Tko bi ikada pomislio da će društvena mreža, prvenstveno, namijenjena tinejdžerima – biti izvor globalnog populariziranja parfemske industrije? I to ne samo komercijalne, već i niche! Međutim, upravo to se dogodilo tijekom prošle godine. Zahvaljujući Tik Toku i zaljubljenicima u parfeme koji su redovito objavljivali mirisne priče pod oznakom #PerfumeTok.
Ono što iznenađuje možda više no uobičajeno jest činjenica kako Tik Tok nije izrodio samo mirisne vodice, celebrity parfeme i dizajnerske parfeme nižeg cjenovnog ranga… Već je dao i svojevrsno drugu popularnost nekim vrlo poznatim i skupim niche klasicima. A rekli bismo da upravo zahvaljujući generaciji Z i njihovim odvažnim i promišljenim kupovnim odabirima svjedočimo zanimljivim parfemskim trendovima za 2023. godinu.
Naime, mirisi koje favoriziraju nisu naprosto pristupačni ili luksuzni, već i održivi, na prirodnoj bazi, niche ili indie brenda, eco-friendly, u teksturi ulja, balzama ili vodice za tijelo… I upravo ova raznolikost u odabiru nas iznimno veseli.
Lagani ili opojni parfemi?
Rekli bismo – oboje podjednako! Mirisna predviđanja za 2023. godinu ispunjena su retro nostalgijom ili istraživanjem mirisnih kombinacija. Kao i isprobavanjem mirisa koji evociraju moment prizemljenosti i čistoće, ali i čiji sastavi izlaze iz parfemskih normi.
Vanilija i dalje ne izlazi iz mode, a sada se vraća u svom najkremastijem, gurmanskom obliku. Prizivaju se opojni, začinski parfemi s odvažnim cvijećem, no jednako koliko i mirisi druge kože, čistoće, ali i zemljane note. Cijela kategorija za sebe ostaju i Tik Tok favorites za koje se vjeruje kako će paralelno biti jedni od kreatora mini trendova tijekom cijele 2023.
U nastavku ulazimo u detalje parfemskih trendova, kao i mirisne priče koje ćemo s njima povezivati.
Parfemski trendovi za 2023.
• 90’s gurmanska vanilija
• Veliko cvijeće
• Zeleno
• Prizemljenost
• Second skin
90’s gurmanska vanilija
Jedan od vodećih parfemskih trendova je svakako koketiranje s 90-ima i slatkoćom parfema koja izaziva zazubice, koliko i nekom senzualnom, zrelom vanilijom. Ovo je vrlo trendi sastojak, ali paralelno i baza velikog broja parfema, sve ako se u njemu i previše ne osjeti.
Osim što je jestiva, upravo je to jedan od razloga zašto nam djeluje nostalgično – vanilija je tip mirisa kojeg smo naprosto osjećali stalno i svugdje. Možda će vas podsjetiti na vaš prvi poljubac, najdraži sladoled iz djetinjstva, koliko i na opojan bakin parfem, ali zato će vam većinom izazvati osmjeh na licu.
Ova nostalgična vanilija je zapravo vrlo gurmanska i skoro jestiva, dok su joj direktno oprečne neke zrele vanilije. One imaju pomalo seksepilan i senzualan dojam, što čime uz primjerice ambru, opojan pačuli ili elegantno bijelo cvijeće.
Veliko cvijeće
Grandiozno, mirisno i opojno – upravo ovako djeluju floralni parfemi najavljeni za 2023. godinu. Ideja je probuditi romantičnu, ženstvenu auru mirisom koji je bogat, bilo da je puderast i slatkast ili aromatičan. Istina jest da ovakvi mirisi nikada zapravo ni nisu izašli iz mode… No njihova sposobnost da budu jednostavan dnevni suputnik ili izvor pozitivne energije je sasvim dovoljan razlog da ih birate.
Također, cvjetni mirisi mogu imati i aromaterapeutsko djelovanje. Ublažite osjećaj anksioznosti, depresije, umora i sličnog uz jedan nanos parfema. Birajte svoj cvjetni miris prema dominantnom mirisu cvjeta kojega volite – tako naprosto ne možete pogriješiti.
Zeleno
Trend okretanju ka prirodnosti pronašao je svoj put i u parfemskoj industriji. Naime, izgleda da osim popularnosti samog cvijeta svjedočimo i populariziranju mirisa lišća. Začini, svježa trava, mahovina i čajevi mirisi su koje smo više viđali tijekom prošle godine, a bit će još dominantniji u industriji tijekom 2023.
