Svjetska street style scena svako toliko prihvati trend oko kojeg se stvori svojevrsni hype. Posljednjih nekoliko sezona svjedočili smo povratku raznih trendova od kojih smo za neke mislili kako se nikada neće vratiti. Koje trendove ćete prihvatiti ovisi o vama i vašem stilu, ali nama su posebno za oko zapele tenisice.
Već nekoliko godina streetwear je postao ultimativni modni smjer, a razni modeli tenisica se nose gotovo na sve kombinacije. Neovisno o godišnjem dobu, u fokusu su se prošle jeseni našle adidas Samba tenisice za kojim je nastala neviđena pomama. A jedan vrlo sličan model mogao bi ih skinuti s trona najpoželjnijih tenisica. Ili poslužiti kao odlična alternativa za sve koji nisu uspjeli uloviti svoj model.
adidas Handball SPEZIAL
Model Handball SPEZIAL je sada oživljen iz adidasovih arhiva i vraća se na velika vrata. Predstavlja se u casual klasici 80-ih u nekim svježim novim bojama. Istaknute značajke uključuju gornji dio od brušene kože, poznati izdržljivi gumeni vanjski potplat napravljen za prijanjanje i brzinu, klasični adidas retro dizajn s kontrastnim rubom pete i legendarne 3 pruge sa strane.
Revitalizacija retro modela
adidas je očito imao dobru predodžbu što se događa u ležernoj subkulturi kasnih 70-ih i ranih 80-ih. Međutim, Handball SPEZIAL nikad nije bio namjerno reklamiran ovoj novoj kulturi mladih usmjerenoj na sportsku odjeću. Handball SPEZIAL bila je atletska obuća posebno dizajnirana za dvoranske sportove kao što je rukomet, koji je i dan danas popularan sport u Njemačkoj. Možda na samom početku kulture trenera, kolekcionara i entuzijasta kakve poznajemo danas s preprodajom i redovima u trgovinama na dan lansiranja, ležerni model s 3 pruge mogao je započeti trend prije nekih 40 godina.
adidas vs. Nike
Kako 2022. nije bila adidasova najbolja godina, a glavni razlog tome je prekid Yeezy suradnje, u 2023. pokušali su se vratiti na stare staze uz pomoć retro modela kao što su Samba, Gazelle i ponovno zavladati svijetom tenisica. I čini se da su uspjeli zagrabiti svoj dio kolača, barem što se usmene predaje tiče.
Nakon debakla s Yeezyjem, odsutnost popularnih modela tenisica iz jedne od najistaknutijih kolekcija na tržištu, adidasu je nanijela veliku štetu. Vječni konkurent, Nike, tada je preuzeo inicijativu i brojni fanovi adidas Yeezy tenisica postali su Nikeovi. Nike je, i više od očekivanog, financijski profitirao od prekida suradnje. Profit je 12,4 milijarde dolara (14% više od prihoda prethodne godine), premašivši procjene za 910 milijuna dolara. adidas je s druge strane, izgubio oko 600 milijuna dolara u tromjesečnoj prodaji.
Hoće li adidas uspjeti nadoknaditi izgubljeno? Očito je njihova taktika revitaliziranja retro modela naišla na odobravanje publike, a moramo reći da se ni mi ne žalimo.
Foto: Instagram (@r_o_x_a_n_e), Naked Copenhagen