Journal intervju: Upoznajte domaću IT tvrtku koja ulaže u mentalno zdravlje svojih zaposlenika
Convergent Media Group (CMG) je digitalna agencija iz Pule, s uredom u Zagrebu i predstavništvima u New Yorku i Londonu. Iza sebe imaju više od dvadeset godina iskustva koje su stekli suradnjama s globalnim brendovima. Od svog osnutka do danas narasli su u tvrtku koja broji više od 200 zaposlenih. Svjesni da takav rast i broj ljudi zahtjeva konstantno ulaganje i brigu, tokom pandemije su pokrenuli projekt MindGiving. Inicijativa koja u fokusu ima mentalno i fizičko zdravlje njihovih zaposlenika zaiteresirala nas je da saznamo detalje.
Kako i same shvaćamo važnost mentalnog zdravlja, kao i sve većeg problema burn-outa, ova tema bila je odličan povod da sjednemo s izvršnom direktoricom Anom Tolić Božić i People & Culture direktoricom Ivanom Kalac. Kroz ugodan razgovor otkrile su nam kako je došlo do pokretanja MindGiving projekta, koje aktivnosti uključuje, kako su ga zaposlenici prihvatili i još puno toga.
- Koliko je globalna pandemija kod vas promijenila trendove po pitanju brige za zaposlenike?
Pandemija je stavila veliki pritisak na naše zaposlenike, pogotovo u prvim mjesecima lockdowna. CMG je i prije pandemije omogućavao rad od kuće pa nismo imali velikih izazova s prilagodbe na rad od doma u tehničkom smislu, ali smo zato vodili borbu sa overworkom – radimo za globalne klijente u različitim vremenskim zonama koji zahtijevaju brzu digitalnu komunikaciju.
Stalnim radom od kuće se nekako izbrisala granica radnog vremena, sami sebi smo stavili pritisak da moramo stalno biti dostupni, a svi smo svjesni da je to nemoguće. Pandemija nas je primorala da pronađemo nove načine zbližavanja i zadržavanja timskog duha. Zbog remote načina rada posebno pazimo da se zadrži ljudski kontakt pa naši timovi iz Pule i Zagreba sada često putuju na team buildinge, božićne zabave, zajedničke radionice i slično. Uz to pokrenuli smo i razne inicijative, od Town Hall sastanaka s vodstvom firme do MindGiving programa s kojim odgovaramo na rastuće probleme mentalnog zdravlja.
- Sve se više tvrtki okreće radu od kuće, što u određenoj mjeri i vi prakticirate. Što biste rekli, jesu li vam zaposlenici produktivniji u kućnoj ili klasično-uredskoj atmosferi?
Iako volimo timske sastanke, pogotovo kad su je u pitanju brainstorming i kreativne ideje, našim zaposlenicima nudimo fleksibilnost po pitanju radnog vremena i lokacije rada. Za sada s remote načinom rada vidimo uzlazne rezultate prihoda i produktivnosti kao i pozitivne rezultate u istraživanju zadovoljstva zaposlenika na temu rada u CMG-u.
Zaposlenici upravo mogućnost rada od kuće izdvajaju kao najdraži benefit naše tvrtke. U radu od kuće im pomaže kontinuirani rad s mentorima i voditeljima. Uz to, pazimo da naši kolege uvijek imaju vremena za svoje obitelji i privatne obveze. To kao tvrtka pokazujemo brojnim well-being aktivnostima, ali i generalnim stavom kompanije da su na prvom mjestu fizičko i mentalno zdravlje naših zaposlenika. Humanity in digital – to je naša svrha koja se temelji na tri glavna stupa: mentalno zdravlje, održivost i ekspertiza.
- Svojom inicijativom MindGiving pokazujete koliko je važno mentalno zdravlje u poslovnom svijetu. Koje je sve aktivnosti uključivao ovaj projekt?
Svjesni globalnog problema, odlučili smo da će nam u narednom razdoblju mentalno zdravlje ljudi biti interni prioritet te smo posvetili veliku pažnju aktivnostima kojima možemo prevenirati “izgaranje”, narušenost ravnoteže između poslovnog i privatnog života te ukloniti sve ostale barijere prema mentalnom i fizičkom zdravlju naših timova. Naravno, u mjeri u kojoj je to moguće od strane poslodavca.
Tijekom prošle godine organizirali smo brojne aktivnosti u sklopu programa mentalnog zdravlja nazvanog MindGiving. Zaposlenici su mogli sudjelovati u stres menadžment radionicama, 1:1 razgovorima s Natašom Vrsaljko Alić (stručnjakinjom za mentalno i fizičko zdravlje), jutarnjim joga satovima te brojnim drugim timskim aktivnostima.
- Možete li nam otkriti malo više o svakoj toj aktivnosti?
Radionice upravljanja stresom sastojale su se od dva dijela. Prvi dio bio je teorijski na kojem su zaposlenici imali priliku saznati kako uopće dolazi do stresa i koji to sve vanjski i unutarnji faktori utječu na pojedinca i stvaraju određeni disbalans unutar sustava te drugi praktični dio u kojem je fokus bio na upoznavanju s postupcima i tehnikama ponašanja koje mogu doprinijeti smanjenju stresa i lakšim upravljanjem unutarnjeg stanja osobe.
U coaching satovima, odnosno u radu jedan na jedan kolege su mogli pričati o svojim specifičnim stanjima i izazovima kako bi zajednički pronašli dugoročna rješenja.
