Unisex parfemi nekako su nepravedno zapostavljeni, a zapravo su prilično neodoljivi. Na počecima parfumerstva u zapadnom svijetu, parfeme su spravljali farmaceuti u ljekarnama. Miješali su sastojke poput ruže, ljubičice, klinčića, lavande i ostalih sastojaka koji su se tada tek otkrivali. Tada je poanta bila stvoriti mirise koji neodoljivo mirišu na svima, ženama i muškarcima.
Tek krajem 19. stoljeća počelo je oglašavanje parfema koje je posebno targetiralo žene. Kako se poboljšavala kvaliteta života tako su sve brojnije bile prilike za žene da pokažu da si mogu priuštiti male luksuze poput finih parfema. Reklame za parfeme tada su krasile otmjene žene, šumske nimfe i božice. Kupnja parfema sve je manje bila težnja za pronalaskom mirisa koji se ljudima sviđao, postajala je težnja za postajanjem osobe koja ljudi žele biti.
Tako je i danas. Oglasi za parfeme unaprijed određuju za koga su neki mirisi namijenjeni, bilo da se radi o godinama, spolu, osobnosti ili prigodi u kojoj se neki parfem nosi. Baš zato neke mirise povezujemo s određenim tipovima ljudi. Realno, ništa biološki ne govori da me ruža za žene, baš kao ni da je pačuli za muškarce, ali oglasi su nas to naučili.
Srećom, te granice između muških i ženskih parfema u posljednje se vrijeme sve više brišu. Sve to krenulo je prije 28 godina kada je Calvin Klein lansirao prvi parfem otvoreno reklamiran kao unisex – CK One. Baza mu je citrusna, gornje note su ananas, mandarina, bergamot, kardamom, limun i papaja. Ukratko, poruka koju šalje je “Jedan za sve”.
Tipično, ženski parfemi su slabiji i slađi od muških. Osim citrusa, unisex parfemi često imaju i note mošusa koje ljudi često opisuju kao prirodna miris kože, stoga i ne čudi zašto ih parfumeristi biraju. Tu su i parfemi koji imaju note kože, jantara i sandalovine.