Gurmanski parfemi, poznati po svojim „jestivim“ notama koje bude osjećaj topline i slatkoće, već desetljećima oduševljavaju ljubitelje mirisa. Njihove privlačne kompozicije s notama poput vanilije, čokolade i karamele toliko su realistično osmišljene da nas tjeraju na pomisao: „Može li se ovo pojesti?!“. No ta ideja, pa ni popularnost gurmanskih parfema, nisu slučajnost – ono je rezultat naše psihološke povezanosti s mirisima koji evociraju ugodu i svojevrsno nas vraćaju u naše stanje djeteta.
Zašto gurmanski parfemi izazivaju takav učinak?
Miris i okus usko su povezani. Naše osjetilo mirisa duboko je povezano s limbičkim sustavom, dijelom mozga koji kontrolira emocije i sjećanja. Kada osjetimo gurmanske mirise, poput vanilije ili karamele, oni nas podsjećaju na ukusne delicije i stvaraju osjećaj ugode, nostalgije ili čak gladi. Gurmanski parfemi često simuliraju mirise koje povezujemo s osjećajem ugode i slatkoćom, poput svježe pečenih kolača, čokolade ili kave.
Također, gurmanske note pružaju osjećaj intimnosti i „nosivog luksuza“, jer njihova slatka i kremasta aroma djeluje umirujuće, ali i zavodljivo. Takvi mirisi savršeno spajaju hedonizam i eleganciju.
Kako je započeo trend gurmanskih parfema?
Vjerovali ili ne, gurmanski parfemi pojavljuju se tek u 90-ima. Sve kreće 1992. godine, kada je Thierry Mugler lansirao revolucionarni parfem Angel. Njegov inovativni spoj slatkih nota karamele, vanilije, pralina i čokolade otvorio je vrata potpuno novoj kategoriji u parfemskoj industriji. Angel je bio prvi parfem koji je hrabro prigrlio ideju „jestivih mirisa“, spajajući ih s klasičnim cvjetnim i drvenastim notama. Njegov uspjeh bio je izvanredan i nadahnuo je mnoge brendove da krenu sličnim putem.
S vremenom su gurmanski parfemi postali sinonim za luksuz, a njihova popularnost samo je rasla. Štoviše, danas gotovo svaka parfemska kuća ima barem jedan gurmanski miris u svojoj kolekciji. To i ne čudi kada pomislimo kako su ovi parfemi zapravo savršen uniseks, jedni su od dugotrajnijih mirisa na tržištu i pritom izazivaju osjećaj sreće i ugode. Što više poželjeti!?
Koje su to jestive note koje najčešće viđamo u parfemima?
1. Vanilija
2. Čokolada
3. Karamela
4. Praline
5. Med
6. Sjemenke tonke
7. Kava
8. Kokos
Koje parfeme pokloniti gurmanima u svome životu?
Sigurno u svome životu imate barem jednog gurmana, a ako ga ovog Božića želite posebno obradovati, zašto ne pokloniti parfem koji miriše poput najfinijih slastica? Imamo nekoliko prijedloga.
La Rive Queen of Life
Sladak parfem s miksom vanilije, pralina i badema te kruške i bijeloga cvijeća. Ovaj miris se posebno sviđa obožavateljima parfema La Vie est Belle.
La Rive Taste of Kiss
Kava, praline, vanilija i karamela kriju se u bazi ovog izrazito slatkog parfema, koji je u gornjim notama voćan i sočan; kruška, bergamot, tangelo. Šuška se kako je idealan dupe za parfem La Nuit Trésor.
Ulric de Varens Mini Pink
Pravi gurmanac u svakom smislu riječi! Ovaj parfem je sladak i opojan do te mjere da djeluje gusto u mirisu, a čine ga samo tri note: vanilija, karamela i sandalovina.
La Rive Vanilla Touch
Uživate li u mirisu prave vanilije, one za kuhanje, ovaj miris bi vas mogao oduševiti. Krije još brojne cvjetne i voćne note, no u stvari miriše kao vanilija s malo pudera u pozadini.
L’erbolario Pistachio
Iako se zove pistacija, ovaj miris je pravi gurmanac u kojem pistacija zapravo brzo nestane – no ostane slasna slana karamela, pa neke ovaj parfem podsjeća i na miris francuske slastice makaron.
Sabrina Carpenter Sweet Tooth Cherry Baby
Treći parfem poznate pjevačice jednako je gurmanski kao i ostali, no ovaj miriše na sočne trešnje omotane u najfiniju čokoladu.
Gdje ih možete pronaći?
Istaknuti mirisi čekaju vas u dm-u – i to uz genijalnu pogodnost! Od 1. do 24.12. za kupnju dva ili više mirisa u dm prodavaonicama ili u dm online shopu, kupci dobivaju 20x više bodova na svojoj dm active beauty kartici. Upravo mirisi čine jedan od najboljih poklona koje možete kupiti povodom nadolazećih blagdana svojim najmilijima, ali i pokloniti sami sebi.
Foto: dm, Unsplash, Pexels, dupe photos