Danilo Vukčević: Novi brendovi koji spajaju luksuz i high street

Danilo Vukčević: Novi brendovi koji
spajaju luksuz i high street

Oluja modnih peripetija nikako da se stiša, već upravo suprotno, skoro svaki dan bivamo informirani o promjenama unutar modnog svijeta pa je teško i pohvatati sve konce ove nepregledne modne mreže.

Društvene mreže diktiraju životima svih nas koji se istima koristimo htjeli mi to priznati ili ne. Da, priznajem da obožavam Instagram. Volim Snapchat koji mi služi kao godišnji odmor od Instagrama, veseli me proviriti u svijet Kylie, Kendall, Kim i baš me briga tko bi imao nešto pametno tu za prokomentirati. Moj život, moje pravo, moja anarhija i na kraju moj profil. Biti toliko nesvjestan diktata i utjecaja ove „američke horor priče“ kako je većina voli nazvati malo je blesavo. Ne inspiriram se njihovim načinom života, ne oduševljavaju me njihove modne kombinacije, ali prepoznajem veliki napredak i u jednom i u drugom segmentu, a kako sam već u ranijim kolumnama istaknuo samoinicijativnu promjenu na bolje jako poštujem.

Fenomeni našeg doba služe mi kao uvod u kolumnu o „contemporary“ brendovima na kojima i naš ID concept store stvara svoju modnu bazu. Posljednjih desetak godina svjedočimo jačanju mladih brendova koji u fokus svoga djelovanja stavljaju dvije bitne stvari. Prva je ta da nude odjeću koja ljudima zaista treba, a koja nije proizvedena u sto tisuća primjeraka kao što je slučaj s high street brendovima, dok je druga ta da su cijenom prilagođeni široj masi populacije. To su brendovi koji se nalaze na modnom razmeđu high end i high street priča.

Danski it brend Ganni naš je omiljeni skandinavski brend čiju aktualnu kolekciju možete razgledati u ID store-u. Lakoća modne egzistencije koju dizajnerica Ditte Reffstrup svake sezone dočarava, omiljeni nam je detalj ovog danskog modnog diva. Ganni predstavlja četiri kolekcije godišnje koje uključuju one za proljeće i ljeto te jesen i zimu upotpunjene s resort i pre fall prezentacijama zamišljenim da osiguraju potrebe klijentica za međusezonskim komadima, ali pored tih kolekcija posjeduju ogroman raspon „carryover“ modela koji su dostupni svake sezone nevezano za aktualnu kolekciju i ponuda im obiluje bazičnim komadima za kojima je potražnja konstantna.

Još uvijek aktualnom zimskom kolekcijom Ditte nas je stajlingom povela u underground pariške noćne klubove što je za nju vrlo poznati teritorij jer je prije udaje za svog današnjeg supruga Nikolaja Reffstrupa koji je ujedno i izvršni direktor kuće Ganni bila poznata kao party djevojka.

Silueta spomenute kolekcije ostaje vjerna skandinavkoj pročišćenosti pa Ditte uspijeva isporučiti i ultimativni bestseller u vidu zimskih čizama podstavljenih krznom koje su se rasprodale rekordnom brzinom, ali u ID store-u raspolažemo s još par veličina koje u ovom trenutku predstavljaju upravo savršeni poklon za praznike koji su pred nama.

U kolekciji za nadolazeće proljeće i ljeto Ditte i njen kreativni tim optimistično nas pozicioniraju na sunčane bulevare Los Angelesa. Ditte je konstatirala da su se zrake sunca uvukle u sve pore nove Ganni kolekcije nazvane „Optimism“. Maslinasta nijansa zelene provučena je kroz temu kolekcije zajedno s printom žutih ruža pa mi kombinacija militantnog prizvuka pomiješanog s optimističnom žutom bojom ljeta savršeno dočarava modernu ratnicu, ulogu koju žena današnjice mora igrati. Omiljeni modeli ove optimistične kolekcije koju u ID concept store-u možete očekivati već sredinom siječnja su nam maslinasto zelena kožna safari jakna, pamučna maksi haljina na pruge i sandale na platformu inspririrane kultnim Birkenstock modelom. Veselimo se prvom mjesecu i dolasku kolekcije u prodaju da nam donese toliko potreban dašak optimizma.

