Kad su u pitanju najnoviji trendovi u svijetu zdravlja i prehrane, adaptogena pića su trenutno u centru pažnje. Pretpostavljate dobro – TikTok je kriv za to. Prošle jeseni, jedan video na ovoj društvenoj mreži, u kojem se govori o različitim vrstama adaptogenih pića, dostigao je više od 1.2 milijuna pregleda. Stvarni efekti ovih pića još uvijek su predmet rasprave. U eri vizualne civilizacije, njihov privlačan izgled bio je presudan. Drugi faktor bio je, naravno, efekt poznatih ličnosti koje garantiraju njihovu dobrobit. Pjevačica Katy Perry toliko vjeruje u njihovu moć da je pokrenula vlastiti brend adaptogenih napitaka pod nazivom De Soi.
Ali, vratimo se na početak…
Što su uopće adaptogena pića?
Adaptogena pića su napici koji sadrže adaptogene – prirodne supstance dobivene iz biljaka i gljiva koje pomažu organizmu da se bolje nosi sa stresom i održava njegovu ravnotežu. Ove materije pomažu tijelu da bolje odgovori na stresne situacije bilo da su one fizičke, emocionalne, biološke ili kemijske prirode. Adaptogeni su poznati po svojim svojstvima koja poboljšavaju fiziološku adaptaciju organizma i često se koriste za povećanje otpornosti na stres, poboljšanje kognitivne funkcije i smanjenje umora.
Neki od najpoznatijih adaptogena nose nazive ashwagandha, ginseng, reishi gljive i rhodiolu. Ashwagandha, na primjer, je poznata po svojim umirujućim svojstvima i sposobnosti da poboljša kvalitetu sna i smanji razinu stresa. Reishi gljiva također potiče zdrav obrazac spavanja i pomaže tijelu da se prilagodi stresu.
Trend ili?
Sa sve većim fokusom na wellness (koji nerijetko ide do paradoksalnih granica nezdravog), potrošači se okreću adaptogenim napicima kao alternativi tradicionalnim alkoholnim pićima. Adaptogena pića zato su posebno privukla pažnju generacije Z, koja prema posljednjim istraživanjima, pije 20 % manje alkohola nego milenijalci. Štoviše, predviđa se da će globalno tržište adaptogenih pića dostići vrijednost od milijardu dolara do kraja 2024. godine.
Katy, what are you doing here?
Da se poznate ličnosti upuštaju u poslovne vode beauty industrije ne samo da nije novost. Naprotiv, dominantan je trend posljednjih godina. Međutim, Katy Perry se, za razliku od kolegica, odlučila uključiti u ovaj rastući trend, umjesto u prodaju make up i skincare proizvoda. Zna li Katy nešto što mi ne znamo – ili, bolje rečeno, što Katy zna što mi (još uvijek) ne znamo? S Morganom McLachlan, lansirala je De Soi, s ciljem da ponude pića koja ne samo da pružaju ukusno osvježenje, već i zdravstvene benefite bez prisustva alkohola.
De Soi nudi nekoliko varijanti napitaka, kao što su Spritz Italiano, koji kombinira slatke i gorke citrusne note s hrskavim bijelim grožđem i korijenom gencijana, obogaćen adaptogenima kao što su L-teanin, gljiva lavlja griva i reishi gljiva. Zatim, tu je Très Rosé – osvježavajući napitak koji sadrži lavlju grivu i šafran, a namijenjen je podizanju raspoloženja bez alkohola. Golden Hour je napravljen s limunovim balzamom i L-teaninom iz zelenog čaja, poznatim po svojim svojstvima za poboljšanje koncentracije i relaksacije. Purple Lune sadrži adaptogene kao što su ashwagandha i kisela trešnja, i namijenjen borbi protiv umora.
Osim brenda De Soi, na američkom tržištu pojavile su se i druge marke adaptogenih napitaka. Bonbuz, na primer, nudi piće koje sadrži piridoksin (vitamin B-6), korijen đumbira i Rhodiola rosea, sve namijenjeno pružanju osjećaja blagostanja bez alkohola. Aplós je još jedna marka koja nudi infuziju širokog spektra kanabisa, koja pomaže u opuštanju bez osjećaja pijanstva ili mamurluka. Njihova pića su dizajnirana tako da surađuju s endokanabinoidnim sustavom, poboljšavajući raspoloženje, apetit i san. Recess kombinira prave voćne sokove s magnezijem i adaptogenima, stvarajući piće koje osvježava i opušta.
Članak je preuzet s Journal.rs
Foto: Instagram (@takearecess, @bonbuz, @aplos.world, @drinkdesoi)