Znate li zašto se ponekad dogodi da odjednom dođe do prekida proizvodnje omiljenog beauty proizvoda?
Koliko vam se puta dogodilo da ste došli u drogeriju po svoj omiljen beauty proizvod, a tamo su vas dočekale pomalo razočaravajuće riječi prodavača koji kaže kako taj proizvod više nije dostupan i to iz razloga jer se više – ne proizvodi? Svi smo se barem jednom pronašli u takvoj situaciji, a ponekad je jako teško pronaći kvalitetnu zamjenu za omiljenog favorita iz svijeta ljepote. U proteklih se nekoliko godina dogodilo par takvih prekida pa su mnogi primjerice bili razočarani kad je Urban Decay najavio da prestaje proizvoditi originalnu Naked paletu te da će ona biti zamijenjena još boljim i još raskošnijim paletama.
Trend prekida proizvodnje pojedinih proizvoda nije vidljiv samo u dekorativnoj kozmetici, nego i u brojnim preparativnim linijama, osobito kad je riječ o proizvodima koji su usmjereni na one koji muku muče s osjetljivom kožom ili aknama, a čak i najmanja promjena u formuli proizvoda može stvoriti beauty problem.
Promjene u zakonu, ali i stvaranje ‘hypea’ oko proizvoda
Kao ni kupcima, ni samim brendovima ove odluke ne padaju dobro, odnosno samom donošenju odluke prethodi mnogo razmišljanja i dogovaranja, kao i razumljvi razlozi. Naime, ponekad je riječ o promjenama nastalima u zakonu pa se događa da treba promijeniti formulu pojedinog proizvoda kako bi se on mogao prodavati u pojedinoj državi. Još jedan od razloga je taj da prodavači žele stvoriti hype oko nekog novog proizvoda kojeg planiraju izbaciti na tržište. Naravno, sve je to marketinški osmišljeno kako bi se privukla i nova publika. Primjerice, kad se poznati proizvod mijenja novim, brend ima priliku privući pozornost na sebe te time povećati bazu kupaca, a na kraju dana treba i dalje imati na umu kako je i svijet ljepote zapravo – business. Primjerice, kad od nekog proizvoda ne postoji financijska korist, tvrtke nemaju drugog izbora nego pronaći alternativu, a isto će se dogoditi i ako neki sastojak u formuli više nije dostupan. Bez obzira na to što brendovi ulažu velik trud kako bi replicirali popularne formule, katkad to nije moguće i u tim situacijama dolazi do prekida proizvodnje (omiljenih) proizvoda.
Kad je riječ o prekidu proizvodnje, veliku ulogu ima i znanost jer se znanstvene inovacije toliko brzo razvijaju da se stvaraju nove formule koje su često bolje i “superiornije” od postojećih da je nužno zamijeniti ih. Kod velikih brendova postoji mogućnost da oba proizvoda, i stari i novi, budu na tržištu, no manji brendovi često nemaju to mogućnost pa se moraju opredijeliti isključivo za nove formule.
Cinizam kupaca prema takvoj vrsti poslovanja
Kupci često znaju prema ovakvom načinu poslovanja biti cinični jer, bez obzira na to što se osvježava ponuda brenda, smatraju kako se time i narušava reputacija koja je stvorena kod redovitih i odanih kupaca koji pojedini proizvod koriste dugo vremena. Dio kupaca također smatra da se proizvodi ne bi trebali uklanjati iz ponude, bez obzira na novitete, osim ako za to ne postoji valjan i opravdan razlog.
Lako je razumijeti i zašto se kupci ovako osjećaju jer su česte situacije u kojima su spremni izdvojiti veći iznos, samo kako bi došli do željenog proizvoda, pa su adrese poput eBaya i Amazona česta odredišta. Brendovi mogu takve poteze iskoristiti i ponovno vratiti proizvod na tržište, a kupci smatraju kako nema smisla uklanjati popularne proizvode samo kako bi se napravilo mjesta za one koje tek treba testirati.
Neki brendovi poput Estée Lauder pomoći će kupcima da dođu do željenih proizvoda čija je proizvodnja prekinuta u protekla 24 mjeseca pomoću inicijative Estée Lauder’s Gone But Not Forgotten, a mnogi se brendovi oslanjaju na društvene mreže gdje korisnike ispituju o tome koje bi proizvode voljeli vratiti u prodaju. Stručnjaci smatraju kako bi kupci trebali biti glasni u svojim željama da se pojedini proizvod vrati na tržište, ali isto tako da bi trebala postojati bolja komunikacija između brenda i vjernih kupaca.
Foto: Instagram