

Uoči revije smo razgovarali s modnim genijem Robertom Severom. Otkriva nam zašto odlazi s modne scene
Robert Sever ime je koje na hrvatskoj modnoj sceni odjekuje već desetljećima, a njegov prepoznatljiv potpis nikada nije podlijegao trendovima. Dok mnogi domaći brendovi naginju minimalizmu i klasici, on ostaje dosljedan maksimalizmu, živopisnim printovima i vibrantnim bojama koje su postale njegov zaštitni znak. Ove srijede 12.03. renomirani hrvatski brend predstavit će novu kolekciju, a uoči revije smo razgovarali s Robertom Severom o kreativnom procesu, modnim stavovima i, možda najvažnije, o najavljenom odlasku s modne scene.
U nastavku donosimo intervju s modnim znalcem i vlasnikom domaćeg modnog brenda Robert Sever.



Robert Sever je kultni hrvatski modni potpis. Što Vas je inspiriralo da pokrenete vlastiti modni brend davne 2001.?
U to vrijeme nije postojala ideja “brenda” niti je ta riječ bila prisutna u dijalogu, dapače, stvari su se radile zbog kreativnosti i ideje stvaranja, a ne kao danas s namjerom da se sve bazira na brendiranju, biznisu, prodaji. Upravo je u tome razlika – nekoć je kreativnost bila primarna. Oduvijek sam znao da je izražavanje kroz modu moj poziv. Još od kada sam bio dijete mene je vodila ta ideja i misao i na neki način je taj “talent” izabrao mene, a ja sam se prepustio iskustvu.
Koja je bila početna vizija Robert Sever brenda?
Ono što je uvijek bilo prisutno u mom radu je moja ljubav prema ženama i moja potreba da svojim radom doprinesem njihovim vizualnim potrebama. Ideja branda se stvorila kroz kontinuirani rad i kroz potrebe samog tržišta koje je počelo diktirati gotovo sve u modnom svijetu.

Kako biste opisali evoluciju vlastitog dizajnerskog stila kroz godine?
Rekao bih da sam počeo vrlo slobodno i otvoreno, prateći svoju viziju i ideju, a da sam s vremenom postao svjestan potreba klijenata i gdje i kako živimo. Moj rad je postao usmjereniji i s jasnom namjerom. Vjerujem da sam iskustvom usvajao sve više alata koji su mi pomogli da napravim savršenu kombinaciju vizije i realnosti.
Postoji li trenutak ili kolekcija koju smatrate prekretnicom u Vašoj modnoj karijeri?
Apsolutno, to je bila kolekcija “Eccessivo“ koja je, iako vizualno odlična i odvažna, nije imala dobre rezultate u samoj prodaji. Dapače gotovo ništa od te kolekcije se nije prodalo. Tada sam se pitao u stvari za koga ja radim i koja je poanta svega i shvatio da je vrijeme da idem u novu eru svog stvaranja i djelovanja – i to se dogodilo, kao i sve zapravo u mom životu. Vrlo organski i prirodno. Jednostavno sam se prepustio novim idejama i smjernicama.


Vaše su kolekcije uvijek maksimalističke i živopisne. Gdje pronalazite inspiraciju za njih? Imate li neki ritual koji vam pomaže pri smišljanju ideja i dizajna za nove kolekcije?
Ne postoji nikakva posebna metodika iza stvaranja. U mom slučaju je sve u mom životu povezano, u sinkronizaciji. Ne posežem za posebnim istraživanjima u samom početku, već se prepustim onom unutarnjem instinktu za stvaranjem. Vizije mi obično dolaze kroz glazbu, za mene je glazba vrlo snažan medij koji me otvara mentalno i kroz glazbu dobijem te vizije, kreacije. U slučaju nove kolekcije uopće nisam napravio ni jednu skicu, ni jedan plan. Dapače, sve sam radio vrlo instinktivno, dan za danom – dozvoljavajući si potpunu slobodu stvaranja.
Kako biste u 3 riječi opisali estetiku Rober Sever brenda?
Ženstveno, chic i bezvremensko.


