Znali smo da Pat McGrath nitko nije do koljena, ali ono što je napravila u Parizu ući će u povijest
Pat McGrath odavno je proglašena najutjecajnijom vizažisticom na svijetu. Ako nekim nevjerojatnim slučajem netko nije vjerovao da je to tako, beauty lookovima na reviji Maison Margiele na pariškom Tjednu mode, definitivno im je zatvorila usta. Ova slavna Britanka na modnu pistu poslala je modele čija koža je izgledala poput porculana. Njezina genijalnost još jednom je modni i beauty svijet ostavila bez riječi (i daha). Upravo taj efekt koji je postigla na koži modela podigao je Maison Margiela reviju na potpuno novu razinu. U kombinaciji s koreografijom, distopijskom scenografijom i kreacijama Johna Galliana, modeli su izgledali poput lutkica koje su nakratko oživjele. McGrath i Galliano još su jednom pokazali koja je bit haute couture mode.
Lookovi koji će ući u povijest
Već danima ljudi pokušavaju otkriti kako je Pat McGrath postigla taj efekt porculana, a ona na sva nagađanja samo odgovara da se strpe i da će uskoro sve saznati.
Nagađalo se da je, nakon što je modele našminkala, na njihovo lice nanosila sedam slojeva “tekućeg stakla” – proizvoda s potpisom Kryolana. Ipak, i to je porekla. Koliki utjecaj su njezini lookovi ostavili na beauty zajednicu govori i činjenica da su ljudi Kryolanov proizvod razgrabili iako nisu bili sigurni da je zaista njega koristila. Već danima kreatori na društvenim mrežama pokušavaju rekreirati čaroliju koju su vidjeli na pisti, i zaista, ono što je predstavila teško je karakterizirati kao išta manje od čarolije. Lookovi su to koji će ući u povijest i o kojima će učiti svi budući vizažisti, a teško i da će ih itko nadmašiti.
Osim porculanskog tena, modeli su svi redom imali tanke obrve, snažan makeup na očima, a usne su izgledale baš kao one na lutkicama.
Je li McGrath dužna otkriti svoje trikove?
S obzirom na tajnovitost oko proizvoda koji je koristila za porculanski efekt, dio korisnika društvenih mreža optužio je McGrath za gatekeeping. Točnije, da za sebe čuva informacije o proizvodu koji je koristila. No zašto bi on bila dužna ikome otkriti kako je postigla neki look? Poznavajući Pat i njezinu želju za širenjem znanja o šminki, vjerojatno će naposljetku podijeliti kako je točno postigla taj porculanski izgled kože. Ipak, čak i ako ne podijeli, ona nije zlikovac.
Nitko nije zakinut
McGrath ima svako pravo neke od svojih trikova zadržati za sebe. Samo zato što je tako veliko ime beauty industrije, ne znači da je ikome dužna otkrivati baš sve detalje svojih remek-djela. Svoj status zaslužila je baš zato što je uvijek radila drugačije od drugih i nikome ne bi trebalo biti u interesu samo je doslovno kopirati. Baš ona uvijek je zagovarala da svi budu jedinstveni i da šminkom pokažu svoju osobnost. Upravo zato nam ne treba hrpa rekreiranih porculanskih lookova na društvenima mrežama. Ipak, trebali mi njih ili ne, bit će ih i svaki od njih treba cijeniti jer nisu nešto što je lako napraviti, ali nitko se ne smije osjećati kao da su zakinuti za bilo što ako McGrath ne otkrije sve svoje tajne i trikove. Možda to samo znači da je vrijeme za smisliti vlastiti način za postizanje tog porculanskog tena…
Ostani u korak
s trendovima
Prijavi se na Journal newsletter.
Genijalnost bez premca
Pat McGrath odrasla je u Northamptonu s majkom Jean koja je bila fascinirana modom i ljepotom. Upravo ona poticala je Pat da bude kreativna sa šminkom. Osim toga, tada je bilo dostupno vrlo malo šminke koja je tonom odgovarala tonu njihove kože. Pat i njezina majka naprosto su se morale snalaziti, a baš to ovoj legendarnoj vizažistici pomoglo je da smisli trikove i tehnike koje nitko drugi nije koristio. Njih dvije zajedno su analizirale šminku slavnim holivudskih glumica. Upravo Jean poticala je Pat da miješa razne boje i pigmente kako bi dobila onu savršenu nijansu koju traži. Također, baš ona joj je rekla da koristi prste umjesto kistova, a sve kako bi proizvode zagrijala, a onda lakše i bolje stopila s kožom. Tehnika je to koju Pat i danas koristi i po kojoj je poznata. Čak i ruževe nanosi prstima.
