Lako je pomisliti da je djelotvornost nekog proizvoda za njegu kože izravno povezana s njegovom tržišnom vrijednošću. Tako sigurno često vjerujete da nešto mora imati odlično djelovanje ako se radi o paprenoj cijeni. Međutim, kako zapravo možete znati ulažete li svoj teško zarađeni novac u doista nevjerojatan proizvod ili ipak ne? Isto tako, važno je da znate da postoje i oni proizvodi koje jednostavno ne biste trebali uključivati u svoju beauty rutinu jer su neučinkoviti ili potencijalno štetni. Upravo zato, stručnjaci su izdvojili neke proizvode za njegu kože koje bi trebali u potpunosti izbjegavati. Neki od njih će vam se možda činiti očitima, dok su drugi pomalo šokantni. Međutim, na kraju će vam svaki od ovih savjeta uštedjeti novac i očuvati zdravlje i ljepotu vaše kože.
Bez klinički dokazanog djelovanja nema kupovine
Ovaj savjet vam se možda čini očitim, ali definitivno postoje neki sastojci koji tvrde da čine čuda, dok u stvarnosti to nije baš tako. Možda ćete doći u napast da ugrabite onaj serum koji se može pohvaliti dijamantima kao zvjezdanim sastojkom, međutim, dobro razmislite. Ako ne postoje istraživanja ili statistike koje bi potkrijepile njihove tvrdnje, sve bi to mogao biti samo marketing. Postoji mnogo proizvoda čije djelovanje nije potkrijepljeno nikakvim kliničkim dokazima, a isto tako postoje i mnogi sastojci koji zapravo nisu dobri za kožu.
Ovisno o tome koja je vaša briga vezano uz kožu, klinički dokazani sastojci za liječenje problema poput akni, znakova starenja i oštećenja od sunca su primjerice, retinol i kiseline poput glikolne kiseline. Ako niste sigurni koji su još sastojci dokazano učinkoviti uvijek možete istražiti neki brend online da biste stekli uvid u učinkovitost njihovih proizvoda. Tako možete proučiti i sastojke koji se nalaze u skincare proizvodu koji želite, kao i djelovanje tog sastojka.
Proizvode sa sastojcima koji začepljuju pore uvijek je dobro izbjeći
Ovo je još jedna značajka za koju možda mislite da se podrazumijeva, no postoje različiti proizvodi za njegu kože sa sastojcima koji zapravo štete koži. Nažalost, većine njih najčešće nismo ni svjesni. Primjerice, petrolatum je sastojak koji se koristi u mnogim sredstvima za čišćenje lica, dok se lanolin koristi u mnogim bogatim hidratantnim kremama. Ipak, to su sastojci koji zapravo vašoj koži donose više štete nego koristi. Oni začepljuju pore, a stvaraju iluziju hidratizirane kože stvaranjem filma na njezinoj površini. Stoga su to dva primjera sastojka koja bi definitivno trebali izbjegavati. Umjesto teških hidratantnih krema, isprobajte hidratantni serum obogaćen hijaluronskom kiselinom.
Proizvodi za njegu kože koji sadrže parfeme mogu biti štetni
Svi često padnemo na iznimno lijepe mirise, kako parfema, tako i proizvoda za njegu kože. Međutim, stručnjaci kažu da su parfemi u skincare proizvodima nešto što treba izbjegavati pod svaku cijenu. To je nadražujući sastojak kojeg možda nećete moći primijetiti na površini kože, ali vaša koža bi mogla početi pokazivati znakove pogoršanja. Ti znakovi bi mogli imati dugoročno štetne učinke.
Izbjegavajte kemijsku zaštitu od sunca
Kemijska krema za zaštitnu od sunca razlikuje se od fizičke kreme po tome što UV zrake pretvara u toplinu, dok fizička krema za zaštitnu od sunca sjedi na koži i odbija UV zrake. Budući da je kemijska krema za zaštitu od sunca napravljena od spojeva koji se zapravo apsorbiraju u kožu, stručnjaci preporučuju korištenje fizičke zaštite. Takve kreme sadrže sastojke poput cinkovog oksida i posebno se preporučuju onima koji imaju akne ili osjetljivu kožu. Tako ćete izbjeći potencijalnu iritaciju.
Mogli bi preskočiti kupovinu klasične hidratantne kreme onog luksuznog brenda
Nemojte nas pogrešno shvatiti, kao pravi beauty entuzijasti i sami ponekad uistinu volimo uložiti u luksuznije proizvode za njegu kože. Međutim, stručnjaci kažu da će povoljniji osnovni proizvodi jednako dobro obaviti posao. Stručnjaci ne tvrde da luksuzni brendovi kreiraju lošije proizvode, samo to da proizvode poput hidratantne kreme, kreme za sunčanje ili sredstva za umivanje lica, možete dobiti po nižim cijenama, a da su jednako djelotvorni. Razlika u cijenama često odražava marketing i brendiranje, a ne samu kvalitetu proizvoda.
Foto: Instagram