Neki ih mrze, drugi vole – Crocsice su vječna tema rasprava. Već više od 20 godina ova obuća prati mnoge ljude kroz vrtove, plaže, odnosno svakodevni život. Na žalost onih kojima se izgled nimalo ne sviđa, Crocsov dizajn ove godine itekako slavi svoj modni povratak.
Crocsice zapravo imaju brojne prednosti: lagane su, teže samo oko 170 grama i vodootporne su. Bakterije i ostale neželjene tvari ne mogu se tako lako naseliti. To čini cipelu higijenskijom i manje podložnom neugodnom mirisu od ostalih plastičnih cipela. Crocsice su se godinama borile kako bi postale najpoželjnija obuća. Da nije sljedećeg problema. Zbog svog izgleda mnogi ih smatraju omraženima, ali odnedavno su postale osobito popularne u modnom svijetu i kod modno osviještene publike.
Prvi model koji je Crocs proizveo, The Beach, predstavljen je 2001. na Fort Lauderdale Boat Showu u Floridi, a 200 pari koje su proizveli odmah su prodani. Zatim je kolekcija lansirana u SAD-u 2002. godine, a tri godine kasnije i u Njemačkoj. Tada je Crocs Inc. iz Bouldera, Colorado, obećavao da će crocsice biti najveći uspjeh u obući nakon Nikea. Crocs je prijetio postati “čudo s jednim modelom cipele”. Ali onda se godinama ništa nije dogodilo.
Evolucija crocsica
Svi se sjećamo Crocs manije koja je godinama vladala ljetnim sezonama. Na štandovima u baš svakoj ljetnoj destinaciji mogli smo kupiti “fake” crocsice. S trona su skinule čak i gumene sandale za vodu. Zatim su crocsice nestale. Pala je i njihova cijena dionica.
No, izgleda da se stvari vidno mijenjaju. U jesen 2007. Crocs dionica je vrijedila 75 dolara, a u lipnju 2009. samo 2,60, kako je tada pisao Süddeutsche. Dionica trenutno ima vrijednost od 124,43 američkih dolara, pokazuju podaci od 24. siječnja 2023. I više je nego očito, Crocsice slave veliki povratak u 2023. godini.
Osim statistike njihovu rastuću popularnost pokazuju brojne kampanje i suradnje s popularnim pjevačima poput one najnovije s kolumbijskom zvijezdom Karol G. Također, veliki hype stvorio se oko kolaboracije modne kuće Balenciaga i Crocsa. Dizajnerski model s vrtoglavom visokom cijenom, modernizirane crocsice s potpeticom dočekane su “na nož” zbog svog dizajna. Mnogi su kada se ovaj model pojavio na tržištu komentirali kako je Balenciaga uništila najudobniju obuću na svijetu.
Balenciaga i Crocs ni tu nisu stali. Kreirali su crocs čizme koje su vrlo brzo postale glavna obuća u ormaru najpoznatijih repera, a zatim se u 2022. pojavio i model s platformom koji se rasprodao u tren oka.
Moderni i zabavni dizajni osvajaju modni svijet
Crocsice su rijetko pronalazile put iz basic “za po kući” looka do cool, trendi outfita. Nisu bile dovoljno šik za slobodne aktivnosti izvan privatnog svijeta. Do sada. Otprilike 20 godina nakon njihovog pojavljivanja, trendseteri diljem svijeta dokazuju da crocsice ipak mogu biti cool. “Ružna” obuća, kako ih mnogi nazivaju, definitivno opet ima svoj trenutak. Crocs je snažno odlučio biti u tijeku s najnovijim trendovima, a inspiraciju za svoje nove dizajne pronalazi u svjetskim modnim odrednicama kako bi se što je više moguće približio trendseterima i zaljubljenicima u modu.
Od prvog modela za plažu, brend u svojoj ponudi danas ima razne sandale, futurističke dizajne… Bezbroj motiva, simbola i ideja trendi aplikacija za personalizaciju vaših Crocsica učinile su ovu obuću zabavnom i cool.
Budite spremni. Crocsice ćemo ove godine često viđati.
@shanspaldingx run to @inspiredthelabel to make your crocs look cute #crocs #croccharms #decoratingcrocs
♬ KU LO SA - A COLORS SHOW - Oxlade