Najtraženiji brend na svijetu potpuno bojkotira društvene mreže. Kako su onda toliko popularni?
Svjedoci smo, a i sudionici sve većeg digitaliziranja svijeta. Tako da je u jednu ruku i kulturološki šok kada upoznate nekoga i ne možete ga zapratiti jer ta osoba jednostavno – nema Instagram (ili bilo koji oblik društvenih mreža). A što kada u pitanju nije osoba, već gigantski modni brend? I nema čak ni Instagram? Bottega Veneta je već 2021. godine obrisala Instagram profil, dok je The Row zabranio fotografiranje revije na Tjednima mode.
Bottega Veneta je #1 i bez društvenih mreža
Bottega Veneta možda nema društvene mreže, ali ima Jacoba Elordija. I dobru kožu, skupe materijale, trendi komade, hrpetinu celebrityja u prvim redovima, tradiciju i poštovanje modne zajednice. Pa, kada imate sve to, čak si i možete priuštiti život bez Instagrama. Instagram profil @newbottega je samo fan profil koji objavljuje sve aktualnosti iz Botteginog svijeta – zapravo, sve što bi Bottega radila da ima profil. Bottega Veneta ima dobru taktiku jer prema istraživanjima pretraživanja brenda online, oni nisu na drugom ili trećem mjestu, već uvjerljivo drže prvo mjesto. I to kao jedini brend koji nema društvene mreže. Kako bi gen Z rekao na svom jeziku; she ate and left no crumbs. Bottega ovaj izraz ne bi razumjela, ali ni ne trudi se shvatiti ga. A ljude zaintrigira kada je nešto drugačije i tajnovito, ali najviše vole kada je nešto privatno. U ovom slučaju Bottega vodi 1:0, a ako ćemo se osloniti na analitku, bit će i 2:0.
The Row nije izbrisao društvene mreže, ali je napravio nešto potpuno neočekivano
Sestre Olsen su ovim potezom prešle igricu. Tijekom Tjedna mode, na pozivnicama je pisalo da gosti ne smiju objavljivati fotografije s revije. Čim se taj plot twist desio, postao je glavna vijest. Dakle, već su tada dignule prašinu i zaintrigirale javnost. Sljedeće, nema fotografija – nema hvalisanja online. Tihi luksuz at its finest. Jedino kako ste mogli nekome reći da ste bili na reviji, je bilo usmenom predajom. I pogodite čija revija je bila najiščekivanija? Upravo njihova. Tko je na drugom mjestu prema online istraživanjima brenda? Upravo one (točno iza Bottege Venete). Nakon zabrane mobitela na revijama, popularnost brenda je narasla za 25%. The Row ne samo da je fitrirao javnost koja si može priuštiti njihovu potkošulju od 1 510 eura (ne šalim se), već je filtrirao i javnost koja može VIDJETI kolekciju. I opet se vraćamo na početak, najviše želimo ono što je najteže dobiti. A u modnom svijetu je to posebno izraženo.
A što se tiče samog Instagram profila od brenda, više ćete vidjeti radove od poznatih slikara i umjetnika, nego njihovu odjeću. Ostavljam ispod njihov Instagram, pa javite biste li zaključili da je to profil neke umjetničke galerije ili modnog brenda (koji, usput, vrijedi milijune)?
Marc Jacobs primjenjuje potpuno drugu taktiku. I ide mu
Još jedan modni gigant je promijenio svoju taktiku, ali njegov smjer je potpuno drugačiji. Marc Jacobs je otvorio profil na Tik Toku i krenuo uzimati aktualne Gen Z influencere i modele, poput recimo Alex Consani koja je izvrstan materijal ako želite postati viralni na društvenim mrežama. Ona je glasna, prosta, bez filtera i iznimno duhovita. U Jacobsovom arsenalu Tik Tok zvijezda našla se, naravno, i Nara Smith koja u jednom videu pravi Marc Jacobs Tote torbu from scratch. Njegov profil je potpuno lud, otkačen i zabavan, što je logično jer on i The Row targetiraju različite skupine ljudi. Ali, i njegova taktika uspijeva.
@marcjacobs Clack, clack @Alex Consani
♬ original sound - marcjacobs
@marcjacobs Welcome to @Alex Consani’s chateau!
♬ original sound - marcjacobs
@marcjacobs The Tote Bag, made from scratch by @Nara Smith
♬ original sound - marcjacobs
Nedostupnost je najpoželjnije oružje
Prema Google searchu, popularnost termina “tihi luksuz” narasla je za 1 230 % od prosinca 2022. do travnja 2023. Zato i jeste bombardiraniji The Rowom i Pradom, nego recimo Marc Jacobsom. Kada svi imaju profil, Bottega nema, a kada će svi izbrisati profil, Bottega će ga vratiti. “Jedina” zapreka je što si ovakav marketing ne mogu priuštiti svi. Belgijski dizajner Martin Margiela je odbijao (čak i branio) fotografiranje samoga sebe, a jedna od poznatijih fotografija je ona s cijelim njegovim timom i jednom praznom stolicom namijenjenom za njega. Kada ga googlate, naći ćete svega par njegovih fotografija iz 90-ih. Takav pristup je za ono vrijeme bio revolucionaran, a ljudi su se sve više zanimali za njega kada su znali da nije lako dostupan. I tako u životu – uvijek želite sestrinu igračku, baš tog dečka koji vam ne odgovara na poruke, pažnju roditelja koji vas manje doživljava… Njima stvarate odličan marketing.
Foto: Instagram (@newbottega), Bottega Veneta, The Row