AMR, brend Ana Marije Ricov, jedan je od onih koji su vječno in. Ova hrvatska dizajnerica već je niz godina na poznatoj adresi u zagrebačkoj Vodnikovoj ulici, a najčešće ćete ju sresti u gradu kako šeće sa svojom prekrasnom Shibom. Njezina estetika, koju prefeira i u osobnom stilu, prepoznatljiva je i iznimno nosiva, a opet svaki komad odskače od bilo kakve klasike. Ana Maria uskoro predstavlja i svoj podbrend – AMR vjenčanice, i ako tražite nenametljivu, a nježnu haljinu za taj dan, obavezno možete staviti ovu modnu lokaciju na svoj popis.
Atelje kao drugi dom
Već si niz godina u Vodnikovoj ulici, jel bi svoj studio opisala kao svoje utočište?
Moj atelje je moj drugi dom, u njemu zapravo provodim više vremena nego u stanu u kojem živim. Tamo se zbiva cijeli kreativni proces, možda bolje reći “kaos”. Iako se ideje zbućkaju najčešće u šetnjama po šumi, pravi proces nastajanja kolekcija i modela događa se u Vodnikovoj. U ateljeu istražujem, crtam, krojim, modeliram, šivam i prodajem. Tu je i moja vjerna asistentica Shiba uz koju nikada nisam usamljena.
Kako bi sama opisala svoj brend?
Brend odiše bezvremenskom estetikom u kojoj se spajaju minimalizam i razigranost. U svakoj kolekciji naglasak je na jednostavnoj i nenametljivoj estetici, često su prisutni kontrasti i asimetrija. Važan mi je cijeli proces nastajanja odjevnog predmeta, od skice i odabira materijala do konstrukcije te šivanja, a nezaobilazan je fokus na udobnost i funkcionalnost svakog od njih. AMR brend idealan je odabir za ženu koja voli estetiku sa pomakom.
Sama šivaš svaki svoj model i kažeš da naprosto preferiraš tako – koji ti je omiljeni dio stvaranja, od dizajniranja do izrade?
Kada se radi o mom poslu tu sam potpuni “control freak”, teško prepuštam stvari slučaju, stoga svaki dio stvaranja prođe kroz moje ruke. Svaka nova kolekcija sa sobom nosi novu priču pa samim time i novu energiju koja pruža veliko zadovoljstvo u samom procesu stvaranja, stoga mi je teško reći koji dio me najviše veseli.
Svaki dio stvaranja prođe kroz moje ruke…
Koju poruku si htjela poslati svojom jesenskom kolekcijom?
Inspiracija za novu klekciju temelji se na japanskom tradicionalnom pogledu na estetiku pod nazivom Wabi-Sabi. Taj pojam opisuje ljepotu koja je nesavršena, nestalna i nepotpuna. Njene karakteristike uključuju asimetriju, jednostavnost te razlomljenost, a ujedno uvažavaju i strogost, grubost te sirovost. Upravo takvim pristupom u stvaranju je naglašena životna povezanost sa zenom te važnost sklada čovjeka i prirode. Fuzija tih elemenata provlači se kroz odjevne predmete u smislu asimetričnih traka koje sugeriraju nestalnost i razlomljenost te nezavršeni i sirovi rubovi koji upućuju na nepotpunost i nesavršenost. Fokus je također stavljen na lakoću nošenja i savršenu funkcionalnost odjevnih predmeta.
Nova kolekcija vjenčanica
Kako će izgledati AMR proljeće?
Ljetna kolekcija je trenutno u kreativnom kaosu, mnoge ideje i inspiracije mi se vrzmaju glavom, ali jedino u što sam sigurna je da želim raditi u bojama.
Uskoro planiraš i mini kolekciju vjenčanica, možeš li nam reći više o tome?
Radi se o novom AMR podbrendu vjenčanica za žene koje suptilnom i nenametljivom stilu. Vizija AMR vjenčanica bazira se na ležernom, funkcionalnom te vizualno atraktivnom pristupu koji se odlično uklapa u neformalna i netradicionalna vjenčanja. Poanta je haljinom dati osjećaj nesputanosti i lakoću nošenja, a opet ostaviti dojam posebnosti. Fokus je stavljen na fine i elegantne tkanine, vještu i preciznu izradu u bijeloj i srebrnoj boji.
Kakvu glazbu slušaš u showroomu ovih dana?
Skoro pa nikakda nisam u tišini, volim glazbu i sa njom lakše uplovim u kreativna razmišljanja. Prostor mi je najčešće ispunje jazzom.
Da nisi dizajnerica, čime bi se bavila?
Ufff, zbilja ne znam… valjda bi bila propali slučaj haha
Planiraš li zauvijek ostati u modi?
Za sada nemam alternativne planove, a poznavajući sebe tako će i ostati. Muče me samo dodatne želje za hobije, a za koje nemam vremena, poput “ekspedicije” u keramiku.
Koje je tvoje značenje uspjeha?
Prepoznati što voliš i posvetiti se tome svaki dan.
Do kada traje tvoj radni dan?
Do kada treba!
Foto: Sanja Jagatić