Divna živi na Baliju i upravo je predstavila svoju novu kolekciju ‘sustainable’ cipela koju želimo
Divna živi na Baliju i upravo je predstavila svoju novu kolekciju ‘sustainable’ cipela koju želimo

Divna živi na Baliju i upravo je predstavila svoju novu kolekciju ‘sustainable’ cipela koju želimo

Divna Colić prije nekoliko se godina zaljubila u Bali te svoju beogradsku adresu zamijenila upravo s onom na Baliju. Ne samo da je tamo odlučila ostati već je i pokrenula ‘sustainable’ brend cipela s kojim osvaja svijet i svjetske medije poput Voguea. Bulibasha modele ručno izrađuju žene Balija, od organskih materijala, palminog lišća i kokosovih vlakana. Bali je poznat po tome da je u njemu iznimno važna zajednica, a Divna joj je odlučila pridonijeti proizvodnjom ‘sustainable’ proizvoda te prenijeti ‘slow living’ na modne dodatke.

Dok i dalje živimo u svijetu brze mode i high street brendova koji tu istu odjeću bespotrebno gomilaju, nižu trendove i novitete koji se zatim plasiraju kao nešto što svi moramo imati, Divna je odlučila otići u suprotnom smjeru. Svojim pristupom kreiranja modnih dodataka pridonijeti očuvanju planete, kao i podržati žene i zajednicu.

Do sada smo mogli uživati i naručiti njene flat modele sandala, a sada je za brend Bulibasha kreirala potpuno novu, divnu kolekciju s potpeticama!

Pokretanje brenda na Baliju

Kako su tvoj posao i život na Baliju izgledali u posljednjih godinu dana, koliko je pandemija utjecala na tvoj biznis i na tvoju kreativu?
Prošla godina odvila se nevjerojatno brzo, dijelom zbog toga što sam bila jako fokusirana na novu kolekciju i unapređenje tvrtke. Vjerojatno i zbog toga što su mjere tokom pandemije malo popustile, pa je Bali opet zaživio. Sada je već 80 posto Balija nazad u normali. Imao je svoje male uspone i velike padove tokom pandemije jer kompletno ovisi o turizmu, no usprkos svemu, ljudi su zadržali pozitivan stav i osmijeh na licu. Ovo mi okruženje zaista pomaže da ostanem čvrsto na nogama i težim ka cilju. Kako Bulibasha postaje sve više prepoznatljiv brend, tu je više odgovornosti za mene. Trudim se uvijek napredovati, poslovno i kreativno. Tu je jako puno odgovornosti jer ljudi zaista očekuju da će svaka kolekcija biti bolja – što naravno očekujem i ja od sebe same.
Pandemija, koliko god da nas je izbacila iz zone udobnosti, istovremeno nam je i pridonijela i donijela neke promjene koji su bile neophodne. U velikoj količini po pitanju internet shoppinga i na digitalnim platformama jer trenutno imamo kupce iz svih krajeva svijeta. Imamo novi radni prostor koji smo preselili u Maju gdje smo smjestili radnju i urede, a novost je ta i da smo podigli još jednu radnju samo za izradu drvenih potpetica. Tako da smo u roku od jedne godine uistinu napredovali i povećali se i brojčano.
Koja je ideja iza kolekcije, što si promijenila u pristupu izradi i dizajnu?
Potpetice su mi bila velika želja od samog početka osnivanja brenda, ali sam znala da će mi trebati više vremena i istraživanja. Izrađuju se od skupog i cijenjenog drveta koje se zove ‘teak wood’ koji također ima i posebna svojstva, a to je iscjeljenje energije. Htjela sam to drvo uklopiti s palminim lišćem koje se koristi za pletenje gornjih dijelova obuće, da sve zajedno bude prava slika iz prirode. Vjerujem da naše noge sakupe dosta toga tokom dana i puno nam može pomoći nositi obuću kao što je Bulibasha. Da nas ona ne odvaja od prirodnih elemenata, već da nam pomogne da se osjećamo povezano sa zemljom.
Što se tiče produkcije i izrade Bulibasha potpetica, puno vremena posvećujemo proizvodnji jer se i potpetice kompletno izrađuju ručno, kao i ostatak obuće. Nova kolekcija njeguje darove iz prirode, dok doprinosi da se osjećate udobno i elegantno. Svaki par potpetica dolazi sa svojim jedinstvenim dizajnom jer zadržavamo prirodne šare drveta koje ne obrađujemo. To je kvaliteta koju svaka žena zaslužuje. Vjerujem da sam kreirala kolekciju ručnog rađenog luksuza za sve one žene koje žele podići svoje samopouzdanje, kao i raspoloženje. Žele se istaknuti, dok se istovremeno osjećaju prizemljeno.

