Voljeli ih ili ne, o Birkenstock natikačama dosad već sigurno imate izgrađeno mišljenje i kada čujete ime ovog brenda, znate točno o čemu se radi. Birkenstock je danas jedan od najprepoznatljivijih modnih brendova na svijetu, a njegova tradicija seže sve do 1774., kada je tvrtka osnovana u Njemačkoj. Njegovoj dugotrajnosti razlog je svakako kvaliteta svakog para cipela koji je izašao iz Birkenstock tvornice i, naravno, činjenica da je riječ o ortopedskoj cipeli u kojoj se ugodno osjeća skoro svaka noga.
I tako već stoljećima. No, ono što se sigurno može reći jest to da Birkenstock natikače kroz recentnu modnu povijest nisu uvijek bile jednako obožavane. Dapače, njihova popularnost rasla je i jenjavala, a sa svakim novim povratkom u središte pozornosti (u 40-ima, 70-ima, 90-ima…) dogodio bi im se još veći ‘boom’ od onog prethodnog. Sigurno se sjećate 2014., kada smo ove natikače viđali doslovno posvuda.
Pravi ljubitelji Birkenstockica reći će kako su ih otkrili mnogo prije ‘pomodara’ i kako bi ih nosili bez obzira na to što u određenom trenutku diktira modna klika. Naravno, s punim pravom, ali činjenica je da je u novom stoljeću Birkenstock polako, ali sigurno prolazio evoluciju – od brenda koji proizvodi praktičnu ortopedsku obuću do brenda čije su se natikače odjednom smatrale vodećim modnim trendom u svijetu cipela i dobivale onaj mnogima omiljeni/omraženi ‘it’ predznak.
Od Birkenstockica smo se nakon 2014., čini se, malo odmarali. Iako su one bile i ostale sastavni dio mnogih ženskih garderoba, njihova trendovska privlačnost očekivano je popustila. Danas, samo tri godine kasnije, one ponovno imaju svoj veliki revival. A dokaza za tu tvrdnju svakim je danom sve više. Osim što su inspirirale brojne druge brendove da u svojim kolekcijama predstave vlastite verzije poznatih natikača, Birkenstockice su ove sezone stalno na stranicama modnih medija. Pisali smo vam već o tome kako je super luksuznu varijantu natikača ove sezone predstavio Roger Vivier, a nerijetko ćete ih vidjeti i na high street sceni, iako je većina njih zbilja daleko od originala.
Birkenstock natikače u 2017.
Osim toga, Birkenstock je ovog ožujka obišao svijet viješću kako predstavlja svoju prvu liniju kozmetike. Naglasak je stavio na prirodnu, za kožu zdravu, visoko kvalitetnu i ekološki osviještenu kozmetiku, koja je na prvi dojam djelovala kao neobičan potez za brend, no danas znamo kako je itekako smislen. Ubrzo nakon kozmetike, Birkenstock se još jednom nametnuo u medijima. I to prije samo nekoliko dana. Tada je u Parizu održao svoju prvu reviju ikada i uz kultne natikače, u modelima za ljeto 2018., predstavio i odjeću. Zastanemo li još u Parizu, svakako vrijedi spomenuti i suradnju koju je Birkenstock istovremeno ostvario s pariškom robnom kućom Colette, u kojoj je lansirana limitirana edicija kultnog Birkenstockovog modela Arizona.
No, ako ste mislili da ste o brendu dovoljno čuli za ovu sezonu, prevarili ste se. Birkenstock se ‘baca’ u još jedan projekt, i to otvaranje pop-up dućana diljem svijeta. Ovih je dana započeo u Berlinu, a nakon toga putuje u SAD. U sklopu takozvanog Birkenstock Boxa bit će čak moguće kupiti neke modele kojih nema nigdje drugdje u svijetu, a dizajnirane su specijalno za potrebe pop-upa. Na kraju krajeva, kada govorimo o velikom revivalu Birkenstocka (jer brend je ove sezone zbilja sveprisutan), možda on i nije klasičan.
Utoliko što poznati njemački brend više ne živi na staroj slavi, već traži nove načine promocije svojih proizvoda i pronalaženja nekih novih publika. A millenialsi koji vladaju društvenim mrežama svakako su jedna od njih.
Foto: Instagram