Mihaela Štimac mlada je i talentirana modna dizajnerica koja osvaja srca ljubitelja mode svojim ženstvenim i senzualnim kreacijama. Mi smo ju otkrili kada smo birali komade za veliki editorijal s Martinom Vuletić, a sada ima velike vijesti. Nakon završene modne škole Profokus, osnovala je brend Maykl, koji se ističe modernim i inovativnim dizajnom, a najpopularniji komad iz njezine kolekcije je korzet s neobičnom teksturom. Mihaela Štimac je nedavno dobila prestižno priznanje – poziv za sudjelovanje na Tjednu mode u New Yorku, gdje će predstaviti svoju najnoviju kolekciju. U ovom intervjuu razgovaramo s mladom dizajnericom Mihaelom o njezinom predstavljanju kolekcije na NYFW-u, kreativnom procesu, inspiraciji i izazovima s kojima se suočava u svijetu mode.
Modni intervju: Mihaela Štimac
Mihaela, studirala si modni dizajn na Profokusu. Imaš li neki poseban savjet koji si zapamtila a smatraš da ti je jako pomogao u modnoj karijeri?
Jedini savjet koji sam dobila, zapamtila ga i pamtit ću ga do kraja života je od moje trenerice s klizanja: „Riječ ‘ne možeš’ ne postoji u našem vokabularu. Ako nešto ne ide ili ne znaš, to je okej, naučit ćemo i ponovit ćemo još puno puta dok ne uspiješ.“ S tim pristupom idem kroz cijeli život, ali i kroz modni svijet, jer ako mi nešto ne ide, samo pokušam još nekoliko puta ili iz druge perspektive. Na kraju uspijem i drago mi je što ne odustajem od svojih ideja i ciljeva vezanih uz svoju karijeru.
Kako bi opisala svoj brend Maykl u tri riječi?
Tri riječi koje opisuju moj brend: inspirativan, unikatan i, kako bi se reklo na engleskom, “bold“.
Korzeti su postali zaštitni znak Maykl brenda. Što te je inspiriralo da se fokusirate na ovaj specifičan komad?
Korzeti su nastali slučajno jer sam se igrala s plastikom i palo mi je na ideju da probam napraviti neki kalup tijela i grudi. Kad sam to napravila, tek tada sam shvatila kakav dojam korzeti ostavljaju i koliko su efektni. Drago mi je da su postali moj zaštitni znak.
Koja priča stoji iza teksture i kroja koji prati vaše korzete?
Voljela bih da znam, jer u modi nema ničega što nije već kreirano. No, u današnjem vremenu ono što nas um pamti i zapamti, vjerujem da podsvjesno utječe na moje kreacije jer znam kakve siluete i krojevi mi se sviđaju i u kojima se ja osjećam najljepše. Po tome kreiram.
Gdje si bila kada si doznala da si pozvana na Tjedan mode u New Yorku?
Bila sam na plaži, sunčala se s društvom, sve dok nije došao poziv i ostala sam u šoku života.
Možeš li nam otkriti nešto više o kolekciji koju planiraš predstaviti u New Yorku? Koja je glavna inspiracija?
Kolekcija se zove “Zlatni vrt” i nastavak je moje prethodne kolekcije. Kako sam samostalna, nažalost ne mogu kreirati veliku kolekciju, ali ovakvi projekti mi omogućuju da proširim kolekciju u smjeru u kojem sam željela i prošlog ljeta. Rekla bih da je ova kolekcija puno hrabrija, a modeli su kompleksniji, u njih je uloženo duplo više vremena, i jako sam ponosna na to kako su ispali. Glavni detalji su zlato – zlatno na korzetima, žici, cvijeću, a naravno, novi korzeti bit će predstavljeni i jako sam uzbuđena što ih mogu pokazati.
Kako se pripremaš za ovaj veliki modni događaj? Koji su najveći izazovi u procesu?
Najveći izazovi su ispuniti svoja očekivanja koja sam si postavila, uživati u procesu i nositi se s pritiscima jer želim pokazati svoje unikatne ideje koje nisu bile najlakše za kreirati, ali se definitivno isplatilo već sada.
Koji su najveći izazovi s kojima se suočavaš kao mlada dizajnerica?
Najveći izazov je da me ljudi shvate ozbiljno. Još uvijek mi je teško izboriti se za to, jer iako sam jako mlada, imam ideje. Možda nemam iskustva, ali voljna sam učiti. Nažalost, kod nas nema dizajnera koji su zainteresirani za mentorstvo kao što to postoji u inozemstvu, no nadam se da ću u budućnosti biti dobar mentor za mlade dizajnere koji će biti zainteresirani, jer želim dijeliti svoje znanje i iskustvo, a ne držati ga kao tajnu. Želim biti za njih ono što sam ja željela da netko bude za mene.
Postoji li neki trenutak u tvojoj modnoj karijeri koji bi izdvojila kao posebno značajan?
Moja prva samostalna revija i predstavljanje mog brenda MAYKL po prvi put. To nikad neću zaboraviti.
Kako vidiš brend Maykl u sljedećih pet godina?
Vidim ga kao brend koji će biti prepoznat u Hrvatskoj, a cilj mi je u tom periodu kreirati ready-to-wear kolekcije koje će biti pristupačnije.
Postoji li neki dizajner ili brend koji te posebno inspirira?
Dva brenda koja me inspiriraju i to se nikad neće promijeniti su Schiaparelli, specifično dizajner Daniel Roseberry koji je sada kreativni direktor, te Vivienne Westwood. Ne samo brend, već i ona kao ikona. Moje kreacije su elegantne, ali s pomakom, i nekako me ta dva potpuno različita stila inspiriraju da kreiram nešto u sredini.
Foto: Instagram (@maykl_official_ )