Trend svega zelenog ide ruku pod ruku s wellnessom, a ovi mirisi asociraju na prirodu u toj mjeri da su opuštajući, osvježavajući i umirujući. Možete li zamisliti koje osjećaje vam pobuđuju hodanje bosonogi po travi ili udisanje friškog proljetnog zraka? Sviđaju li vam se ovi opisi, mogli biste pronaći novog mirisnog favorita upravo u zelenom trendu.
Prizemljenost
Interes za sve spiritualno će doseći svoj vrhunac tijekom 2023. godine. To znači da će i mirisna kategorija morati donositi osjećaj prizemljenosti, zena i pozitivne energije. U svijetu parfema to će prije svega biti kadulja, koja se u medicinske i spiritualne svrhe koristi već godinama, a osim umirujući svojstava djeluje i pročišćujuće. Odmah iza nje tu je sandalovina, drvo koje djeluje opuštajuće i izaziva osjećaj zadovoljstva. Ona se stoljećima se koristi u ritualne svrhe za donošenje osjećaja pomnosti i boljeg fokusa.
Ne smijemo zaboraviti ni tzv. digitalnu lavandu koja je proglašena jednom od trendi boja godine, a koja se preslikala i u parfeme. Miris lavande ima opuštajuća svojstva koja su iznimno cijenjena u svijetu aromaterapije, a uz to je i divna bazna nota koja se dugo zadržava na koži.
Note koje se uklapaju u ovaj trend su i lagane floralne note, med, ruža i prije svega njihov miks. Ideja je staviti vas u stanje opuštenosti, samopouzdanja, spremnosti za fokus i meditaciju. Ovo su parfemi koji će imati pozitivan utjecaj na vaš svakodnevni život – uz to što ćete predivno mirisati!
Second skin
Jedna od najpopularnijih mirisnih kategorija su svakako second skin odnosno molekularni parfemi. Ovi mirisi zapravo daju efekt mirisa vaše kože – ali bolje. Miris je poznat, ugodan, utješan i zadovoljavajuć, također je vrlo suptilan i zapravo poziva onoga tko ga želi osjetiti da vam se malo više približi.
Jedan od velikih trendova 90-ih je mošus koji se iz ovoga razloga nosi i 2023. godine. Ima zanimljivu animalnu vrijednost, a ovisno o ostalim notama može biti vrlo kremast, puderast, umiljat ili pak divlji, seksepilan i opojan. U varijantama skin scenta on naglašava prirodnost i svojevrsno pridonosi intimnosti nošenja pojedinog mirisa.
Molekularni parfemi kao takvi bazirani su na jednoj ili više sintetskih molekula koje, najčešće, oponašaju prirodi poznat miris ili osjećaj. Takvi parfemi su još intimnijeg karaktera jer tijekom dana nestaju i pojavljuju se. Vrlo lako ih je osjetiti, koliko i propustiti!
Dodatni trendovi koje ne smijemo zanemariti
1. Održivost
2. Parfemska ulja, losioni i mirisne vodice
3. Tik Tok parfemi
4. Parfemi u layeringu + travel size/discovery pakiranja
Održivost
Suvremeni kupac ima vrlo jasno postavljene standarde kada je beauty industrija u pitanju, a sada istim pravilima podliježu i parfemi. Naime, eco-friendly parfemi koji su “clean” i održivi, a pritom mirišu jednako intenzivno jedan su od rastućih trendova o kojem će se više pričati tijekom 2023. godine.
Netoksični parfemi?
Ono što je problematično kod teme “netoksičnosti” parfema jest činjenica da su parfemi, prije svega, vrlo složene formule što samo po sebi može biti iritabilno. Izbace li se neke komponente iz tih parfema, oni najčešće djeluju manjkavo i trajnost im se značajno smanjuje, pa se primjerice osjete svega nekoliko sati. Također, parfemi na bazi čistih, sirovih prirodnih sastojaka su značajno skuplji od standardnih parfema, jer su sintetske note puno jeftinije od prirodnih.
Iz toga razloga, održivi parfemi kao trend neće moći sasvim zaživjeti još sada. Barem dok se ne pronađe dobra alternativa za njihovu izradu. Trenutno su značajno skuplji od prosjeka ili loših performansi, a oba razloga su dovoljno dobra da zato ne investirate u njih. Ipak, vidjet ćemo što nam godina donosi!
Parfemska ulja, losioni i mirisne vodice
Kako je popularan trend okretanja prema prirodnijim opcijama, paralelno, koliko i trend stvaranja svog unikatnog mirisa uz layering – ne čudi nas povratak mirisnih vodica, losiona i ulja za tijelo.
