‘Urban streetwear’, cool, sporty i ‘Copenhagen’s uber cool’ obično su pojmovi kojima se opisuje danski brend Wood Wood. Jednom kad postanete vlasnik spomenutih oznaka, pogotovo u zemlji koja je postavila standarde u cool street odijevanju, možete reći da imate etabliran brend i popularnost.
Znači li to da super zarađujete? Baš i ne kako sam nedavno čitala u časopisu vezanom za modnu branšu. Oni su uspješni, ali brendu treba vremena i ulaganja da se probije na druga tržišta. Svakako se šire, ljudi znaju za njih izvan okvira Danske te rade na povećanju distribucije.
Wood Wood sam otkrila još prije samog dolaska u Dansku kad sam kupovala danske modne časopise želeći znati što se događa u industriji. Otprilike svako izdanje ima barem jedan njihov proizvod u editorijalu, češće preko nekoliko. Meni je za oko najprije zapeo njihov super katalog koji je snimao jedan od najboljih danskih fotografa Hasse Nielsen. Jednostavno sve je izgledalo tako dobro, novo, pomaknuto i naravno cool. Za oko mi je zapela i ova college jakna, ali i danas ne mogu naći opravdanje da je platim preko 2500 kuna.
Koja je njihova priča? Osnovani su 2002. i to od strane bračnog para i jednog njihovog prijatelja te nekoliko investitora. Oko sebe su okupili cijelu kliku cool ljudi iz danske metropole – svi unutar industrije od modela, stilista, blogera – koji su se pobrinuli da sve bude plasirano u medije i to godinama. Čak i njihova tada ‘sales rep.’ imala je i još uvijek ima svoj popularni blog, a nedavno je postala i modna urednica meni najdražeg danskog modnog magazina Cover. Mogli bismo reći da su na tom polju bili “pokriveni”.
Vlasnika brenda i kreativnog direktora, Karla Oskara Olsena, počela sam pratiti na Instagramu neposredno nakon preseljenja. Uredno dijeli sva događanja kao i svoj entuziastički hobi – bicikliranje i naravno trčanje. Napomena: zgodan je, oženjen i ima djecu, što ga čini još više cool, zar ne?
Što zapravo proizvode – nazivaju to ‘upper streetwear and contemporary fashion for men and women’. Uvijek su prisutni sportski motivi, minimalistički krojevi, a reference vuku iz cijele sportske streetwear hip hop kulture. Zapravo su vrlo zgodno inauguruirali i legalizirali nošenje trenirke u javnosti, na poslu ili partyju. Meni su uvijek nekako najdraže jakne, iako su im majice zgodne i prilično popularne.
Ne proizvode velike kolekcije, ali imaju svoje dućane i to nekoliko (3 u Danskoj, 2 u Berlinu i 1 u Moskvi) u kojima drže i druge brendove poput adidasa, Nikea i North Balancea, zatim Comme de Garçons asesoare i parfeme, nakit te ozbiljne brendove poput Kenza, DKNY, Opening Ceremonyja i meni jako dragog, relativno novog brenda, Jacquemus. Vrlo zgodan potez za privući publiku i izložiti je svom brendu. Online prodaju imaju na stranici Asos i mytheresa.com te, naravno, na vlastitom webshopu.
Popularnost duguju i cijelom nizu suradnji s popularnim brendovima kao što su Eastpack, Disney, Fred Perry do one s Championom. Mislim da možete dobiti dojam prema ovim fotografijama, uostalom zavirite sami!
Martinu Čilić možete pratiti putem Facebook stranice Mdot On Style.