Trendseteri i influenceri su postali česti izraz u suvremenoj lifestyle industriji. Kako se modna i beauty industrija većinski prebacila na društvene mreže, influencerice su postale glavni igrači i pokretači trendova. Dok je to prije bio posao modela ili slavnih ličnosti, influenceri su preuzeli ulogu i postali hibrid modela i A-list zvijezda. Svojom velikom publikom na društvenim mrežama konkuriraju poznatim ličnostima, dok im je posao gotovo identičan modelingu. A sada kao novi social media igrači, Instagram i TikTok je ispunjen faceless influencerima.
Pojava faceless influencera
Trendseterice smo nekoć poznavali kao privlačne i stylish djevojke kojima svi zavidimo. Zato su i bile idealne za posao postavljanja trendova. Svojim idiličnim i estetski privlačnim životima su skupile hrpu pratitelja koji su ih odano pratili. No, fokus njihovih social media sadržaja su bile one i njihovi životi. Kao i kod Instagram profila poznatih pjevača ili glumaca, trendseterice su postale poznate ličnosti. Samo pogledajte Chiaru Ferragni ili Emmu Chamberlain.
Kao novi fenomen, uočili smo niz faceless influencera na društvenim mrežama. No, ovo nije nova i neviđena, već “zaboravljena” stvar u digitalnom svijetu.
U samim počecima interneta, davnoj 2013. dok su Pinterest i Tumblr bile vodeće društvene platforme, svi smo mi bili faceless influenceri i trendseteri. Tada je objavljivanje estetski privlačnih mood fotografija bio hobi, a ne posao. A sada u 2024. vidimo povratak anonimnih trendseterica. Ali zašto?
Što su faceless trendseteri?
Kao što smo već spomenuli, biti trendseter ili influencer u današnje vrijeme zahtjeva ispunjavanje određenih uvjeta, pogotovo s obzirom na to da ih je iz dana sve više i više. Ako pogledamo najpoznatije lifestyle trendseterice, možemo zaključiti da većinu njih karakterizira lijepo lice, vitka linija i idiličan život ispunjen putovanjima. Dreamy, but not real. Uz to, kako bi privukli što veću publiku, trendseteri dijele svoje privatne živote na dnevnoj bazi, kako bi ih pratioci upoznali i suosjećali s njima. Stvaranjem takvog odnosa sa svojim pratiteljima, veće su šanse da će influenceri imati publiku koja će ih odano pratiti i suportati.
Baš zato, kod faceless trendseterica fokus nije na licu, privatnom životu i karakteru, već privlačnim slikama i videima. Preko njihovih outfita i mood fotografija, ljudi vide umjetnost, a ne trendsetera.
Vjerujemo kako će u narednim godinama rasti broj faceless influencera, s obzirom na to da se ne moraju razotkrivati široj javnosti i riskirati da ih se “otkaže” na internetu.
Faceless influenceri
Faceless influenceri eksperimentiraju sa sadržajem slika i pristupom na društvenim mrežama. Objavljuju fotografije odjeće, outfita, hrane, kava ili bilo čega što će izgledati estetski privlačno grupi pratitelja. Igraju se s određenom estetikom. Najpoznatije su clean girls, koje objavljuju minimalistične, oku privlačne fotografije. Kroz jednostavne slike kava, odjevnih komada u trgovini ili svojih cipela izazivaju određene emocije kod pratitelja.
Također sve popularnije, colorful trendseterice stavljaju fokus na različite kolorite i printove te izazivaju sreću i pozitivu kroz svoju šarenu estetiku.
Kod faceless influencera u fokusu je sadržaj koji stvaraju, proizvodi koje fotografiju i recenziraju, a ne oni. I to je sva čar njihovog djelovanja.