Elementi kojima moda barata danas manipuliraju naslijeđe, kanon, manir, angažman, manifest, ideologiju, komercijalizaciju, pobunu i potragu za transformacijom.
Koliko jedna vesta ispletena na način svojstven nekadašnjem vremenu neumreženog društva, može biti aktualna, reprezentativna i u svojem intimnom protokolu jedinstvena, subverzivna i suvremena? Na koji način kolektivni sentiment može pronaći svoj kanal komunikacije kroz medij mode i što mu uopće, danas, može reći, a da to bude novo, svježe i modno zanimljivo? Postoji li u našoj osobnoj povijesti tako idilično ishodište kojega smo spremni reanimirati u kontekstu traganja za identitetom koji zaziva bliskost, razgovor, strpljenje, dodir i naivnu zaigranost, i u svemu tome isplativu neponovljivost?
SENTIMENT 2
Kolekcija je, zapravo, jedan modni dijalog- razgovor o svim ovim gore navedenim momentima i premisama. Sastoji se od pletenih vesti, pulovera, kaputića i kardigana i realizirana je u suradnji s vrsnim pletiljama i jednim pletiocem. Svaki od njih je na svoj način, svojim umijećem, vještinom, maštom i estetskim iskustvom doprinio konačnoj čaroliji kreativne interakcije. Isto tako svaki komad je jedinstven, osmišljen i realiziran u samo jednoj izvedbi bez namjere za serijskom reprodukcijom. Na taj način korespondira s procesom ručne izrade odjeće koja zadržava stanovitu i neponovljivu emotivnu upisanost.
Korištene su razne tehnike ručnog i strojnog pletenja (radi se o kućnim pletaćim strojevima), heklanja i vezenja i ukrašavanja. Osnovna intencija sentimentalizacije odijevanja je, u neku ruku, i osvještavanje vrijednosti ručnog rada i njegovo repozicioniranje u modnom sustavu te apelira na humane postulate proizvodnje i kolektivne održivosti.
Foto: Marija Milin