Sarah Burton predstavila svoju posljednju kolekciju za McQueen, Naomi zatvorila reviju u suzama
Kada su prošlog mjeseca Kering, vlasnik brenda Alexander McQueen, i Sarah Burton, njegova dugogodišnja kreativna direktorica, objavili prekid suradnje, svijet mode ostao je iznenađen iznenadnom viješću. No, svima su dali dovoljno vremena da se pripreme za posljednji pozdrav britanske dizajnerice, na Tjednu mode u Parizu. I ne samo to, bilo je vremena i za osvrtanje na ono što Burtonin rad predstavlja unutar McQueenova naslijeđa.
No, ni tih mjesec dana nije bilo dovoljno da nas pripremi za emotivan oproštaj i kraj jedne značajne ere u suvremenoj povijesti mode.
Posljednjom revijom Sarah Burton stvorila je svojevrsnu posvetu ne toliko Leeju McQueenu, kojeg je naslijedila i kojemu je posvetila kolekciju, koliko onome što je njegovala tijekom dvanaestogodišnjeg boravka u modnoj kući. Nikada nije bila, i još uvijek nije, vizija koju je McQueen imao za svoju marku – ali nije ni trebala biti. Burton svojim kreacijama nikada nije pokušavala biti ono što nije (a što su kritičari, neopravdano, često od nje očekivali), a to je reinkarnacija britanskog vizionara i kreativca te osnivača modne kuće McQueen.
Umjesto toga, Sarah Burton je suptilno, ali hrabro utkala njegov duh u vlastitu viziju ženskog odijevanja, vješto transformirajući pojam ove prakse – baš kako bi Lee McQueen htio. Umjesto imitiranja neponovljive genijalnosti svojeg mentora, Sarah Burton stvorila je vlastiti modni identitet, prepoznatljiv, upečatljiv i empatičan, njegujući McQueenov duh.
Zato nas ne čude suze Naomi Campbell koja je reviju zatvorila prošetavši jednu od završnih kreacija britanske dizajnerice. Htjeli to priznati ili ne, svijet mode će se, prije ili kasnije, s nostalgijom, a možda i suzama u očima osvrnuti na ovo razdoblje modne kuće Alexander McQueen – ovisno o tome kakve planove Kering ima za budućnost. Do sada nije bilo naznaka tko bi mogao – ili trebao – naslijediti Sarah Burton.
Članak je preuzet sa Journal.rs
Foto: Spotlight Launchmetrics, Profimedia