Naime, parfemski losioni doista omogućuju klasično dobru hidrataciju kože uz željeni miris. A kombiniraju li se i s parfemom imaju priliku odašiljati miris puno kvalitetnije i duže. S druge strane, mirisne vodice su zabavan način layeringa parfema kako su praktične za ponijeti u torbici, osvježavajuće i pretežito suptilnijeg mirisa, pa je kod obnavljanja mirisa usred dana neće izazvati glavobolju ili biti previše intenzivne. Dapače, dodavanjem mirisne vodice preko parfema kojeg ste staviti ujutro – stvarate neku novu zanimljivu kompoziciju.
Ulja su luksuzniji odabir
S druge strane, parfemska ulja su za one koji žele miris koji će se slabije osjetiti tijekom dana, ali će se njegova piramidalna struktura noti odmah osloboditi. Naime, ulja ne sadrže alkohol pa iskonski miris parfema dobijemo čim ih nanesemo, a kako se tijelo zagrijava, tako se miris i intenzivnije ispušta. Nadalje, kako su vrlo koncentrirana, dovoljno je vrlo malo proizvoda umasirati na pulsne točke kako bi parfem bio postojan tijekom dana.
Sve i da nanesete manje ulja no što imate naviku s parfemom, ulja je jednostavno ponijeti u torbici i obnoviti ih kroz dan. Također, vrijedi spomenuti kako se vraćaju i aromaterapeutska “roll on” ulja. Ona vas potiču da ih nanosite za pročišćavanje uma, opuštanje ili dašak pozitivne energije.
Tik Tok parfemi
Ova kategorija mora postojati kao zasebna zato što činjenica jest da će Tik Tok tijekom 2023. izroditi još pregršt popularnih parfema. Izgleda da je upravo ova društvena mreža zahvaljujući oznaci #PerfumeTok postala IT mjesto za traženje vašeg novog signature mirisa.
Zanimljivo je kako Tik Tok paralelno lansira popularne mirisne vodice koliko i vrlo skupocjene niche parfeme, tako da je moguće pronaći doista za svakoga ponešto, pa i za svačiji budžet. Samo neki od parfema koje je lansirao Tik Tok Maison Francis Kurkdjian Baccarat Rouge 540, Parfums de Marly Delina, by Kilian Love Don’t Be Shy, YSL Black Opium, Glossier You…
Parfemi u layeringu + travel size/discovery pakiranja
Napokon smo ušli u eru eksperimentiranja s parfemima koja vas poziva na kreativnost umjesto na biranje vašeg signature mirisa. Iako je signature miris nešto što ćete zasigurno stvoriti s vremenom, prije nego se odlučite za samo jedan parfem do kraja života – poigrajte se s ostalim opcijama.
Naime, layering parfema je nikad popularniji, kako je ideja stvarati i nositi unikatne mirise. Pogotovo u industriji koja se razvija svjetlosnom brzinom i gdje doista svaki tjedan možete kupiti novi hit parfem – bitno je raditi pametne mirisne investicije. Kombiniranjem mirisnih vodica ili losiona s parfemom kojega već imate kod kuće stvarate sasvim nove mirisne priče koje će vas zasigurno inspirirati na daljnje istraživanje.
PRO tip:
Layering parfema nije jednosmjeran! Dva ista parfema mirisat će sasvim drugačije kada stavite jednog na drugog – i obrnuto.
Preporuka? Mini parfemi!
Za layering, ali i istraživanje noviteta, iznimno je korisno ulagati u travel size parfeme ili tzv. discovery setove. Oni vam najčešće nude 5-10 bočica parfema od 2 ml i omogućuju da isprobate, primjerice, najveće hitove pojedinog brenda unutar iste kupnje. Nadalje, takva pakiranja su idealna za putovanja jer su parfemi maleni i stanu u svaku kozmetičku torbicu. Jednako tako pružaju vam opciju da za svaku prigodu na putu mirišete drugačije.
Upravo je i ideja kombiniranja parfema s vašim raspoloženjem ili stilskim odabirima za taj dan – itekako poželjno. Nošenje jednoteistog mirisa svaki dan je poput nošenja bijele košulje; chic, ali može biti malo dosadno. Uz to, svakako vam neće jednako pasati za baš svaku životnu prigodu. Upustite se u istraživanje parfema i pronađite po jedan koji vam popravi dana kada se ustanete na lijevu nogu, onaj koji je idealan kada trebate dašak samopouzdanja ili kada naprosto želite biti više seks, jedan nenapadan za poslovne prigode i slično.
Foto: Pexels, Unsplash, Instagram (@kasiaajagodzinska)