Očekuje se sportski spektakl – hoće li biti i modni? Ovo su službene uniforme za Olimpijske igre u Parizu
Iako je Pariz sinonim za modne spektakle, ove godine nas očekuje jedan sportski. Ovogodišnje Olimpijske i Paraolimpijske igre će se održati u Parizu, od 26. srpnja do 11. kolovoza 2024. Mi nećemo pisati o sportu, ali možemo prokomentirati neke od službenih uniformi koje će timovi nositi na ceremoniji otvaranja Igara. A da će se ljepote Pariza maksimalno iskoristiti govori i činjenica da se prvi put u povijesti Igara svečanost neće održati na stadionu, već u središtu grada. Sportski spektakl možemo očekivati, a za modni – procijenite sami.
Neki odabiri su logični, Francusku oblači LVMH, Ameriku Ralph Lauren, Hrvatsku sportski brend 4F, dok su neke države oduševile svojim kostimima i postale viralne na društvenim mrežama. Za koje modne kuće i dizajnere su se odlučile ostale države, donosimo u nastavku.
Mongolija je odnjela zlatnu medalju za kostime
Ono što bismo očekivali od Ralph Laurena ili LVMH-a, dobili smo od Mongolije. Sasvim neočekivano, ali opravdano, njihovi kostimi su uvjerljivo odnjeli pobjedu u kategoriji najboljih kostima za Olimpijske igre u Parizu. Čim su objavili fotografije, kostimi su postali viralni, a i vidimo zašto. Kostime su dizajnirali Michel&Amazonka, brend koji su osnovale dvije sestre. Ovo im je treći put da oblače Olimpijce, prvi put je bilo za Beijing 2022., a drugi za Tokyo 2020. Mongolija je odličan primjer kako tradiciju prikazati na moderan i svjež način. Dizajn je uključivao nacionalne boje plavu, crvenu i bijelu, kao i razne tradicionalne uzorke i motive, uključujući simbol “Soyombo” koji se pojavljuje na zastavi zemlje, a izrada jednog kostima je trajala oko 20 sati. Uz Hrvatsku, Mongolija je sigurno država koju jedva čekamo vidjeti na otvorenju u Parizu.
Australija odijela proizvodila u Kini, Kanadu oblači Lululemon, a Italiju Armani
Što reći za Australiju? Zemlja najmanje poznata po karakterističnom modnom opusu, osim ako govorimo o kupaćim kostimima ili surfer-girl estetici. Desetu godinu za redom, uniforme je radila australska kompanija Sportscraft u suradnji s Australskim Olimpijskim Odborom. Inspiracija za uniforme je bio, logično, Pariz, a cilj im je bio izbalansirati komfor i stil (vi procijenite sami jesu li u tome uspjeli ili ne). Tako su muškom djelu tima odabrali sako na jednostrano kopčanje s bijelom pamučnom majicom i svijetlo smeđe hlače do koljena. Ženski dio tima će nositi sako s dvostrukim kopčanjem, bijelu pamučnu majicu i dvije opcije za donji dio uniforme, svijetlo smeđe kratke hlače ili plisirana suknja.
Nakon dizajniranja uniforma za Kanadu za Zimske Olimpijske igre 2022. u Beijingu, Lululemon se za ovogodišnje Olimpijske i Paraolimpijske igre mora okrenuti ljetnim dizajnima. Njihov najveći adut za ovogodišnje Igre jest fokus na tehničkim aspektima uniformi (Francuska recimo više igra na estetsku kartu). Tako je baza svih uniformi SenseKit, tkanina koja se često koristi u sportu jer ima visoku moć upijanja i rastezanja. Još jedna tehnička komponenta na koju je Lululemon mislio je ta da sportaši ne smiju imati torbe na ceremoniji. Stoga im je ušio “sakrivene” džepove s unutarnjih strana jakni. Kolor karta kanadskog olimpijskog tima će biti u crvenim, prljavo ljubičastim i bijelim tonovima, s pikseliziranim prikazom javorovog lista kao simbola Kanade.
Jasno je da će Italija (uz Francusku) biti jedan od modno najosviještenijih timova u Parizu. Dok je Francuska igrala na high-end kartu s luksuznim odijelima, Italija, odnosno Armani, je igrao na sportsku. I ne izgleda loše. Uniforma se sastoji od tamno plave majice s kapuljačom i trenirke. Gornji dio, uz majicu s kapuljačom, dolazi i s polo majicom koja na ovratniku suptilno prikazuje talijansku trobojnicu. Unutrašnji dio kapuljače je također ispunjen crvenom, bijelom i zelenom bojom.
Za francuze je na outfitima radila i Carine Roitfeld
LVMH je udružio snage s modnom kućom Berluti, poznatoj po izradi visokokvalitetne obuće i odijela. Također jedna od prvih kuća koja je krenula nuditi izradu odijela po mjeri. Ništa manje nismo ni očekivali. Uniforme se sastoje od bijele Berluti košulje izrađene od kombinacije pamuka i svile, sakoa u midnight plavoj boji s ovratnikom na kojem se gradiraju boje francuske trobojnice i matching svilenim šalom. Sako dolazi u dvije varijante, sa ili bez rukava, kao i donji dio uniforme, gdje mogu birati između hlača ili suknje. Od modnih dodataka, olimpijci će nositi kožni remen s logotipom Berlutija, crne tenisice i/ili kožne loafersice.