Nedostatak šminke u nijansama koje su pasale njoj i njezinoj majci vjerojatno je jedan od razloga zašto je McGrath postala poznata po svojim eklektičnim i avangardnim lookovima. Ona se naprosto nije mogla osloniti na “nude” proizvode. Oni su ionako 70-ih, 80-ih, a i još mnogo kasnije bili poistovjećivani sa svijetlom puti i bijelcima. U vrijeme kada su najveći trend bili bež i mat lookovi, Pat McGrath stvarala je nešto potpuno suprotno tome. I zato je velika.
Pat McGrath i John Galliano
Pariška Maison Margiela revija samo je posljednja u nizu suradnji Johna Galliana i Pat McGrath. Ovaj dvojac surađuje od 90-ih i Gallianovih dana u Dioru. Njezina šminka bila je ključna za oživljavanje Gallianovih vizija. Jednaku prašinu kao ova revija podigla je i ona za Dior 2004. kada je Galliano predstavio kolekciju inspiriranu svojim boravkom u Egiptu. Pat je tada modele našminkala poput Kleopatre, ali s pomakom. Upravo zbog te revije, modni znalci bili su iznimno uzbuđeni zbog njihove najnovije suradnje na pariškoj reviji.
John Galliano i Pat McGrath dvojac su bez kojeg je haute couture nemoguće zamisliti. Moda nije ista bez Pat, a haute couture šminka nije ista bez vizija Johna Galliana. Sama McGrath izjavila je kako je jednom prilikom dovela modela pred Galliana, djevojka je u tome trenu već imala 10 pari umjetnih trepavica, hrpu sjenila i velike sjajne usnice. Galliano je na to rekao kako ne traže prirodni look i da želi više.
Upravo to najbolje opisuje prirodu njihovog odnosa. Galliano je tražio nemoguće, čarobno, nestvarno, a McGrath je to svaki puta stvorila. Maison Margiela revija je, ako imamo sreće, konačno najavila povratak onog pravog haute couturea kakav smo mogli vidjeti početkom tisućljeća i koji nam je nedostajao svih ovih godina.
Pat McGrath Labs i neviđena posvećenost
Ipak, Pat McGrath puno je više od samo haute couture vizažistice. Ona je majka modernog makeupa. Ona je vizažistica čije ruke su dirale lica najvećih zvijezda našeg vremena. Osim toga, ima i vlastiti brend Pat McGrath Labs. Iza njega stoji želja da stvori proizvode koji pašu baš svakom tonu kože. Sama neprestano naglašava kako ne želi da itko više mora doživjeti ono što je ona morala kada je bila tinejdžerica. Sjeća se koliko razočarana je znala biti kada je željela neki proizvod, a naprosto ga nije bilo u nijansi koja bila prikladna za nju. Baš zato sve proizvode detaljno testira, a kada nekog šminka sa sobom nosi po 87 kofera šminke kako bi osigurala da ima baš njihovu nijansu, a ako je nema da ju može napraviti od nekoliko različitih proizvoda.
McGrath je 15 godina s raznim glavešinama razgovarala o pokretanju vlastitog brenda, ali mahom su joj govorili kako ljudi ne žele ono što od nje vide na pistama. Bili su uvjereni da je to naprosto previše za “stvarni svijet”. Ipak, hrpa trendova proizašla je upravo iz lookova s njezinim potpisom. Za Johna Galliana modelima je na kapke stavila guste šljokice, za Pradu je osmislila zlatne usne, a za Givenchy cirkone koji se lijepe na lice. Sve to vrlo brzo pojavilo se u ponudi high street brendova. Kao da to nije bilo dovoljno, McGrath je, jednom kada se pojavila na Instagramu, shvatila koliko ljudi želi njezine lookove rekreirati u svakodnevnom životu i ono najvažnije, koliko njih želi da im netko pokaže kako da ih kopiraju.
Pat McGrath možemo se samo nakloniti
Doista ne pretjerujemo kada kažemo da Pat McGrath nitko nije ni do koljena. S dužnim poštovanjem svim talentiranim vizažistima, a zaista ih je mnogo, teško da će se u skorijoj budućnosti roditi netko ovoliko čaroban. Pat McGrath nije samo čisti talent, ona je spoj talenta, kreativnosti i potrebe za snalaženjem, a iz svega toga proizlazi nešto zaista vrijedno divljenja. Pat McGrath nije ništa manje od umjetnice. Sve kreacije koje je pomogla oživjeti na modnim pistama bez nje bi bile samo kreacije. Da, bile bi dobre, bile bi visoka moda i to dizajnerima nitko ne može oduzeti, niti želi. Ipak, njezin završni touch ono je što stavlja točku na i na revije i kolekcije. Njezina sposobnost da viziju dizajnera oživi uz pomoć šminke – alata koji mnogi toliko podcjenjuju, ono je što je čini jedinstvenom.
Foto: Profimedia, Launchmetrics Spotlight