Kada smo odlučili da je ok da nam fast fashion brendovi prodaju komade po luksuznim cijenama?
Kada smo odlučili da je ok da nam fast fashion brendovi prodaju komade po luksuznim cijenama?

Kada smo odlučili da je ok da nam fast fashion brendovi prodaju komade po luksuznim cijenama?

Dok smo nekoć prije u omiljenim high street poslovnicama nalazili samo pristupačne odjevne komade, posljednjih godinu dana teško je ne primijetiti veliki switch kod cijena, ali i poslovanja tih istih brendova. Iako većina kolekcija i dalje prati niži cjenovni rang, pregršt high street potpisa iskušava se u affordable luxury linijama koje promoviraju “premium” kvalitetu, detaljnu izradu i limitirane količine, a najpoznatiji su upravo Mango, Zara i H&M. Sigurno ste razgledavajući jesensku modnu ponudu naletjeli na niz dugih vunenih kaputa, oversized suede torba te visokih kožnih čizama, a prate ih upravo “previsoke” cijene.

Ovaj switch nije samo hrabra poslovna strategija, već i odgovor na promjene u željama potrošača i dinamici tržišta. Više donosimo u nastavku.

Put prema luksuzu radi relevantnosti

Za high street brendove, predstavljanje luksuznih kolekcija povezano je s nekoliko poslovnih ciljeva. Prvo, kako se fast fashion industrija sve više zasićuje i konkurencija raste, brendovi traže načine kako bi se diferencirali. Lansiranjem premium odjevnih komada i dodataka, mogu privući različite profile potrošača koji su spremni platiti više za kvalitetu i ekskluzivnost. Na taj način targetiraju upravo kupce Massimo Dutti i COS odjeće, koja je dobro poznata kao mid-luxury modna opcija, bar na hrvatskoj sceni.

Što je affordable luxury?

Također, sve veći broj potrošača izbjegava “jeftinu” trendi odjeću zbog reputacije fast fashion brendova te masovne i neodržive proizvodnje istih komada. Nadalje, high street brendovi su primijetili da mid-luxury brendovi, koji u fokus stavljaju ekološku proizvodnju, kvalitetu i pomno izabrane materijale, privlače mlađe demografske skupine koje su modno osviještene, ali još si ne mogu priuštiti luxury komade.

Kreiranjem “affordable luxury ” kolekcija, pristupačni brendovi potrošačima pružaju priliku za uživanje u premium kvaliteti i dizajnu po pristupačnijoj cijeni u odnosu na tradicionalne luxury kuće. Sve u svemu, ova strategija je financijski korisna za modne brendove, ali što je s kupcima? Dobivaju li oni zbilja premium kvalitetu ili samo bolju verziju high streeta? Je li moguće da takozvane premium kolekcije prati visoka kvaliteta, ekološka proizvodnja i posvećenost detaljima, ili barem samo jedno od navedenog?

Podizanje identiteta brenda

Dio strategije također uključuje reputaciju i poboljšavanje identiteta brenda. High street kompanije, unatoč popularnosti i uspjehu, često imaju imidž koji ne privlači potrošače koji traže kvalitetu i luksuz. Upravo lansiranjem premium i limitiranih kolekcija, mijenja se percepcija brenda i njihove filozofije poslovanja. Tako brend postaje privlačniji širem i imućnijem krugu potrošača s ciljem pozicioniranja kao mid luxury izbor, a ne samo pristupačna alternativa.

Blurring the lines between high street & luxury

Lansiranjem premium kolekcije od strane high street brendova brišu se granice između brze i luksuzne mode, što dovodi do složenijeg krajolika u modnoj industriji. Tradicionalno, luksuzni brendovi se ističu zahvaljujući ekskluzivnosti, vrhunskoj kvaliteti i osjećaju nedostupnosti. S druge strane, brza moda se uvijek temeljila na pristupačnosti i brzini, s kolekcijama koje prate ključne trendove, ali su brzo proizvedene i dostupne širokoj masi. Kako high street brendovi sada usvajaju elemente oba (oprečna) svijeta, nekada jasne granice postaju sve manje vidljive. Ovaj strategijski switch vrši pritisak na mid-luxury brendove i luksuzne modne kuće koje sada imaju konkurenciju high street brendova. Luksuzni brendovi, kao odgovor, počeli su usvajati neke prakse brze mode, lansirajući više kolekcija tijekom godine kako bi ostali relevantni i brzo pratili trendove.

Cijela situacija je također otvorila pitanja o održivosti i etici poslovanja. Ako sada i high end i high street potpisi prate brža i češća lansiranja kolekcija, ubrzo će masovna proizvodnja biti veliki problem u svijetu. A da ne spominjemo kako će se potencijalno većina modnih potrošača okrenuti samo jednom brendu koji će im pružiti i pristupačne i premium kolekcije.

Yes or no?

Čini se da su milenijalci i generacija Z posebno otvoreni za ove premium kolekcije jer pružaju trendi stil i dojam luksuza bez “previsoke” cijene. Za njih, luksuz više nije samo trošak; radi se o kvaliteti, dizajnu i potpisu. High street, but premium kolekcije pružaju priliku za uživanje u finijoj izradi bez zastrašujuće ekskluzivnosti povezane s klasičnim luxury kućama.

U određenim slučajevima, potrošači mogu smatrati da su ove premium kolekcije jednostavno strategija da zarade na trendu luksuza bez istinske isporuke kvalitete ili dizajna koji se očekuju u tim cjenovnim kategorijama.

Foto: Instagram (@zara @hm @mango )

Učitati još
Zatvori