Na ovosezonskom Ljubljana Fashion Weeku, koji se održao od 4. do 6. travnja, slovenskoj su se publici predstavile hrvatske dizajnerice koje stoje iza tri popularna domaća modna brenda: Ana Maria Ricov, Loreta Gudelj, Andreja Bistričić i Maja Merlić.
Ana Maria Ricov
Kolekcija Ana Marie Ricov za sezonu proljeće/ljeto 2018. dobila je naziv “Iki”, a on stoji za jednostavnost, sofisticiranost, spontanost i originalnost. Iki je prepoznatljiv smjer japanske estetike te sugerira stil koji je atraktivan, izravan i odmjeren. Iki nije pretjerano otmjen niti pretenciozan, ali je estetski vrlo privlačan. Taj izraz ne opisuje samo novu kolekciju poznate dizajnerice, nego i njen dizajnerski pečat koji se provlači i kroz novu kolekciju nadograđujući modnu priču novim elementima, ali u isto vrijeme zadržavajući sigurne i prepoznatljive temelje koji čine okosnicu njenog rada.
Kroz dizajn kolekcije koji je inspiriran Iki filozofijom, inspirativni naglasak stavljen je na jednostavnu, sofisticiranu i spontanu formu koja ističe originalnost i stilski sklad. Konstrukcija se bazira na rezovima ravnih linija pod oštrim kutevima, slojevitosti te naglasku na geometrijske elemente u patchwork tehnici. Oversized odjevni predmeti najčešće sugeriraju A liniju, a forma je također razbijena netipičnim volanima. Slojevitost, geometrija i jak kontrast glavna su obilježja kolekcije. Kontrastna paleta boja objedinjuje tamno plavu, oker te crvenu koje su najčešće razdjeljene sa crnim i bijelim akcentima. Tkanine koje se protežu kolekcijom su viskozni žoržet, plisse muslin i mikrofibra.
Dizajnerica je ove sezone odlučila svoju novu kolekciju predstaviti izvan hrvatske modne piste, želeći svoju istančanu modnu viziju predstaviti novoj modnoj publici. Upravo njena estetika se izvrsno uklopila u slovenskom modnom tjednu. Novu kolekciju možete potražiti u showroomu (Vodnikova 8, Zagreb / 11:00-18:00) ili naručiti putem službene web stranice www.anamariaricov.com ili Facebook stranice https://www.facebook.com/Ana-Maria-Ricov-171214292907856/ ili Instagram profila https://www.instagram.com/anamariaricov_official/.
Loré
Loreta Gudelj, dizajnerica brenda Loré zatvorila je prvi dan Ljubljana Fashion Week-a s kolekcijom Las Coloradas/Guadalajara inspiriranom meksičkim prirodnim lokalitetom, ružičastom lagunom na poluotoku Yucatán, arhitekturom Guadalajare te umjetničkim djelima Daniela Burena izvedenim u Hospicio Cabañas Capilla Tolsá.
Sukladno bojama inspiracije dizajnerica je birala tonove ružičaste i plave koje asociraju na lagunu, te intenzivne boje čija inspiracija su svodovi Burenovog oslika kapele. Kolekcija je u potpunosti izvedena od rustikalnog bojanog lana i svile, a na dijelu je materijala rađen ručni vez u skladu s autohtonim meksičkim florealnim motivima te sitotisak na lanu s autohtonim astečkim uzorkom.
Loré odjevni predmeti uvijek su izvedeni od prirodnih materijala bez dodatka sintetskih vlakana s naglaskom na ručnu proizvodnju te uključuju haljine, hlače, bluze, košulje i topove u različitim krojevima s čestim motivom volana koji su tradicionalni element meksičkih nošnji.
Dioralop
Na Ljubljana Fashion Weeku predstavile su se i Andreja Bistričić i Maja Miletić, dizajnerice koje stoje iza brenda Dioralop. Boje i materijali korišteni u novoj kolekciji inspirirani su Polaroid fotografijama, kreirani namjernim prolijevanjem kemikalija i njihovim izlaganjem različitim temperaturama. Ova tehnika kao rezultat ima različite boje i uzorke, a ove sezone boja nestaje u nijansama plave i bijele dok igra uzorcima i oblicima ostaje prisutna i moderna.
Svi su uzorci printani digitalno te upotpunjeni ručnim vezom. Vez je pak inspiriran tradicionalnim nasljeđem pomiješanim sa savršenom ravnotežom supkulturalnog teatralnog načina ukrašavanja odjeće. Materijali uključuju čvrsti pamuk, vunu, poplin, pamuk premazan voskom, a obogaćeni su mjedenim detaljima koje je za ovu kolekciju specijalno izradila Maja Miletić, vlasnica brenda mammii jewelry.
“Kolekcija je dizajnirana prateći tok naše podsvijesti. Kako svake sezone eksperimentiramo s Polaroid efektom, nikad ne znamo gdje ćemo dospjeti, tako da isti princip koristimo dok ne dobijemo finalni proizvod. Ponekad volimo iznenaditi same sebe. Mi smo samo promatrači našeg vlastitog rada i procesa dizajniranja” otkrile su Andreja i Maja.
Modeli: Immortal Model Management
Foto: Klemen Razinger, PR, Jure Makovec