Kada se radi o nakitu, brend Perleraj pri vrhu je ljestvice brojnih Hrvatica. Njegova posebnost je u jednostavnosti. U malom oblaku koji spojen s perlicom ili kamenčićem te čini idealnu ogrlicu koja pristaje baš na sve. No, Katarina nije stala samo na tome, početnom modelu koji je postao iznimno popularan. Ona svoj brend od prvog dana razvija dalje. Donošenje noviteta, uživanje u onom što radi i razmišljanje ‘što novo napraviti’ čini Perleraj uspješnim. Nakon ogrlica uslijedile su narukvice, zatim i naušnice, a sama Katarina pokazatelj je kako ih nositi sve skupa. Sada Perleraj otvara i svoj dućan i uskoro predstavlja i novo ime… Razgovarali smo s Katarinom koja nam je ispričala cijelu priču o svom brendu.
Kad radiš ono što voliš…
Možeš li nam opisati kako se pojavila ideja za Perleraj? Kada si imala neku prvu pomisao da bi voljela kreirati nakit i kako je izgledao proces osnivanja brenda?
Sada kad gledam, sve se dogodilo vrlo spontano. Oduvijek sam znala da sam duboko u duši kreativka, no obrazovanje koje sam prošla i posao za koji sam se pripremala, nije imao puno veze s kreativnosti. Kako sam ipak radila nakit kao hobi, on se bez moje svjesnosti počeo razvijati u nešto više. Što sam se ja više posvećivala Perleraju, to su se više otvarala vrata i prozori za razne poslove i mogućnosti. Kad sam si priznala da je to i samo to zapravo ono što želim raditi, sve je krenulo u smjeru da ostvarim taj cilj, za koji sam znala da se može razvijati u nedogled, samo trebam puno i marljivo raditi. A kad voliš ono što radiš, to ti nije problem.
Jesi li startala s idejom da se radi o ‘never take off’ tipu nakita?
‘Never take offs’ je nastao prvenstveno kao moj hashtag, zajedno s ostalim hashtagovima, i to intuitivno i, opet bih rekla, spontano. Nisam htjela razvijati brend koji ima 17 ustaljenih hashtagova, već sam smislila svoj koji je ujedno i odraz toga kako ja, a i mnoge druge žene nose nakit. To je uvijek prvo što mi kažu. ”Ja ti to ne skidam! Tuširam se s lančićem, kupam u moru, spavam, sve radim.” Danas je to u Perleraju postao sinonim za tu vrstu nakita, koju ne želiš skinuti, bilo da se radi o nekom dragom komadu, o bakinom prstenu, najdražem brošu ili si naprosto lijeni tip osobe koja ne voli mijenjati puno, ali uvijek biti nakićena. Najdraži nakit mi je onaj koji možeš staviti na sebe za 20 godina i da je jednako moderan i lijep kao i prije 20 godina. Klasičan. Ne volim se podređivati trenutnim trendovima. Ipak svjesna sam da stalno treba biti u skladu s vremenom i razvijati se, uvijek nuditi nešto novo. U svemu sam kretala od sebe i to se pokazalo uspješnim.
Perleraj ili kako je sve počelo s oblakom
Zašto oblak kao zaštitni znak?
Htjela sam pronaći znak koji će govoriti za sebe bez nekog natpisa na njemu, a ujediniti sve moje komade nakita i izazivati pozitivan osjećaj. Oblak je došao sam od sebe. Kako se ne volim vezati fontom, oblicima, bojama, oblak savršeno prezentira tu promjenjivost, čudesna je njegova pojava na nebu i što je najvažnije kod ljudi izaziva sanjivost, zamišljenost, trenutak pauze za divljenje. Sad smo uključili i druge nebeske elemente koji prave društvo oblacima na nebu.
Koliko bi rekla da se Perleraj razvio do danas?
Budući da sam ja u tome cijelo vrijeme, pomaci koje gledam svaki dan se čine mali, no ako pogledam sve godine koje radimo, ponosna sam. Razvio se u svakom pogledu, od kvalitete nakita, prisutnosti na tržištu, raznolikosti izbora, vidljivosti i prepoznatljivosti među ljudima, suradnje s medijima, velikih projekata, ma baš u svakom pogledu. Ove godine spremamo otvaranje prvog samostalnog dućana u centru Zagreba, što je najveći korak koji smo napravili i tome se jako veselimo.
Lagan i nosiv
Žene vole tvoj nakit jer je nježan, nenametljiv, a opet privlači poglede i osvaja. I sama ga nosiš redovito, najčešće kombiniraš više komada nakita odjednom… Bi li rekla da si i dalje zaljubljena u svoj brend?
Jako… Kako kažu, to je moja beba i zato mu želim još više, najbolje. Uživam ga nositi i kombinirati spojivo, nespojivo, puno ili malo. Neki dan sam toliko tog stavila na sebe, da mi je najbolja prijateljica rekla: ’’A reci, ti radiš nakit?’’ (smijeh) Naušnice, lančići, narukvice, sve. Volim ga jer je lagan, paše uz sve, predivno se svjetluca i stvarno privlači poglede. Ja znam hodati po gradu i vidjeti oblak kako se svjetluca na vratu neke predivne djevojke, malo mi zasuze oči od sreće da je netko izabrao moj nakit da nosi svaki dan.
Zbog čega voliš ovaj posao?
