Znate li koji su najčešći kožni problemi na svijetu? Teško je, ali niste sami u borbi protiv njih
Već duži niz godina uživamo u periodu velike popularnosti skincarea. Sve kreće popularizacijom skincare proizvoda spram makeupa, koja je prouzročila i veću informiranost prosječnog kupca o kožnim problemima. Uzročno posljedično, više no ikada jasno nam je kako akne, kao ni rozaceja ili dermatitis, nisu osobni izbor uslijed manjka higijene, loše prehrane ili nezdravog života već rastući problem vezan većinom uz funkcioniranje same kože.
Istovremeno, dermatopsihologija postala je obavezan dio samog dermatološkog procesa njege problematičnih koža. Pomalo oksimoronski, živimo u periodu kada kožni problemi nikada nisu bili češći – i jasniji prosječnom laiku – a istovremeno imamo rastući broj anksiozno depresivnih pojedinaca.
Mlađe generacije mijenjaju priču
Već je na samom početku populariziranja skincarea bilo jasno kako kožni problemi više nisu tabu. Jedan od najboljih primjera toga je pojava “skin positivity” pokreta. On kreće nedugo nakon body positivityja, koji je otvorio put ka prihvaćanju ljudskih različitosti. Tako smo za vrijeme skin positivityja vidjeli pregršt postova gdje kreatori nose full makeup – ali istovremeno imaju otkrivene akne.
Generacija Z je, spram milenijalaca, još više prihvatila akne kao nešto “normalno” i o tome redovito komuniciraju putem društvenih mreža. Jedan od najboljih primjera toga je i američka Tik Tokerica Alix Earle koja redovito priča o svojim kožnim problemima i nailazi na pregršt podrške od strane svojih pratitelja.
Ipak, treba biti svjestan kako nije svaki kožni problem gledan jednako.
Skin positivity – ali samo do jedne granice
Kada pričamo o kožnim problemima, prva asocijacija koju imamo su upravo akne. Iz istoga razloga, one su i danas najprihvaćeniji kožni problem. S pojačanom pojavom tzv. “adult acne”, društvene mreže brujale su savjetima vezanim za njegu problematične kože i utjehom kako je svaki problem moguće riješiti – sve dok nisu promijenili javno mijenje. No isto se nažalost ne događa za svaki kožni problem s kojim se susrećemo, čak niti za ožiljke od akni, a trenutno su u značajnom porastu i hiperpigmentacija i atopijski dermatitis.
Potreba za dermatopsihologijom
Moderni dermatolozi danas uz propisivanje kozmetike za rješavanje akni sugeriraju i posjet psihoterapeutu te usko surađuju s ginekologom i endokrinologom kako bi ih što brže i uspješnije uklonili. No ovaj pristup je svega desetak godina unazad bio nezamisliv. Danas se pokazao višestruko uspješan kako istraživanja kažu da većina ljudi s kožnim problemima osjeća manjak samopouzdanja, anksiozni su ili depresivni, ponekad i suicidalni. Kožni problemi nisu od životne opasnosti, ali život mogu do temelja promijeniti.
Statistika je poražavajuća
Naime, 50% ljudi koji imaju akne se izoliraju od društva, od čega ih je čak 46% vjerojatnije da će razviti depresiju od osoba koje nemaju akne. Također, 50% ljudi s ožiljcima osjeća manjak samopouzdanja, dok 79% ljudi s atopijskim dermatitisom ne može doći na posao radi svog zdravstvenog stanja. Uz to, njihove fizičke simptome pogoršava stres i manjak sna, što ovaj krug čini začaranim. Iz toga razloga, dermatopsihologija postaje sve popularnija.
Dermatopsihologija je interdisciplinarno polje koje istražuje i proučava povezanost između dermatoloških problema, poput kožnih bolesti, i psiholoških faktora, kao što su emocionalno stanje, stres, i mentalno zdravlje. Ova grana znanosti prepoznaje kompleksne veze između uma i tijela te kako psihički faktori mogu utjecati na stanje kože, ali i obrnuto, kako stanje kože može utjecati na emocionalno blagostanje pojedinca.
S dermatopsihologijom na umu, francuski kozmetički brend La Roche Posay pokreće kampanju “For all Skin Life-Changers”.
La Roche Posay – ali iz usta korisnika
Hvalevrijedna “For all Skin Life-Changers” kampanja omogućuje korisnicima da jedni drugima pomažu otkrivajući svoja iskustva u periodu borbe s pojedinim kožnim problemom. La Roche Posay se založio pronaći rješenje za svaki kožni problem, a pritom želi okupiti zajednicu koja bi međusobno pružala ohrabrenje i podršku.
Ovoj kampanji su se pridružili mnogi korisnici La Roche Posay brenda diljem svijeta i otkrili ne samo kako im je njihova dermo-kozmetika pomogla, već i kako su pronašli snagu izaći iz teških emocionalnih stanja koja su ih snašla. Kampanji su se tako pridružili i mnogi svjetski pa i domaći influenceri – jer jedini način da nešto prestane biti tabu jest da o tome opetovno razgovaramo.
Istražite “For All Skin Life-Changers” kampanju ovdje te joj se pridružite dijeljenjem svog iskustva na društvenim mrežama uz hashtag #allskinlifechangers.
Foto: Martina Movrić