Koje su ključne karakteristike koje čine Vaš dizajn prepoznatljiv na hrvatskoj sceni?
Prije svega stvaramo odjeću i to vrlo nosivu svakodnevnu odjeću. Ono što bih rekao da Robert Sever estetiku odvaja od većine domaćih brendova je upravo ideja da naš proizvod ima elemente snažnog dizajnerskog potpisa i zanatskih vrijednosti, a da je vrlo primjenjiv u svakodnevnom životu. Jako osluškujemo potrebe i reakcije klijentica i s time na umu stvaramo. To je naša jednadžba u kojoj ne vidimo da stvaramo odjeću za scenu ili posebne prilike već nešto vrlo primjenjivo i praktično.
Kako je trend tihog luksuza i minimalizma utjecao na Vaš maksimalistički brend?
Trendovi su za ljude koji u stvari nemaju razvijen vlastiti stil i ukus, i bez obzira koji trend bio aktualan – potrebe klijenata nisu zasnovane samo na trendu već na vlastitim potrebama. U 24 godine koliko postojimo vidio sam toliko trendova, toliko “IT” dizajnera itd. koji su upravo zbog kratkotrajnosti trenda nestali. Ne zanimaju me trendovi, za mene je ta riječ čak i vulgarna.


Koji dizajner Vam je modni idol?
Nemam idole u klasičnom smislu da se nekome posebno divim, ali imam mnoge modne ljubavi čiji rad pratim i cijenim. Moja prva ljubav je bio Jean Paul Gaultier, zatim John Galliano, Prada devedesetih, Marc Jacobs, Dries van Noten – mnogi dizajneri imaju predivne ideje i vizije kojima čine ovaj svijet zanimljivim i ljepšim.
S kojim modnim potpisom, dizajnerom ili umjetnikom biste najviše voljeli surađivati?
Sa svima koje sam naveo u stvari jer me jako zanima kreativni proces, a uzbuđuje me ideja međusobnog učenja i podrške kroz stvaranje. Jako volim suradnje jer stvarno donose nešto posebno i novo.

Koji aktualni modni trend Vam je flop, a koji top?
Svi trendovi su flop jer su trendovi i zasnivaju se na nametnutoj ideji kako treba izgledati, umjesto da se razvija osobnost ili stil.
Kako se nosite s kritikama te utječe li to na Vaše buduće kolekcije?
Posve je jasno da se ne može i ne treba svakome sviđati to što i kako radim ili vidim svijet oko sebe, ali iskreno uopće ne razmišljam o tome. Dapače, smatram jako bitnim da netko ima različito mišljenje ili viziju od mene. Vrednujem kritiku koja je zasnovana na argumentima, ali sam vrlo ustrajan u svojim namjerama i vizijama i moja je predanost samom stvaranju, a ne kritikama.


Uskoro ćete održati modnu reviju povodom nove kolekcije. Možete li nam otkriti inspiraciju iza nove kolekcije? Što možemo očekivati?
Symphony 9 je upravo to – moja simfonija boja, uzoraka, vizija, raznih referenci. Ako bih morao opisati kolekciju, onda je ona vibrantna i pozitivna s vrlo smjelom energijom. Vrlo je eklektična sa svim mojim potpisima, ali i prepuna noviteta. Štoviše, ne sjećam se kada smo u kolekciji toliko eksperimentirali kao u ovoj koja ima slobodu stvaranja s mojih početaka, ali i zrelost i znanje iskustva.
Koji je Vaš ultimativni favorit iz cijele nove Robert Sever kolekcije?
Ne mogu izabrati jedan favorit, jednostavno volim tu novu vibraciju, svježinu kolekcije, spontanost i slobodu.

Nedavno ste najavili da su ovo zadnje dvije godine Vašeg modnog djelovanja. Recite nam više o toj odluci?
Iduće godine brand puni 25 godina stvaranja i postojanja i s kolekcijom za jesen iduće godine prestajem s modnim stvaranjem. Nakon toga brand više neće postojati. Želim svoju modnu priču završiti s puno ljubavi i poštovanja prema istoj, a ne da ulazim u neke repeticije ili da me to više ne inspirira. Cijeli svoj opus sam stvarao pod svojim uvjetima, gotovo outsiderski pa ću na taj način i završiti.