
Za žene i djevojke kojima su modne revije – dosadne
Držite da su djevojke na ulicama hrvatskih gradova počele strahovito nalikovati jedna drugoj? Zazirete od serijske proizvodnje, a na reviju biste otišle tek kad bi se ondje dijelili gumeni bomboni u obliku slatkih medvjedića? Ako ste u potrazi za pomalo nekonvencionalnim odjevnim komadima lišenima okova posljednjeg Insta trenda i vjerujete mi kad kažem da ne prodajem Haribo, udobno se smjestite i dopustite mi da vam ispričam kako me splitski designer store Krug uvukao u svoju sve samo ne serijski proizvedenu i trendu podležnu modnu priču. I to bez kaučukovca.
Sredinom studenoga kontaktirale su me mlade, izrazito simpatične, Krugove dizajnerice i pozvale me da im se kao Journalova predstavnica pridružim u procesu dorađivanja jednog potpuno neuobičajenog koncepta. Čuvši što su djevojke zamislile objeručke sam prionula poslu. Castingom otvorenim širokoj publici, dizajnerice će odabrati modele koje će potom pretvoriti u lutke, i to lutke koje oživljavaju pred očima publike da bi nas kroz domišljato uređenu, gotovo kazališnu scenu odvele na coolerski party ravno u osamdesete godine prošlog stoljeća.
Njihov rad pratim od samih početaka i ono što smatram njihovim zaštitnim znakom, svojevrsnim dizajnerskim rukopisom hrabra je elegancija kroz koju izbija iskonska ženska ljepota. Dakako, standard te ljepote taloži u sebi drastične promjene koje su sa sobom donijela minula desetljeća, stoga, izbor desetljeća u koje su nas dizajnerice odvele nije nipošto slučajan. Žena u osamdesetima počinje vjerovati da je glavna akterica, što je i danas, pokretačica. Žena osamdesetih stilski je odvažna i samopouzdana, a njena preobrazba iz lutke u glavnog lika najvidljivija je upravo u tom razdoblju.
Designer store Krug je pripremio Something Different
Na Krugov casting call odazvao se poprilično velik broj djevojki, a sve se odvijalo u potpuno opuštenoj atmosferi, uz lounge glazbu i martinije. (Kunem se, ne prodajem ni Martini) Ovoga puta dizajnerice su se dale u potragu za modelima s glumačkim ambicijama jer su svoju publiku htjele iznenaditi drugačijim konceptom. Već mi je tada bilo jasno da će u tome i uspjeti jer manekenke su s oduševljenjem primale njihove zamisli.
Po završetku castinga, na moje i njihovo iznenađenje, odabranim djevojkama uručen je scenarij, a probe na kojima sam prisustvovala bile su ni manje ni više nego glumački pokusi i ulazak u ulogu. Vrijedi dodati da je svaka manekenka u interpretaciju uloge unijela i dašak vlastite osobnosti što je uvelike doprinijelo krajnje zavodljivom učinku na publiku, budući da su među sudionicama Krugovog tableau vivanta našle profesionalna balerina, studentica bugarskog i slovenskog, sociologinja, talijanistica i tako dalje.
U konačnici, dana 14. prosinca ulice stare splitske gradske jezgre vrvile su znatiželjnicima. Čak su se i slučajni prolaznici zaustavljali pred splitskim Galerija barom u Dominisovoj kako bi sa starog slikarskog stalka iščitali što se sprema. Sam performans nosio je naziv Something Different, a, za one koji nisu upoznati, iza njega stoje renomirani brandovi Chicks on Chic i Little Wonder, autorski i sestrinski dvojac.
Nova kolekcija
Kako se zbog oduševljenja ovim daškom svježine u moru modnih događanja ne bih zaboravila osvrnuti na bitno prijeđimo sada na Ono nešto drugačije iz naslova performansa, a to su uz format izlaganja, bile i same kreacije. Dizajnerica Emina Štrkljević u novoj kolekciji koristila je svilu, pamuk, prirodni pamučni i viskozni pliš, jer ipak je riječ o brendu poznatom po izboru prirodnih materijala vrhunske kvalitete. Hrabro se poigrala naizgled nespojivim teksturama i tkaninama; svilom, plišem, vunom koji ostavljaju zanimljiv, eklektičan dojam, a njihov spoj kolekciju čini nosivom u večernjim kao i u dnevnim prigodama.
Druga, u umjetničkom izričaju jednako hrabra sestra, Selma Štrkljević Mravak materijale poput kože, poludragog kamenja i industrijskih metala spojila je u estetski nenadmašive statement komade. Tome u prilog idu i činjenice da se, u pet godina djelovanja, Selma sa svojim rukotvorinama predstavila na izložbi Complete Parts u New Yorku gdje je među 49 dizajnera iz 21 zemlje predstavljala Hrvatsku, na izložbi Month of Design u Ljubljani, a brand Little Wonder zastupljen je u brojnim modnim časopisima te predstavljen čak i u britanskom izdanju časopisa Vogue.
Odaziv publike bio je sjajan, Krugov performans, tableau vivant ili kako vam je milo popratili su svi modni znalci, kao i splitski umjetnički milje. Suvišno je reći da ih je format sve ugodno iznenadio, a pri samom kraju performansa na scenu su se popele naše simpatične dizajnerice pozvavši tako sve prisutne da se pridruže genijalnom eighties partiju u tijeku.
Dašak atmosfere iz svih faza projekta stiže kroz objektiv Glorije Lizde, a ja, kao svi ostali koji su imali priliku performans pogledati uživo, s golemim nestrpljenjem iščekujem predstavljanje Krugove ljetne kolekcije za koje će se zasigurno tražiti pozivnica više.
Tekst: Paula Jurišić
Foto: Glorija Lizde