Modna dizajnerica Ana Maria Ricov svojom novom kolekcijom odjeće „Shibui“ podržava ideju slow fashiona odjećom koja je univerzalnog karaktera, s fokusom na kvalitetne tkanine, izradu i karakterističan dizajn. Kolekcija je inspirirana japanskim tradicionalnim pogledom na estetiku Shibui čije se odlike jednostavnosti, diskretnosti, suptilnosti i nenametljive ljepote – primjenjuju i u japanskoj arhitekturi.
Odjevni predmeti se doimaju jednostavni, ali sadrže suptilne detalje, poput tekstura i neobičnih konstrukcijskih rezova kojima se jednostavnost uravnotežuje sa složenosti. Nenametljivi crno – bijeli tonovi i višefunkcionalnost nošenja doprinose eleganciji u raznolikim prigodama. Kolekcija je namijenjena ženama koje se prepoznaju u minimalističkoj estetici, a pripada razredu priuštive elegancije.
Ključni estetski motiv koncepta Shibui, pored minimalizma čini i tzv. opozicija grubosti i elegancije te jednostavnog i složenog – principe koje je dizajnerica Ana Maria Ricov primijenila u svojoj odjevnoj liniji Shibui. „Odjevni predmeti izgledaju kao da su jednostavni, ali sadrže suptilne detalje, poput tekstura i neobičnih konstrukcijskih rezova koji uravnotežuju jednostavnost sa složenosti. Određeni elementi na odjeći uključju asimetričnost koja sugerira nesavršenost, te slojevitost koja pruža nesputanu dinamiku.
Također je skrenuta pažnja na kontrastni odnos elemenata elegantnog i grubog. U toj metodi manipulacije materijalima prisutni su fino obrađeni pamuk i modal kombinirani s grubljom gumiranom tkaninom. Akcent je stavljen i na metalne detalje koji su u formi patentnh zatvarača i nitni. Kolekcija je usmjerena na nenametljive tonove, crnu i bijelu, koje su prilagodljive svakom oku i umu, pa samim time i estetski vječne. Ruksak i sandale, kao i nakit, izrađeni su od gumirane tkanine s metalnim zatvaranjima. Ravnoteža između jednostavnosti i složenosti omogućuje trajnost ljepote. Vremenom, takva odjeća ne gubi estetsku vrijednost.“ – predstavila je Ana Maria Ricov svoju modnu kolekciju Shibui, koja je dostupna u AMR Showroomu (dvorište Vodnikove 8).
Ana Maria Ricov svojim kolekcijama nastoji skrenuti pažnju na današnji globalni apsurd u količini proizvodnje odjeće. Kao dizajnerica kreira dugovječnu odjeću bezvremenskog stila za žene koje ne podliježu brzo mijenjajućim modnim trendovima, već cijene autentičan dizajn, posvećenost detaljima i kvalitetnu izradu. U tu svrhu koristi različite manipulacije tkaninom, poput slashing ili patchwork tehnike, ručnog oslikavanja te samostalne izrade tkanine u tehnici tapiserije.
Meditativni i nenametljivi duh japanske tradicije usko je povezan sa zenom te skladom čovjeka i prirode, stoga je isti senzibilitet pretočen i u kampanju kojom se predstavlja kolekcija „Shibui“. Iza art direkcije kampanje stoji Ana Maria Ricov, dok fotografije potpisuje mlada umjetnica Senja Vild. Fotografije su nastale u studiju Botanike koji sugerira na prirodnost i bliskost s prirodom. Studio Botanike spaja praksu arhitekture, hortikulture i dizajna s ciljem sveobuhvatnog oblikovanja prostora u kojemu je priroda neizostavni dio. Šminka i kosa također slijede ideju minimalizma i prirodnosti, a potpisuje ih vizažistica Silvija Bradica i frizer Renata Anderluh Bernardić. Model je mlada i perspektivna Matea Turković iz agencije Tijara.