Nestlé, najveća prehrambena kompanija na svijetu, ove godine provodi edukativnu kampanju Usvoji zdrave navike u 21 dan!, kojoj je fokus na procesu usvajanja zdravih navika. Kampanji su se pridružili stručnjaci i influenceri iz različitih polja djelovanja – sociolog Bruno Šimleša, sportski trener Edin Mehmedović, nutricionistice programa PETICA – igrom do zdravlja te gastro blogerice Doris Valković i Tatjana Pastuović Klaić.
Bruno Šimleša će roditeljima približiti tijek usvajanja novih navika – od toga kako i kad je najbolje krenuti s procesom, preko mogućih izazova u tom dinamičnom razdoblju do prvih vidljivih rezultata i internalizacije novih obrazaca ponašanja.
Svaka navika započinje psihološkim uzorkom koji se naziva “petlja navike”. Riječ je o procesu koji čine tri dijela. Prvi među njima je okidač koji dopušta mozgu određeno ponašanje. Drugi dio je rutina koju to ponašanje stvara, dok je treći nagrada, odnosno ono što se mozgu sviđa i pamti “petlju navike” u budućnosti. Sretan sam što ćemo u iduća tri tjedna još dodatno produbiti ovu temu i izmjenjivati roditeljska iskustva vezana uz prihvaćanje novih, zdravijih navika, objasnio je Šimleša.
Navike usvojene u djetinjstvu kao kvalitetna podloga za razvoj
U partnerstvu s projektom Vrtim Zdravi Film, drugu je godinu zaredom i javnozdravstveni program Petica – igrom do zdravlja.
Istraživanja jasno pokazuju da životne navike koje su usvojene u djetinjstvu čine dobru podlogu za održavanje pravilnih prehrambenih obrazaca i zdravijih stilova života, time smanjujući rizik od razvoja različitih kroničnih nezaraznih bolesti u odrasloj dobi. Nastavkom suradnje s projektom Vrtim Zdravi Film, još snažnije ćemo osvijestiti zajednicu o tome kako suvremeni izazovi mogu utjecati na zdravlje i prehrambene navike djece te ćemo se usmjeriti na provedbu najboljih praksi, koja je moguća jedino multisektorskom suradnjom, kazala je prof.dr.sc. Darija Vranešić Bender, nutricionistica i znanstvena koordinatorica programa PETICA – igrom do zdravlja.
Nestlé nastavlja dijalog o dobrobitima uključivanja djece u svakodnevne aktivnosti u kuhinji, što je navika koju mnoge obitelji još uvijek nemaju, zbog manjka vremena, motivacije ili inspiracije.
Izazov usvajanja zdravih navika u tri tjedna
U sklopu kampanje, na Nestle Hrvatska Facebook stranici, odvija se digitalni natječaj Zdrave navike u 21 dan usvojite!, koji pred sudionike postavlja izazov usvajanja zdravih navika tijekom tri tjedna i potiče roditelje i djecu da se odluče na prvi korak prema zdravijim svakodnevnim izborima.
Nestlé ove izbore podupire inovacijama i renovacijama svojih proizvoda. Najznačajnije renovacije su u kategoriji žitarica za doručak. Naime, u toj kategoriji šećer je smanjen za više od 30%, a sastojak broj jedan su cjelovite žitarice. Dobar su primjer i Nesquik napici sa 100% prirodnih sastojaka. U segmentu obiteljskih obroka, poboljšali smo MAGGI kulinarski asortiman sastojcima i začinima koje volimo i dobro poznajemo. Tako su MAGGI Super juhe obogaćene vitaminima B6, B12 i vitaminom C, za koje je poznato da doprinose normalnoj funkciji imunološkog sustava. Krajem prošle godine predstavili smo asortiman Garden Gourmet, koji nudi ukusne biljne alternative umjesto mesa, predstavlja prikladno rješenje za više vlakana u prehrani te nudi dobru opciju u obliku nuggetsa u kojima svi uživaju, kazala je Koraljka Novina Brkić, regionalna nutricionistica kompanije Nestlé.
Glavni provoditelj projekta Vrtim Zdravi Film je Hrvatski školski sportski savez, a važan partner projekta je i HZJZ, koji reevaluira projekt svake godine.
Foto: Nestlé