Uz brigu za mentalno zdravlje pazili smo i na fizičko zdravlje zaposlenika kroz jutarnje satove joge. Nismo zanemarili ni izgradnju timskog duha pa smo organizirali razne aktivnosti koje su bile jednostavne za izvedbu, a slale su snažnu poruku zajedništva (interni Kudosi, dodjeljivanje Oskara zaposlenicima u raznim kategorijama, nagrađivanje i slično).
- Pridružuju li se zaposlenici MindGiving-u u velikom broju?
Svakako, ovisno o vrsti aktivnosti i dnevnim obvezama zaposlenika kao i o njihovim osobnim preferencijama. Najviše odaziva imali smo na yoga satove, a dobro su bile posjećene i anti-stress radionice. Cilj nam je otvoreno pričati o problemima mentalnog zdravlja, osvijestiti i osloboditi ih jer utječu na sve nas, u većoj ili manjoj mjeri.
- Kakvi su rezultati? Vide li se od tada promjene u poslovanju, atmosferi i zadovoljstvu zaposlenika?
Krajem 2021. godine proveli smo istraživanje na temu zadovoljstva zaposlenika monetarnim i nemonetarnim CMG benefitima i uvidjeli kako je MindGiving iznimno dobro ocijenjen, što je jedan od glavnih razloga zašto s njim svakako planiramo nastaviti. Cilj nam ga je dodatno obogatiti novim aktivnostima. Istraživanjem o sveukupnoj kulturi i zadovoljstvu zaposlenika uvidjeli smo poboljšanje u najlošije ocijenjenim kategorijama u odnosu na 2020. godinu što nam govori da smo na dobrom putu.
Smatramo kako su dobri rezultati kombinacija MindGivinga i brojnih drugih internih aktivnosti kojima pazimo na kontinuiranu optimizaciju procesa kako bi sami uvjeti rada bili što humaniji i bliži očekivanjima naših ljudi.
- Uz mentalno zdravlje znamo da je jako važno i fizičko zdravlje za koje ljudi često nemaju vremena od količine posla. Brinete li na neki način i o tom aspektu zdravlja među vašim zaposlenicima?
Svjesni smo da većina naših zaposlenika nažalost živi sjedilačkim načinom života te se upravo zbog toga brinemo i o fizičkom zdravlju naših kolega. Osim spomenutih jutarnjih satova joge naše zaposlenike uključujemo i u lokalne humanitarne utrke te tako istovremeno radimo na timskom duhu, ali i fizičkom zdravlju timova. Osim toga, uveli smo i Multisport kartice koje našim zaposlenicima omogućuju sudjelovanje u brojnim sportskim centrima.
Uz već navedene aktivnosti našim zaposlenicima osigurali smo mnoge dodatne pogodnosti ove godine, kao što su bonusi, jubilarne nagrade, porodiljne naknade, povećanje plaća, dodatno zdravstveno osiguranje, “džeparac” za godišnji odmor, dodatne dane za IVF (kao posebna pogodnost za naš dominantno ženski kolektiv), dodatne dane za potrebe usvajanja djeteta, kolektivno povećanje dana godišnjih odmora te slobodne dane za roditelje čija djeca kreću u školu ili vrtić.
- Vidjeli smo da ste pet-friendly. Kakva je atmosfera u uredu sa životinjama? Pridonosi li ta odluka kvaliteti rada?
Ljubimci dokazano smanjuju stres i uvode posebnu vrstu veselja u radnu atmosferu. Naš dlakavi tim trenutno broji 38 članova od pasa, mačaka pa sve do ptica. Ljubimce obožavamo vidjeti u svojim uredima i postalo nam je normalno da kolege dolaze s ljubimcima na posao, pojavljuju se u kadrovima online sastanaka, a nerijetko se i oglase za vrijeme sastanka. Jednom godišnje povodom Noći vještica organiziramo i natjecanje za naše ljubimce. Ovaj nemonetarni benefit je također izdvojen kao jedan od najpoželjnijih od strane naših kolega, koji vidno uživaju u mogućnosti rada u društvu svojih mezimaca.
- Što mislite o četverodnevnom radnom tjednu? Planirate li pratiti te svjetske trendove kojima se druge tvrtke u svijetu okreću?
S obzirom da pratimo globalne i lokalne trendove u smislu benefita i modela poslovanja, četverodnevni radni tjedan je tema koja se već našla na našem stolu.
U oglašavačkoj industriji i agencijskom svijetu, koji su zloglasno poznati po kratkim rokovima, prekovremenim radom kao i radom vikendom, ovo je svakako vruća tema i ponekad se čini kao utopija. Veliki je broj firmi kojima se ovaj koncept pokazao uspješnim, međutim postoje i primjeri kada nisu postignuti željeni rezultati već su zaposlenici još više radili da bi se normativno postigla 4 radna dana.
Svjesni smo da prije odluke o uvođenju ovog modela rada, moramo biti u potpunosti interno operativno usklađeni, povezani s ostalim agencijama s kojima surađujemo i pritom paziti da potrebe naših globalnih klijenata ne budu zakinute. Tu prvenstveno mislimo na učinkoviti proces organizacije resursa i implementaciju platformi, što bi bila optimalna osnova radnom tjednu.
Svakako ćemo nastaviti pratiti trendove, što smo radili i do sada s fleksibilnim radnim vremenom, radom na daljinu i brojnim našim drugim pogodnostima. Za sada uspješno odolijevamo izazovima naše struke te se trudimo održavati ravnotežu poslovnog i privatnog života unutar radnog tjedna. Svi novi poslovni modeli i promjene u njima bit će rezultat promjena u industriji, strategije tvrtke, poslovnih zahtjeva i naravno povratne informacije naših kolegica i kolega.
Foto: CMG Digital, Pexels