Raiine je „contemporary“ brend koji također stiže iz Copenhagena čija dizajnerica Maria Leonhardt posjeduje onaj šarmantni faktor x i vođena je principom manje je puno više. Maria dizajnira odjeću koju ona sama voli i želi nositi što je obično savršena polazna točka za dizajnera jer mu momentalno vjerujete. Povjerenje između brenda i klijenta je nešto što je jako teško postići, a još teže održati. Raiine nema poteškoća s ovakvim izazovima jer iz sezone u sezonu predlaže sličnu siluetu, bez velikih iznenađenja, ali uvijek s nekim novim detaljem kojim finalni artikal svake nove sezone poprima neki drugi život. Maria ima dosta iskustva radeći u modi posljednjih desetak godina, pokrivajući sve njene sfere od stylinga, buyinga, PR komunikacija pa sve do finalnog dizajniranja vlastitog brenda kojim upravo savršeno pogađa u srž danskog stila koji se očituje ne samo u odabiru crne boje kao primarnog fokusa kolorita, već i izvrsnim balansiranjem između modnosti i praktičnosti. Perfektno skrojeni traper, koža i pamuk glavna su oružja s kojima Maria raspolaže i pogađa stilsku metu iz kolekcije u kolekciju. Ove zime smo oduševljeni monokromatskim kaputom s resama i tamno sivim Tray trapericama naglašenog visokog struka s poderanim detaljima.

Klijentice ID store-a danski brend Raiine oduševljava prvenstveno savršenim dizajnom i kvalitetom, ali i cijenama koje zaista možemo definirati kao pristupačne. Raiine za razliku od Ganni-a ima samo dvije kolekcije godišnje, onu za ljeto i za zimu. Favorite zimske kolekcije sam već spomenuo, dok me u ljetnoj oduševio sivkasti leopard print koji se provlači kroz glavne komade, zatim svijetlo sivi sweatshirt s printom Escape Forever koji je odlična definicija ljetnog odmora te naposljetku denim suknja sirovih, nedovršenih rubova s cifom i našivenim prednjim džepovima koju vidim kao ultimativni ljetni komad vrijedan investiranja u njega. Maria je inspiraciju slično kao i Ditte potražila u sunčanoj Kaliforniji fokusirajući se na skejtersku i surf scenu američke zemlje snova.

Posljednja modna priča vezana za ovu temu nam dolazi iz daleke Australije u obliku mega popularnog brenda OneTeaSpoon. Najpoznatiji su po destruiranom traperu u svim mogućim krojevima, od kratkih hlača ujedno i njihovog najprodavanijeg artikla, preko pencil suknji i minica, pa sve do ready to wear komada poput kombinezona i jakni. OneTeaSpoon nema klasične, sezonske prezentacije kolekcija niti imaju revije već se kolekcije izbacuju svakih nekoliko mjeseci i nadopunjuju po potrebi svježim kreacijama. Ovakav princip rada omogućuje buyerima slobodu naručivanja u onom trenutku kad je dućanu potrebna nadopuna i samim time je većina artikala dostupna tokom cijele godine.

Osnivačica i kreativna direktorica brenda je Jamie Blakey koja opisuje svoj brend citatom „Fantastically rebellious, sex-infused old school rock and roll glamour“ što bi u slobodnom prijevodu značilo da je OneTeaSpoon brend za žene koje se osjećaju osnaženo svojom prikrivenom senzualnošću i rokerskim stavom prema životu. Sama dizajnerica je upravo vođena takvim stavom uspjela u realizaciji svojih modnih snova kada je kao jedva punoljetna sjela na autobus, s kartom u jednom smjeru u ruci napustila svoje rodno mjesto Queensland i stigla u Sydney. Bezuspješna potraga za savršeno destruiranim traperom dovela ju je do ideje i glavne inspiracije za nastanak OneTeaSpoon-a koji ove godine slavi okrugli deseti rođendan. Utjecaj surferske subkulture snažno je prisutan u estetskom potpisu dizajnerice čiji modeli se mogu pronaći u biranim concept dućanima u cijelom svijetu, dok ih u Hrvatskoj možete pronaći samo u ID concept store-u.

Naše klijentice jako dobro stiliziraju svoje OneTeaSpoon kratke hlačice, suknje i boyfriend traperice u zimskom periodu te time ostvaruju toliko željeni boho efekt. OneTeaSpoon, kao i gore navedeni danski Ganni, imaju veliku podršku najvećih svjetkih streetstyle zvijezda ovog trenutka pa su u njihovim komadima primjećene Gigi Hadid, Kendall Jenner, Beyonce, Alexa Chung, Veronika Heilbrunner i Kate Bosworth, dok Raiine dobiva snažnu podršku od svih skandinavskih modnih zvijezda, poput manekenke Freje Wewer, ali i francuske mega blogerice Audrey Lombard.

novi modni brendovi danilo9

novi modni brendovi danilo12

novi modni brendovi danilo14novi modni brendovi danilo13

Foto: Instagram

Učitati još
Zatvori