Iza brenda: Lei Lou by Alex Dojčinović

Iza brenda: Lei Lou by Alex Dojčinović

Uz hrvatski modni brend Lei Lou by Alex Dojčinović mnoge od nas takoreći su odrasle, a s nama je odrastao i sami brend, koji je kroz sada već 11 godina postojanja prošao kroz itekako zanimljivu i pažnje vrijednu evoluciju. Od kolekcija s klasičnim komadima koji se savršeno prilagođavaju modernim ženama s užurbanim radnim i životnim tempom, pa do novijih kolekcija kroz koje nam je Alex predstavila svoje ‘fashion forward’ komade po mjeri garderobe trendseterica, Lei Lou je postao i ostao beskompromisan simbol ženstvene i romantične ženske mode koja samo u Hrvatskoj broji na tisuće poklonica. O brendu koji je izgradila, nadolazećoj reviji u zagrebačkoj Kockici i ženama za koje svakodnevno radi – svojim klijenticama, Aleksandra Dojčinović otkrila je više u razgovoru za Journal.hr.

Lei Lou je kao brend osnovan 2007. godine i od tada su iza njega brojne uspješne godine poslovanja kojima se ne nazire kraj. Kada staneš i pogledaš iza sebe, je li sve bilo u skladu s tvojim očekivanjima ili ih je čak nadmašilo? Bi li što napravila drugačije kada bi imala priliku?

-Znate što, uopće se ne osvrćem iza sebe. Naučila sam ne plakati za prolivenim mlijekom i od trenutnog posla niti ne stignem pomisliti na to što bi bilo kad bi bilo. Ne stignem razmišljati ni o stvarima koje smo dobro napravili, čestitati si za neki dobro odrađen posao. Osvrćem se zato svojim revijama na neke događaje, ljude ili zgrade koje smo nepravedno zapostavili, a jedna od njih je Kockica.

Hrvatska modna scena 2007. godine izgledala je bitno drugačije nego danas. A ti si se nekako svim tim promjenama izvrsno prilagodila. Koji su sve trenuci i neke tvoje odluke u posljednjih 10,11 godina bili ključni za razvitak brenda u ono što je danas?

-Možda je to zato što se ja nikada nisam prilagođavala sceni, niti promjenama, već sam se uvijek držala onoga što smo zacrtali moj tim i ja. Od početka je moja vizija bila ista – željela sam da si svaka žena može priuštiti dizajnersku haljinu ili neki detalj s potpisom. Zato u mom dućanu možete kupiti narukvicu za 150 kuna, dnevnu haljinu za 500 kuna, ali  i one svečane, glamurozne haljine čije su cijene visoke, ali još uvijek puno niže od onih stranih brendova. Ne postoji samo jedna ključna stvar koja je utjecala na naš razvoj. Puno je segmenata potrebno za trajnost, a ja, primjerice, smatram da sam u službi drugih i moje će mi Lei Lou djevojke uvijek biti prioritet. Uz to, uvijek slušam savjete, naročito one ljudi koje cijenim i stalno tražim još malo više od sebe, podižem ljestvicu i ništa mi nije teško. S istim žarom uživam na svom radnom mjestu, smješkam se dok sjedim za svojim stolom koliko god mi nekad stresno bilo, a sklad sam postigla i sa svojim timom, pa je kod nas na poslu i atmosfera uvijek dobra.

Jesi li se često susretala s predrasudama u svom poslu i ako da, kako si se s njima nosila?

-Predrasude su za mene stvar druge strane. Ja ih nemam prema nikome i trudim se ne davati na važnosti ni drugima. Općenito me smeta taj stav da ti je svijet nešto dužan, da si nešto posebno i da su svi drugi grubi i puni predrasuda prema tebi odabranom. Na svakome je od nas da se sam izbori, za što treba mnogo snage u strpljenja, ali nije nemoguće. Pogotovo zadržiš li vedar stav i pozitivne misli.

Možda nekima još uvijek nije poznato, pa nam otkrij kako je pala odluka o samom imenu brenda? Zašto Lei Lou?

-Bio je to slučajan trenutak, barem se tada tako činilo, a kasnije se taj odabir imena pokazao važnim. Bila sam u Chicagu, vozila sam, a tu večer sam imala predstavljanje svojih kreacija na jednoj reviji. Organizatori su me nazvali i pitali kako se zove moj brend. Tada se još nije nikako zvao, međutim, ja sam spontano odgovorila: Lei Lou. I tako je ostalo do danas. Nema neke hit priče u pozadini, jednostavno mi se to u tom trenutku učinilo i dovoljno snažno, i zvučno, i ženstveno.

Jedna uspješna britanska dizajnerica, Victoria Beckham, izgradila je svoj brend, između ostalog, i na izjavi da ne dizajnira ništa što i sama ne bi odjenula. Čini nam se da si i ti sama sebi najbolja ambasadorica brenda, jer si jako često odjevena u vlastite kreacije. Koji Lei Lou komadi su ti omiljeni i čine neku bazu tvoje dnevne i večernje garderobe?

-Ne osjećam se tako, ali lijepo mi je čuti taj kompliment. Iako svim srcem stojim iza onog što radim, ipak preferiram biti s one strane kamere i iza pozornice. Meni je najljepše kad u mojim haljinama vidim neke posebne žene i kada vidim koliko ih predivno i ponosno nose. Poklopilo se da one odgovaraju i mom senzibilitetu i da sam često u svom dizajnu, na što sam također ponosna. No, u posljednje puno češće nego Lei Lou haljine nosim naše sakoe i hlače, među kojima imam nekoliko favorita. Kombiniram ih s bijelim t-shirtom i tenisicama, a volim i polusalonke, koje imam u svim bojama. Teško mi je odreći ih se čak i zimi.

