjetničkom konceptu već o svim aspektima življenja jednog dizajnera/umjetnika/kreativca, o vrijednostima i vještinama koje svakodnevno živi, a ne samo kroz art/fashion koncept, koje su utkane u jedinstveni DNA što nikakve okolnosti u svijetu iluzija ne mogu promijeniti. Stvarati koncept izvan domena tzv. trendova kao i vremenskih mjena, usmjeren na timeless art/fashion detalje s veganskim konceptom kao cjeloživotnom filozofijom, na minimalistički dizajn s individualnim pristupom u limitiranim primjercima ili tek u samo jednom raritetnom primjerku, koji zrcali mnoštvo misaono-emotivnih procesa, stvarnih životnih iskustava, individualnih spoznaja, koji priča drugačije modne, konceptualne i životne priče, koje nisu dio fast fashion ni fast living iskustva, nije nimalo jednostavan, ali ipak je true worth proces. Cijeli taj koncept prati jedan sasvim drugačiji način razmišljanja i življenja.”
U svijetu apsurda moraš se uvijek iznova dokazivati.
“U prostranstvima hipokrizije postaje posve nebitno koliko si toga vrijednog već prije napravio i jesi li već ostavio neke vidljive tragove iza sebe; u svijetu apsurda moraš se uvijek iznova dokazivati. U tom svijetu postaješ nebitan i nevidljiv, jer u tim novim stvarnostima postaju dominantne banalnosti i trivijalnosti. Te stvarnosti su ospjednute potrošačkim impulsom, posve su obojane licemjerjem, besmislom, subverzivnim metamorfozama, isprepletene su raznim oblicima washinga, kroz njih se bezumni konzumerizam uvlači u sve pore življenja, podmuklo se skriva iza oznaka green, sustainability, recycle, cruelty free, ethic…Niz je predug.”
Autentičnost, vjerodostojnost i pouzdanje u RDcode kodu
“Svoju vrijednost taj koncept ne mjeri niti isključivo u bespućima virtualnih stvarnosti, kao ni brojem lajkova, fake followera, putem influencer reklama, a niti unutar hermetičnih i predvidljivih modnih struktura i klanova. Dostupan je tek rijetkima, i u sebi nosi nove forme luksuza, jer luksuz nije isključivo ono što se može novcem kupiti, a nipošto nisu ni uvriježeni statusni simboli koji pod krinkom luksuza skrivaju brutalnost, neetičnost, nemoral, prekomjerne doze taštine, lažni glamur… Obojan uglavnom sivom i crnom, omiljenim bojama za sve RDcode koncepte, svoje priče priča izvan nametnutih pravila u raznim aspektima, tek onda kada ih ima smisla ispričati. Uvijek prožet simbolikama, brend RDcode u svojim konceptima često provlači još jednu timeless izreku – Omnia mea mecum porto (sve svoje sa sobom nosim). Jer najviše vrijedi samo ono što možemo uvijek i svugdje sa sobom ponijeti, što nam nitko ne može oduzeti, a niti iskopirati. U svoje kodove, RDcode temeljito želi otisnuti autentičnost, vjerodostojnost i pouzdanje, nešto uistinu vrijedno i timeless.”
Foto: PR