Na samom dizajnu i stiliziranju lookova radila je i Carine Roitfeld, bivša glavna urednica francuskog Vogue. Kako je Berluti sinonim za quiet luxury, njihov logo na odjeći nećete vidjeti. Toga su se držali i radeći uniforme za ovu priliku, te su logo supitlno locirali na unutarnju stranu sakoa. Da bi stvar bila još bolja – dodali su personaliziranu poruku na kojoj piše kako su ponosni na svoje sportaše.
Najzahtjevnija je bila izrada uniformi, jer se one ne rade samo za sportaše, već za cijeli tim koji ide na Olimpijadu. U brojkama, to je oko 180 ljudi. 1500 outfita za cijeli tim, oko 7900 m tkanine, 2 modela obuće odabrana od 300 3D modela napravljenih od strane dizajnerskog tima Berlutija. Veličine uniforme rangiraju od 3XS do 6XL, a sve uniforme su se producirale u Italiji.
Kod LVMH-a sve ostaje u obitelji
Već poznata činjenica je da LVMH “drži” pola Francuske, i očekivano je da će biti jedan od sponzora na ovogodišnjim Olimpijskim igrama u Parizu. Ovog puta nije samo sponzor, već premium sponzor. Berluti, uz dugu tradiciju i opravdano na glasu za najbolje kožne cipele i odijela po mjeri, je u vlasništvu LVMH-a. CEO Berlutija je Antoine Arnault (onaj koji je oženio Nataliju Vodianovu). Carine ne moramo dodatno opisivati, žena je jednostavno sinonim za modu i francuski Vogue, ali i kako Arnault voli naglasiti, velika prijateljica grupacije.
A oni šampanjci s kojima sportaši slave pobjedu? Isto od LVMH-a.
Nike, The North Face, Ralph Lauren… Svi oblače amerikance
Nike će dizajnirati kostime za, logično, Ameriku. Najjači za najjače. Predstavljanje kolekcije za Olimpijske i Paraolimpijske igre u Parizu je održana u Palaisu Brongniart, a na predstavljanje su došle mnoge zvijezde, među kojima je bila i Serena Williams. Nike je predstavio i 13 pari AI generiranih tenisica i time htio svijetu dati do znanja da su jedan od najvećih brendova sportske odjeće i obuće, iako u zadnje vrijeme, brojke govore drugačije. Nike će ovime sigurno dobiti na popularnosti, a vi pogledajte kostime za Olimpijske igre u Parizu i recite nam što mislite.
The North Face
The North Face će kreirati kostime za Ameriku, Japan, Južnu Koreju i Austriju. Većina brend zna po njihovim jednobojnim zimskim jaknama s prepoznatljivim logom, no poznavajući povijest brenda, ovo je i više nego logičan potez. Naime, počeci The North Facea su zapravo bili dućani s opremom za penjanje. Osnovali su ga supružnici Douglaus i Susie Tompkins 1966. godine u San Franciscu. Susie Tompkins je kasnije osnovala Esprit.
Ralph Lauren za otvorenje Olimpijskih igara
Jedan od pionira preppy stila, Ralph Lauren, oblači olipmijce za svečano otvorenje Igara. Ralph Lauren je koristio “američku” paletu boja, tako da se kroz cijelu kolekciju provlače crvena, plava i bijela boja. Nama se posebno sviđaju bijeli džemperi s logom Olimpijskih igara.
Velika Britanija u cvjetnim motivima koji nose svoju simboliku
Možda nepoznat na našim prostorima, ali itekako poznat u Velikoj Britaniji, Ben Sherman je sinonim za majice i košulje… U Velikoj Britaniji. Sherman je osmislio kolekciju za ceremoniju otvaranja i moramo priznati da nam se sviđa. Njegova realizacija je bila lagana, svježa i moderna odjeća s fokusom na bomber jakne i polo majice. Svježinu je dodao kroz motive cvijeća koji također imaju svoju simboliku. Naime, cvjetni vez sadrži englesku Tudor ružu, škotski čičak, velški narcis i sjevernoirsku djetelinu.
Skateboard timovi Nizozemske, Slovačke i Portugala najmoderniji
Sigurno znate taj model tenisica, svjetske zvijezde vole njihove tenisice zbog udobnosti, a jedan od velikih fanova je i Pete Davidson. Riječ je o brazilskom brendu Cariuma. Timovi Nizozemske, Slovačke i Portugala će tako biti jedni od modernijih, ali to nije ništa novo kada je skateboard u pitanju. Ipak su skejteri poznati po svom dobrom stilu. Ali, priča ne staje samo na dobrom stilu – cijelu kolekciju možete kupiti online, a za svaki kupljeni artikal, Cariuma će posaditi jedno drvo.
A sada čekamo otvorenje!
Pariz je u završnoj fazi priprema za Olimpijske igre, a mi jedva čekamo gledati otvorenje i bodriti naše igrače! Veselimo se kako modnim, tako i sportskim vijestima iz Pariza.
Foto: Sportscraft, Profimedia, EA7, LVMH, Nike, Ralph Lauren, Michel&Amazonka, Instagram