Kriza oko koronavirusa utjecala je na našu svakodnevicu na dosad neviđenoj razini i na nekoliko tjedana paralizirala gradove, zemlje i kontinente. Neke stvari koje su nam dosad bile normalne kao dobar dan, poput odlaska na manikuru ili pedikuru, sada su postale nedostižni luksuz o kojem smo mogle samo sanjati.
A onda je došla i odluka o popuštanju mjera, u nekoliko valova koji za cilj imaju normalizaciju naših života, barem na nekoj razini. U sklopu drugog vala popuštanja mjera, koji je na snagu stupio u ponedjeljak, 4. svibnja, otvoreni su i omiljeni nam kozmetički i frizerski saloni, pa sada opet možemo uživati u uslugama na koje smo navikle redovito odlaziti. Naravno, odlazak u salone i dalje je daleko od normalnog, a ako još uvijek ne znate što vas očekuje ili imati skepsu, odlučili smo na jednom konkretnom primjeru, onom odlaska na manikuru, istražiti kako zapravo izgleda ta nova svakodnevica u salonima. Što se sve promijenilo i kakav je proces – iz pozicije osoblja, ali i pozicije klijenata, otkrila nam je Dijana Kokot iz salona Nokti.hr & Beauty Boutique:
Sa pripremama za nastavak rada nakon popuštanja mjera započeli smo samo nekoliko dana nakon što je proglašena karantena. Pratili smo situaciju u susjednim zemljama, ali i na istoku. Naši partneri u Izraelu, Bio Sculpture, suočili su se sa karantenom u isto vrijeme kada i mi pa smo na dnevnoj bazi razmjenjivali informacije. Iako nam je svima na početku ideja o noktima ‘iza stakla’ bila smiješna, u svakodnevnom telefonskom kontaktu sa klijentima tijekom karantene sve više nam se sviđala ideja pregrade od pleksija u svrhu zaštite, samo da se svi skupa čim prije vratimo što normalnijem životu.
Tijekom karantene ohrabrivali smo klijente da pokažu svoj izrast na društvenim mrežama uz hashtag #noktiudobakorone kako bi osvijestili da je u tom trenu bilo najvažnije ostati doma. U tih 52 dana karantene odnosno obustave rada salona, primili smo toliko ljubavi i podrške od svojih klijenata da smo jedva čekali povratak na radna mjesta, kako bi im se svima osobno zahvalili. Ta pozitivna energija nam je dala snage i motivaciju da budemo još bolje u svom poslu. Vrijeme karantene smo iskoristili za odmor, punjenje baterija, obitelj, ali i edukaciju, obzirom da u našem poslu uvijek morate biti u korak sa novitetima i trendovima.
U našem poslovanju se nije puno toga promijenilo, osim rasporeda radnih mjesta. Činjenica je da smo se u salonu i prije početka pandemije pridržavali visokog higijenskog standarda – obavezne dezinfekcije i sterilizacije pribora, alata i radnog mjesta. Pod normalno nam je bilo nošenje rukavica i kirurških maski tijekom bliskog kontakta sa klijentom te smo oduvijek koristili jednokratne ručnike – zato su se klijentice osjećale sigurno i nastavile su redovno dolaziti do 19. ožujka kada smo službeno morali obustaviti rad salona. Trenutno imamo malo više papirologije no inače, zbog toga što je od iznimne važnosti voditi dnevnik dolazaka i odlazaka klijenata te određene evidencije svih djelatnika, no u samom poslovanju nema poteškoća – radno vrijeme smo produljili kako bi osigurali sigurno okruženje za radnike i klijente bez preklapanja smjena, čekaonice više nema, stolovi za manikuru su maksimalno udaljeni uz postavljenu zaštitnu pregradu između klijenta i tehničarke, dok pedikuru uz obavezne vizire radimo u odvojenim prostorijama. Vjerujem da se klijenti osjećaju sigurno u našem salonu jer smo prije ponovnog početka rada imali listu čekanja za termine. Klijentice su dobile uputu što ih očekuje prilikom dolaska te molbu da na termine dolaze sa zaštitnim maskama i bez pratnje.
Najveća promjena za korisnike naših usluga je dezinfekcijska barijera za obuću koja ih čeka ispred vrata salona – prema uputama stožera ona nije obavezna, no nama i klijentima daje određenu sigurnost. Nakon toga klijenti skidaju obuću i oblače šlapice. Prema preporukama i protokolu HZJZ peru i dezinficiraju ruke. Odmah na ulasku nam i usmeno potvrđuju da trenutno nisu u samoizolaciji te da nemaju temperaturu i respiratorne probleme. Isto tako bilježimo vrijeme dolaska i kontakt u naš dnevnik, a zatim nastavljamo prema uobičajenom protokolu obavljati željeni tretman. Nažalost još neko vrijeme klijenti u salonima neće moći uživati u kavi, čaju, slatkim zalogajima te omiljenim časopisima dok su na manikuri ili pedikuri, ali samodisciplinom i pridržavanjem ovih mjera vjerujem da ćemo i to uskoro moći vratiti u salone. Prvi radni dan povratka u salon svi smo bili uzbuđeni i malo zatečeni situacijom, no klijenti u potpunosti surađuju te prvi radni tjedan prolazi bez poteškoća.
Foto: Instagram, Nokti.hr