Hrvatski slow fashion brend RDcode ima novu mini ediciju torbi i nakita. Razgovarali smo s dizajnericom
Već duže vrijeme pratimo brend RDcode. Najprije nam je pozornost privukao zbog konceptualne modne priče ‘Doors & Bags’, koja je nastala 2016. kao simbolična poveznica između torbi i vrata. Kao dio te priče nastale su edicije torbi i ruksaka inspiriranih zanimljivim vratima iz raznih gradova i zemalja, poput Dubrovnika, Osla, Rima, Londona, Ostunija, Hamburga… RDcode zadnjih godina osmišljava razne autorske projekte. Osim umjetničko-dizajnerskog projekta ‘Doors & Bags’, u studiju RDcode nastala je i multimedijalna priča ‘Through the Paths of Doors’ koja se bavi simbolikama vrata iz mnogih gradova i zemalja kroz razne vidove umjetnosti.
Na tragu koncept priče Na raskrižjima hipokrizije osmišljene početkom ove godine, o čemu smo već pisali, slow fashion brend RDcode osmislio je novu mini ediciju torbi i nakita. Priča se bavi konceptom koji nastaje izvan domena tzv. trendova kao i vremenskih mjena, usmjeren na timeless art/fashion detalje s veganskom filozofijom, minimalističkim dizajnom i individualnim pristupom u limitiranim primjercima, koji nisu dio fast fashion ni fast living procesa. Bio nam je to povod da popričamo sa vlasnicom brenda Renatom Debeljak o novoj dizajnerskoj ediciji, njezinom stilu te o novim projektima.
Čime je inspirirana nova edicija torbi?
Kroz RDcode dizajn uvijek pokušavam ispričati razne aspekte vlastitih životnih inspiracija, promišljanja i iskustava. Involvirati ih u modne artefakte koji s predznakom RDcode odašilju kôdove o osobnom DNK, filozofiji življenja, intelektu, društveno-sociološkim perspektivama, misaono-emotivnim procesima, istinskom identitetu, raznim refleksijama. Ovaj put su to neki drevni simboli koji se provlače kroz razna vremena s posve dijametralnim značenjima. Njihove se poruke mogu dešifrirati kroz razne perspektive. Siva i crna boja su dominantne.
Priču prati i mini edicija nakita koji je inspiriran japanskim wabi sabi konceptom življenja? Je li to prvi put da dizajniraš nakit s potpisom RDcode?
Dizajnirala sam već prije nakit, ali ovo je prva koncept edicija. Japan mi je već dugo inspiracija u raznim aspektima življenja. Wabi sabi je kao korelacija umjetničkog koncepta, životne filozofije i osobnog osjećaja prisutan posvuda u japanskoj kulturi. Protivi se pretjeranoj konzumaciji, potiče jednostavnost i autentičnost u svemu, povratak skromnim i nepretencioznim vrijednostima. Mislim da je upravo to neka nova vrsta luksuza. Volim taj koncept, jer slavi ljepotu nesavršenih stvari i jer donosi mir, sklad i balans. Osmislila sam nakit u crnoj i sivoj boji, favourite RDcode bojama, koristeći kao materijale drvo i kaučuk. Motivi dočaravaju lišće bambusa i njegove meditativne aspekte. Naglasak je na minimalizmu.
Koliko je RDcode prisutan u tvom osobnom stilu odijevanja?
Jako je prisutan. Sve torbe i ruksaci koje već godinama nosim su s potpisom RDcode. Volim reći kako nigdje ne idem bez RDcode i zaista je tako. Otkako sam počela dizajnirati nakit, a to su godinama bili jako raritetni primjerci koje sam radila samo za sebe, nosim i nakit s mojim dizajnom, ali i odjeću. Odjeću dizajniram samo za sebe, uglavnom su to topovi i haljine, ili neki efektni komadi koji se vrlo jednostavno ili na drugačije načine stiliziraju u raznim godišnjim dobima. To su uvijek unikatni primjerci odjeće kod kojih se volim poigravati sa bojama dok su torbe i ruksaci uglavnom u crnoj ili sivoj boji.
Svih ovih godina otkako postoji RDcode, u tvom studiju su nastale brojne torbe i ruksaci. Možeš li izdvojiti neke baš favourite primjerke?
Ruksak Oslo iz edicije ‘Doors & Bags’ mi je posebno drag, možda zato jer jako volim taj grad. Ali, volim i sve druge torbe i ruksake iz te edicije inspirirane raznim vratima, posebno iz mog Dubrovnika. Volim i liniju oversized platnenih torbi RDcode u raznim nijansama sive boje koje svugdje nosim. A i jedan crni ruksak koji sam dizajnirala još 2019., jer ima posebnu energiju, jako je praktičan i nosiv uz razne outfite. Sa mnom se zaista puno naputovao.
Prošle si godine započela projekt ‘Doors of Dubrovnik’. U kojoj fazi je ta priča?
Kao dio te priče dovršavam knjigu o povijesnim vratima Dubrovnika i dogovaram još neke projekte, a kada budu realizirani Journal će to među prvima saznati. Puno radim na tom projektu, a to je tek dio mog sveobuhvatnijeg multimedijalnog projekta ‘Putevima vrata’, koji obuhvaća zanimljiva vrata iz raznih europskih gradova.
Više o dizajnu s potpisom RDcode može se saznati na Facebook stranici RDcode ili putem Instagram profila @rdcodestudio.
Fotografije: Ivana Krnjak