Kako bi opisala svoje klijentice? Pripadaju li određenoj skupini po pitanju dobi, stila i načina života?

-Mislim da ne pripadaju. Ima među njima, doduše, mnogo mladih cura koje su se pronašle u mom dizajnu i brendu i to me strašno veseli, jer moja misija na neki način i jest oslanjati se na mlade i pomagati ih, pomoći im usmjeriti se, pronaći svoj put, jer sam i ja nekoć bila u sličnoj situaciji. Lei Lou danas već nose i nasljednice mojih prvih vjernih klijentica, biraju svoje haljine za krizmu ili maturalnu, kasnije za vjenčanje i to su već dvije generacije koje su odrasle s nama. No, imamo mi i nekih chic bakica, ali i uspješnih poslovnih žena i znanstvenica, kojima se divim i čiji rad cijenim i pratim.

Kroz svoje kolekcije, vodiš ih kroz male stilske evolucije, jer svaka nova Lei Lou kolekcija donosi nešto novo. Što te najviše veseli u tom procesu, koji ti je omiljeni dio stvaranja nove kolekcije?

-Stvaranje kolekcije paralelno prati i organizacija revije. Malen smo tim pa imamo pune ruke posla i često zna biti jako stresno, ali ne damo se. Kad nam je najteže, našalimo se, ispravimo pogrešku ako se dogodila i nastavimo dalje. Meni najljepši dio tog procesa je odnos s našim partnerima, onima koji stanu iza nas svaku reviju, našim pokroviteljima. Sjajan je osjećaj znati da u tom trenutku petnaest, dvadeset velikih tvrtki, kao što su Schweppes i Mastercard, stoji iza tebe i diše zajedno s tobom. Ponosna sam i što su mi dozvolili da naučim neke važne poslovne lekcije od sjajnih menadžera u njihovom marketingu i upravi, a o njihovom doprinosu mojim revijama suvišno je govoriti.

Imaš već uhodan biznis u kojem svatko sigurno ima svoju ulogu. Tko sve čini Lei Lou tim i koliko članova broji?

-Na prvom mjestu je moja sestra Snježana. Ona je posebna osoba, vrlo zrela i ima tu neku neobičnu životnu mudrost, na kojoj radiš, ali i s kojom se rodiš. Ona je prva je osoba koju ću nazvati ma kakav god me problem mučio, a s druge strane ona je mlađa sestra koja u meni vidi stup i podršku. Dobro se nadopunjujemo, zbog čega su jako sretni naši roditelji. Unutar tvrtke je 30-ak zaposlenih, svatko sa svojim zaduženjima.

Dobitnica si prestižne nagrade Veuve Clicquot Business Woman Award za ovu godinu. Koliko te razveselilo ovo priznanje?

-Jako. Velika mi je to čast. Malo ljudi zna priču o samoj Madame Clicquot, po kojoj nagrada nosi ime. Imala je samo 27 godina kada je ostala udovica i odlučila nastaviti mužev biznis s vinom i ne samo to, uspjela je pretvoriti ga u carstvo. Žena koja je živjela u 19. stoljeću, a znate kakva su tada bila ženska prava. Nakon priznanja kod nas, čeka me regionalno natjecanje u Ljubljani, na kojem Hrvatska nikada do sada nije pobijedila. Prvi put se osjećam kao neki športaš, vrlo sam motivirana, jedino još trebam otkriti formulu za pobjedu. Možda bi mi ovaj put kojim korisnim savjetom mogla pomoći moja Sandra (Perković), njoj taj osjećaj, a ni pobjede nisu strani.

Često predaješ na fakultetima. Koje su tvoje najvažnije lekcije studentima, ali i drugim mladim ambicioznim ljudima koji teže uspjehu?

-Teško je općenito savjetovati današnje klince. Znate, oni su toliko ispred nas, po svemu, osim po iskustvu. Jednostavno su druga generacija, strašno su pronicljivi, inteligentni, osjećajni, a želim vjerovati i da su bolji ljudi. Ja ih usmjeravam baš u tome čega im fali, dijelim s njima svoja iskustva. Trenutno baš radim na jednom zanimljivom projektu podrške mladima u suradnji s tvrtkom Uje i jedva čekam da to predstavimo. Jako sam ponosna na tu suradnju.

 

Još malo nas dijeli od tvoje nove revije, koja se ovog puta održava u legendarnoj zagrebačkoj Kockici, danas zaštićenoj kao kulturno dobro Hrvatske. Riječ je o još jednoj izuzetnoj lokaciji održavanja, kako si se odlučila za nju i što možemo očekivati?

-Daleko najzahtjevnija lokacija do sada, ali toliko posebna. Priča o Zagrebu, o Prisavlju, hommage Ivanu Vitiću, arhitektu koji ju je osmislio, priča o mladima, poruka da zastanu i promotre stvari kraj kojih svaki dan prolaze, a Kockica je jedna od njih.

Što nam pripremaš za novu sezonu? U kojem smjeru će ići kolekcija i što će tvoje klijentice nositi u skorijoj budućnosti?

-Biti će to jedna smjela Lei Lou kolekcija, s puno futurističkih elemenata, naglašenih silueta i s odmakom od romantike. Sjajno će se uklopiti u Kockicu, pripremamo i zanimljivu kulisu i baš se nekako veselim svemu što nas čeka tu večer.

 

Foto: John Pavlish

Učitati još
Zatvori