Obožavatelji H&M-a, u 2018. će godini imati mnogo razloga za zadovoljstvo. Već u prvom dijelu godine pokreće se H&M-ov novi modni brend usmjeren na millennialse, koji će dodatno obogatiti već ionako bogat portfolio švedskog tekstilnog diva i zvati se Nyden. A zahvaljujući poznatom švedskom mediju Breakitu, otkrivena je potencijalno još zanimljivija novost iz H&M-ova laboratorija koja nam stiže u 2018. – velika online trgovina koja će funkcionirati, čini se, poput svojevrsnog outleta.
Zasad su ovu informaciju prenijeli tek Breakit i WWD, pa bismo mogli reći da je još uvijek na razini glasine, no mali istraživački rad kojeg je napravio novinar Breakita zapravo pokazuje da se nešto novo definitivno kuha. On je posjetio jednu sasvim običnu poslovnu zgradu sjeverno od Stockholma, u kojoj se trenutno planira pokretanje tog H&M-ovog projekta pod kodnim imenom P12. H&M je ondje unajmio cijeli jedan kat i na njemu zaposlio oko 100 ljudi, koji ovu online platformu užurbano pripremaju za lansiranje u travnju. No, o čemu se zapravo radi?
U pripremi je, dakle, jedna velika web trgovina, u kojoj će H&M prodavati dizajnersku odjeću i modne dodatke po bitno nižim cijenama. Švedski brend, otkriva novinar Breakita, već je sklopio ugovore sa 63 svima nam poznata dizajnerska brenda koji će svoje proizvode ponuditi na P12 platformi, a nesumnjivo je da će se ovaj broj s vremenom sve više povećavati. Projekt insajderi opisuju kao pravi mali shopping raj na kojem će se svakoga dana naći uistinu dobre i povoljne prilike za kupovinu dizajnerskog potpisa.
Cijela priča, otkrivaju dobro upućeni, zapravo podsjeća na Galne Gunnar, lanac trgovina u vlasništvu Hennesa & Mauritza koji je pokrenut 1988. godine i svoje zlatne godine imao je u 90-ima. Postojalo je oko 17-18 Galne Gunnar trgovina, koje su najčešće bile smještene u predgrađima velikih švedskih gradova, a ondje ste po prepolovljenim (i više!) cijenama mogli naći robu iz prijašnjih kolekcija poznatih brendova, koja se skoro svakodnevno mijenjala. Prodavala se i H&M-ova odjeća, no bili su tu i modni brendovi poput Adidasa ili Naf Nafa.
Galne Gunnar čak je prodavao sportsku opremu, dječje igračke i konzerviranu hranu. S obzirom na uistinu popularne cijene, u 90-ima su popularne bile i trgovine iz ovog lanca, koji je finalno zatvoren 2000., zbog velike ekspanzije H&M-ovih prodajnih mjesta. Šveđane je zato P12 podsjetio upravo na Galne Gunnar, zbog principa kupovine izlaznih serija robe od drugih brendova, no jedna velika razlika je da će P12 platforma biti usmjerena isključivo na internet, a ne na fizičke trgovine.
Šuška se kako je H&M u ovaj projekt uložio između 50 i 100 milijuna eura, te da će se marketinške kampanje u vezi s pokretanjem ove digitalne platforme tek odviti. Ono što je sigurno jest to da poznati tekstilni div mnogo ulaže u digitalni razvoj, koji bi mogao dodatno podebljati profit ovog modnog konglomerata. Više o ovoj novosti o kojoj modna zajednica trenutno bruji, pročitati možete na Breakitu.
Foto: H&M Press