Kruže glasine da bi se John Galliano mogao vratiti na kreativno čelo Diora. Što mislimo o tome?
Taman kada smo mislili da veza između Galliana i Margiele ne može biti jača, krenule su kružiti glasine da se Galliano možda vraća u Dior. Poznati dizajner najvjerojatnije neće obnoviti petogodišnji ugovor s Margielom koji ističe u listopadu. Galliano dobro vodi Margielu (barem što se tiče kreativnosti), a sve je to zaokružio trijumfalnom revijom “Artisanal” na pariškom Tjednu mode.
Dioru treba promjena
Za sada ne znamo puno, no možemo formirati priču na temelju onoga što znamo. Maria Grazia Chiuri je bila korektna, ali nije bila jedna od onih dizajnera koji NOSE brend. Radila je dobre kolekcije, taman koliko se od jednog kreativnog direktora i očekuje, ali joj je falilo te zvjezdane prašine i trenutka u kolekciji za koji znate da će ući u modne anale. Galliano takvih ima već par. Dior nikada nije bio brend kojeg kupuje Generacija Z, tako da nam je čak jasno zašto nisu ni u top 10 Lyst Index popisa hottest brendova. Ne kažemo da će povratak Galliana “vratiti” i Dior, ali neka kreativna promjena mu svakako ne bi škodila. Tako je LVMH u top 5 samo s jednim brendom, a to je Loewe. Brend koji se oslanja na inovaciju i pritom čuva tradiciju.
Mržnja ne traje dugo ako si genijalac?
Činjenica je da John Galliano najbolje poznaje Dior. Osim, naravno, Christiana Diora. Ipak je vodio kreativnu direkciju čak 14 godina, a tijekom tih 14 godina o Dioru se pričalo, obožavalo, slavilo… Neke od najikoničnijih lookova su nastali upravo u Gallianovom Dioru (Sarah Jessica Parker u “Christian Dior Daily” haljini, Fall/Winter 2000). Kao i inače, gdje ima genijalnosti, ima i malo prokletstva, tako da Galliano odlazi s pozicije 2011. godine nakon antisemitskog ispada. I taj ispad će ga pratiti do kraja života.
Voli me – Ne voli
Nemojte misliti da je LVMH ili Bernard Arnault mala slatka tratinčica koja prašta Gallianu, zaboravlja sve i očajnički traži da se vrati natrag, ako su uopće glasine o njegovom povratku u Dior točne. Za sada tako pričaju modni insajderi, iako i dalje nije ništa potvrđeno. No čim se priča, povlači se i pitanje incidenta. U bilo kojem poslovnom, a i privatnom svijetu, ispadi poput njegovog se ne smiju tolerirati, a sudionici istih trebaju snositi posljedice. Galliana (i svakoga u toj situaciji) treba sankcionirati, što je u njegovom slučaju i učinjeno. No nažalost, ako ste u nekoj industriji 20+ godina i ako ste pritom obavljali dobar posao, šanse da vam “zaborave” bilo kakve ispade su puno veće. Cancel kultura tu radi malo drugačije, a u modnoj industriji je to još dodatno naglašeno. Ne moramo se nužno složiti s konačnim ishodom, ali bi li bilo lijepo opet gledati Gallianov Dior? Da, bi. Bi li SVIMA bilo lijepo gledati Gallianov Dior? Ne, ne bi.
Foto: Profimedia