Volim ga jer sam ga radila po svojoj mjeri. Radim na tome da kreiram posao u kojem je slobodno vrijeme i obitelj važan dio i mog dana, i dana mojih zaposlenih. Da to bude jedno sretno mjesto, na kojem se zaposlenici vesele doći na posao i dati svoj maksimum, koje je ‘dog friendly’, ‘child friendly’, kreativno, gdje svi radimo sve. Naglasak je i na edukaciji zaposlenih od grafičkog dizajna i fotografije do tečajeva izrade nakita, da se razvijamo i smanjujemo ‘outsourcing’ svega za što sad angažiramo nekog da nam radi, već obrazovanjem i zapošljavanjem to zadržavamo unutar naše male kompanije, a možda i pružiti te usluge drugima. Jako je teško i komplicirano proizvoditi nakit u Hrvatskoj po normalnim cijenama s puno mogućnosti. Više čuješ ne, nego da…
Ljubav prema nakitu kao biznis…
Koji trenutak pamtiš kao najdragocjeniji kada se radi o Perleraju?
Ne znam da li mogu odabrati baš jedan, znam da će ‘most rewarding’ biti dan kad otvorimo vrata dućana. Dosad su to bili svi momenti u kojima smo uspjeli u nečemu na čemu smo radili jer znači da smo otišli još jedan korak dalje, razvili se još jedan stupanj više. Pamtim otvaranje prve Perleraj kućice na Adventu na Zrinjevcu prije tri godine i zadnji dan i taj osjećaj da smo uspjeli, a onda i druge dvije godine koje smo radili, svake sve bolje i bolje. Pamtim kad smo zapakirali posljednju narukvicu od njih 13 000, koje smo radili za časopis Gloriju prošlo ljeto. U tih mjesec dana smo radili na dva velika projekta, 6 000 lančića za jednog klijenta i 13 000 narukvica. To je bilo nešto novo i drugačije, iziskivalo je posebnu organizaciju, nabavu, način brojanja, pakiranja i uspjeti to u kratkom roku je bio za nas najveći uspjeh.
Što si naučila u 5 godina vođenja brenda?
To je jedna posebna i brza škola. Prvo da treba jasno i glasno, ali u normalnom tonu, komunicirati i izražavati svoj stav, ideju ili zamisao. Tu nema kompromisa i to sam naučila od onih s kojima sam radila i koji su u svojim poslovima uspješni. Kako kritike tako i pohvale. Da bi u tome uspjela morala sam naučiti vjerovati sebi i u sebe u poslu. Ali često se sjetim i citata: ”Perice, ljudi su svinje. Nemoj nikome otvoriti svoje (poslovno) srce.”
Prošle godine spominjala si nešto o rebrandingu i izlasku na inozemno tržište? Kako idu planovi u tom smjeru?
Pripreme za rebranding i izlazak s novim vizualom su u punom jeku. Snimamo kampanju za ”Forever collection”, to su novi i stari komadi nakita koji su nam u prodaji više godina i nikad nisu prestali biti traženi, odnosno koje ćemo imati u prodaji zauvijek. Tom kampanjom ćemo ujedno i najaviti naše novo ime i novi vizualni identitet. Kako nam se otvorila prilika za dućan u Zagrebu i još neki projekti na kojima radimo, malo smo odgodili izlazak na inozemno tržište, no imamo u planu. Sve u svoje vrijeme.
Planirate li uskoro napraviti web shop?
Sad nam je svakako prioritet dućan, iako je web shop u planu. Kroz isprobavanje i istraživanje tržišta, odluka je pala da ćemo prije otvoriti prodajno mjesto. Ono što smo shvatili kroz komunikaciju s kupcima, jest da oni žele nakit opipati, probati i najčešće ga dobiti odmah. Web shop je više išao pod ruku sa izlaskom na inozemno tržište tako da smo ih malo odgodili. Ljudi u Hrvatskoj kad kupuju, još uvijek radije odu u dućan nego na Internet. Tu se uklapa i Zagreb kao hit turistička destinacija.
Do tisuću komada dnevno
Koliko se dnevno izradi Perleraj komada nakita?
To je teško reći, budući da stalno nadograđujemo skladište za prodaju i ugovorene dućane, kombiniramo i to ovisi od dana do dana i od doba godine. Proizvodnja i prodaja nam raste, imamo komercijalne komade kao i unikatne. Sretni smo što možemo kupcima izaći ususret s posebnim željama i brzom izradom. Rekla bih da raspon proizvodnje ide od 20 do 200 komada dnevno. Kad smo radili na velikim projektima, proizvodili smo nekad i do 1000 dnevno.
Čiji rad cijeniš ili pratiš kada se radi o dizajnu nakita?
Volim dizajnere s pričom, koji stoje iza svog nakita. Oni me inspiriraju, divim se njihovim izborima boja kamenja, izradi i načinu na koji prezentiraju nakit i onome što je njih inspiriralo. Tu bih svakako navela libanonsko-francusku dizajnericu Noor Fares. Ona me inspirira da više istražujem, čitam, putujem i tražim inspiraciju u prirodnim pojavama. Kad je u pitanju inovacija u nakitu u smislu spoja tehnologije i novijih materijala za nakit, to je Diana Broussard. Kad se želim predozirati šljokicama i upečatljivom prezentacijom, odem na instagram profil Shourouk, koja kao da sve što takne pretvori u šarene kristaliće, od limenke Spritea, sredstava za čišćenje do Pringles kutije.
Foto: Sanja Jagatić
Za više informacija posjetite Instagram profil Perleraja ili Facebook.