‘Slow’ pristup modi

Možeš li našim čitateljicama malo obrazložiti općenito proces proizvodnje, ‘sustainable’ pristup i doprinos zajednici?
U srži Bulibasha brenda je princip samoodržive proizvodnje u kojoj pažljivo biramo materijale za upotrebu. Samim time, kako koristimo prirodna bogatstva, imamo i samoodrživi razvoj u koji uključujemo radnu snagu te pomažemo ljudima da imaju jednaka prava. Time oni imaju i održiv prihod za sebe i svoje obitelji. Najvažniji mi je koncept brenda i da materijali koji se koriste u proizvodnji zadovolje današnje potrebe, dok ne doprinose zagađenju planete i ne narušavaju život za buduće generacije.
Bulibasha je kompletno ručno izrađena obuća, bez ijednog stroja. Samim time naša proizvodnja ne ovisi o potrošnji struje. Sve materijale kupujemo od poljoprivrednika i time doprinosimo tome da i oni imaju održivi prihod. Imamo tri radnje koje smo podigli i to za zanatlije koji su tokom pandemije ostali bez posla i prihoda. Sve zanatlije koje rade u odsjeku pletenja za izradu gornjih dijelova nisu imali nikakvo znanje, nego smo ih o svemu educirali. Nebitno o tome koliko imaju godina, jesu li obrazovani ili ne. Meni je jedna od najvećih misija brenda ljudski razvoj i većina žena koje rade za mene dođu s jako malo samopouzdanja, no kroz par mjeseci njihov, stav se potpuno promijeni. Jako je lijep osjećaj kad znaš da si poboljšao kvalitetu nečijeg života. Stalno radim na unapređenjima i apsolutno svatko dobije šansu za bolju poziciju, ako to želi.
Misliš li da su nedavna događanja barem malo promijenila stav ljudi prema modi i shoppingu općenito? Primjećuješ li ti možda nešto drugačije kod svojih klijentica?
Kako kod koga, zavisno od zemlje i koliko se tome daje značaja. Vjerujem da se o tome govori puno više nego ikada i da vrijeme buđenja još uvijek traje, no vrlo je važno obrazovati nove generacije o posljedicama koje nam slijede, ako nešto nesvijesno koristimo ili proizvodimo. Trebalo bi se dosta toga promijeniti da bismo zaista krenuli pravim putem, ali ni jedna promjena na tako globalnoj razini nije moguća preko noći. Moji klijenti su ponekad nestrpljivi, unatoč tome što je prizvodnja uvijek u maksimalnom kapacitetu. Svaki put se trudim obrazložiti zašto vrijedi čekati svoj Bulibasha par sandala.
Ljudi ponekad ne razumiju princip spore mode. No, svakako se javlja sve više i više kupaca, sa svih strana svijeta te svakodnevno dobivam pohvale i prelijepe čestitke, što me jako veseli. Imamo i puno mušterija koje nam se vraćaju i neke od njih imaju i po šest, sedam pari Bulibasha sandala i uvijek se vesele novim modelima.

Prva kolekcija s potpeticama

U koje modele iz nove kolekcije si posebno zaljubljena i dolaze li i oni u više boja kao i flat modeli?
Kako živim tu  gdje ne postoji brend sandala s potpeticom koji se može nositit svaki dan, to mi je baš nedostajalo. Nešto što mogu nositi na posao, a nakon toga i na večeru ili kasnije u izlazak – da se uklapaju uz baš svaku kombinaciju. Tako da sam odlučila kreirati nešto sasvim novo i za sada smo zatrpani s narudžbama i poslom. Imam još puno planova što se tiče novog dizajna i boja, mislim da sam s ovom kolekcijom tek sada otvorila vrata za igre brez granica. Osobito što se tiče poznavanja ove profesije, materijala, samopouzdanja u proizvodnji i izradi. Tako da je nebo granica!
Jesu li Bulibasha cipele lako nosive i u gradu, tj. bi li rekla da su više modeli za odmor ili se žene mogu pouzdati u njih i za svoje ljetne city kombinacije?
Bulibasha zaista idu uz apsolutno svaku kombinaciju, a klijeti ih najviše kupuju kada idu na odmor jer žele nešto posebno kako bi upotpunili svoje ljetne lookove. Za sada ih prodajemo na čak šezdesetak mjesta na svijetu među kojima su Španjolska, Italija, Dubai, Grčka, Miami, Njemačka i Francuska, a prodajemo ih i u Africi. Vrlo su lagane za nošenje, održavanje i definitivno privlače poglede. A zanimljivo je kako se muška kolekcija ponekad prodaje mnogo bolje od ženske!
Gdje ih možemo naručiti i imaš li klijentice u Hrvatskoj?
Da, dosta je klijenata iz Hrvatske što me ne čudi jer znam koliko žene u Hrvatskoj imaju smisla za stil i modu, a Hrvatska  je i predivna destinacija preko ljeta. Trenutno sam u pregovorima s par hotela koji imaju concept dućane i žele imati Bulibasha kolekcije u svojoj ponudi. Do tada, Bulibasha sandale možete naručiti direktno na www.bulibasha.com ili me možete kontaktirati direktno na IG @bulibashastyle te preko e-maila: natural@bulibasha.com.
Učitati još
Zatvori