Nova kolekcija Nataše Mihaljčišin posvećena je djevojčicama koje hrabro koračaju teritorijem odrastanja
Nataša Mihaljčišin ponovno oduševljava, ovoga puta malom serijom unikatne ležerne pletenine izvedene u suradnji s vanrednim pletiljama. Osim iznimnog tehničkog umijeća, one posjeduju veliku strast i ljubav prema eksperimentiranju u mediju pletiva. Svaki komad je oblikovan kao univerzum za sebe, a opet i s uzajamnom vizualnom poveznicom. Cijela ova lijepa priča ima i širi društveni kontekst.
Nataša Mihaljčišin i njena nova kolekcija nazvana Višak ljepote
Kako se nosimo s tjelesnim izgledom i njegovim promjenama tijekom različitih životnih ciklusa i etapa? Kakvu ulogu taj proces ima u našem životu, predstavlja li nam sredstvo, užitak ili želju? Radi se o, vjerojatno, jednom od najzanimljivijih, ujedno i najneuhvatljivijih kulturološko antropoloških fenomena. Da ne kažem drama, a ako bih bila još manje nježna mogla bih upotrijebiti i pojam: trauma. Najizravnija veza doživljaja ljepote i traume se odigrava na teritoriju tijela. Ovisno o samopoštovanju, samosvijesti i zrelosti rezultira sa zdravim odnosom spram tjelesnog izgleda i osjećajem ljepote.
Adolescentska etapa je u kontekstu takvih propitivanja i žiriranja vlastitih kapaciteta, vjerojatno najnemilosrdnija po mnogim aspektima. Ne samo onima koji se tiču vanjske pojavnosti, no vanjska pojavnost vrišti znakovima koji govore o žestokim unutarnjim obračunima. Tako je barem bilo do recentnog trenutka, kako ga popularno nazivamo dobom alpha generacije. Novi klinci rastu u socijalnom okolišu koji opasno zanemaruje kritičko promišljanje i evaluaciju utjecaja manipulativnih marketinških strategija.
Djeca što prije žele odrasti, dok se odrasli žele pomladiti
Oduvijek smo kao djeca htjeli, barem simbolički, što prije uletjeti u svijet odraslih. Curice su željele nositi majčin nakit, a dječaci se, isto tako što prije, obrijati i još kojekakve kerefeke. Odrasli su, na pomalo infantilan način, uvijek jako sretni kad im netko da kompliment kako izgledaju mlađe za svoje godine. No, sada smo taj prostor između djetinjstva i odraslosti suzili na tako kratko vrijeme. Društvo vječne mladosti i fabricirane ljepote se tako ostvaruje svim mogućim sredstvima: od filtera na fotografijama do estetskih zahvata. Pri tome je krhki oslonac u vanjskom izgledu upravo onaj o kojeg se, još uvijek, najčešće naslanjaju žene.
Otkud takvo daljnje i uporno inzistiranje za glorificiranjem izgleda? Kako je moguće da u trećem, ili četvrtom valu feminizma naše adolescentice koriste seven steps daily care routine? Prema podacima s američkog tržišta, djeca u dobi od 9 do 15 godina su lani potrošili 4,7 bilijuna dolara na kozmetičke proizvode i šminku. Kompleksno je pitanje sprege utjecaja društvenih mreža, kroz koje se plasiraju proizvodi kojima se postiže nametnuti kanon ljepote. Želja za povezivanjem i zbližavanjem s vršnjacima – tako normalna i neophodna za to doba se dobrim dijelom realizira i u unificiranom izgledu i stilu oblačenja i šminkanja, a bunt se, najčešće, usmjerava prema onima koji postavljaju granice – roditeljima.
Nije lako imati samopoštovanje kao adolescent i vrlo je društveno neodgovorno rušiti ga, a upravo je zločin manipulirati njihovom osjetljivošću. Psihologija samopoštovanje definira kao pozitivan ili negativan stav prema sebi. Mladi s visokim samopoštovanjem ne smatraju se nužno boljima, niti ljepšima od drugih. Oni poštuju sebe i smatraju se vrijednima, no spremni su uviđati svoje slabosti, raditi s njima, rasti i razvijati se. Osobe niskog samopoštovanja odbacuju se i nezadovoljne su sobom.
Kolekcija je posvećena djevojčicama
I kako sad reći adolescentici da joj nikakva šminka nije potrebna? I kako je, isto tako, slobodna šminkati se i eksperimentirati ukoliko to poželi i ukoliko joj to čini radost. Ali neka ne zaboravi, s vremena na vrijeme, osluhnuti sebe. Kolekcija je posvećena djevojčicama koje danas hrabro koračaju teritorijem odrastanja po kojem nemilice padaju reklamne bombe koje žele uništiti njihovu autentičnost! Umotane su u jesenje-zimska pletiva, mahom ručne izrade, od vune, pamuka i svile.
Fotografija i oblikovanje: Jelena Janković
Styling: Ana Nikačević
Modeli: Ana Komin, Ana Vukosavić, Julija Lovrić, Livia Mirković, Sofija Taraba, Vida Jović, Vida Tunguz i Vita Ljubić