Posljednjih nekoliko godina sve više shvaćam ljude koji dignu ruke i odu živjeti na selo, u prirodu, otvore svoj O.P.G… Ne pričam samo o modnoj industriji, ali na ljestvici “Nebuloze koje vam svakodnevno serviraju”, moda bi sigurno bila na prvom mjestu. A brend koji bi UVJERLJIVO bio na prvom mjestu je, pogodili ste, Balenciaga. Brend koji toliko želi ostati relevantan i biti PRVI u nečemu (mislim da ni oni sami ne znaju u čemu točno) nas je opet doveo u stanje šoka. I opet ne onaj pozitivan šok. To je recimo napravio Schiaparelli. Cristobal ne samo da je dio, već je ispisao jedno cijelo poglavlje modne povijesti, da bi Demna kreirao pletenu narukvicu i podvalio nam to pod Couture.
Cristobal se okreće u grobu
Ni Demni ni Cristobalu ne treba poseban uvod. Svi znaju tko su oni i neminovno je da su oboje genijalci svog vremena. Ali, čak ni u modi ne prolazi sve. Demna nas je u to još jednom uvjerio, ovog puta s Couture kolekcijom. Na stranu da svaka njegova kolekcija izgleda isto, on je dovoljno hrabar da je išao korak dalje i… Pa, sami prosudite po fotografijama.
Svaka čast na hrabrosti, ali svima ideš na živce
Moram priznati da je i meni Demna zamazao oči. Kada je tek došao na kreativno čelo Balenciage, bila sam njegov veliki obožavatelj i jedva čekala novu kolekciju. Svidjela mi se njegova vizija, stav i karakter. Bio je samopouzdan (i umišljen) i još uvijek je. Ali nakon tri kolekcije, razliku nisam primjećivala, on se još više razbahatio, da bi danas došli do naslova teksta do kojeg smo došli. Jednostavno nije više zanimljiv. Samo je kontroverzan, a i to radi samo da ostane relevantan. Ali kreirati haljinu od remenja i to plasirati pod Couture, dok haljina izgleda kao nešto što studenti modnih fakulteta rade na prvoj godini faksa…. Ili recimo crnu haljinu (to je zapravo vjenčanica) od najlona… Žao mi je modela koji su čekali po par sati na fittingu kako bi obukli – vreću za smeće?
Schiaparelli je sada hit, iako nitko nije znao za taj brend
Od kad je Daniel Roseberry došao ne čelo ove francuske modne kuće, SVI žele biti dio njegove priče. Dobar odabir kreativnog direktora, dobar marketing – sve se poklopilo. I Balenciaga je imala svoj moment kada je Demna došao. Preko noći su postali must-have brend. Daniel i Demna imaju potpuno drugačiji pristup modi i to je izvrsno. No, jedna od tih modnih kuća je krenula raditi sprdnju od brenda. Idemo igrati jednu igru, nazovimo ju “Jeste li slijepi?“. U toj igri ću staviti fotografije kolekcija unazad godinu dana od spomenutih brendova, a vi u komentarima napišite koje fotografije vam djeluju kao sprdnja, a koje kao umjetnost.
Zemlja će se nastaviti okretati
Nemojte se dati lako izmanipulirati i misliti da je dobro sve što velikani plasiraju. Možda i Schiaparelli za nekoliko godina napravi totalni re-branding i krene prodavati trenirke. Ne bih bila iznenađena. Ali to i je dobra stvar kod mode – gomila kreativnih luđaka na jednom mjestu. Barem nikada nije dosadno.
Foto: Balenciaga, Schiaparelli