Jedna od šokantnijih vijesti koje smo dobili jest da će, ako nastavimo živjeti kako živimo, zemlja u manje od 100 godina biti nepovratno uništena. Štoviše, i neprikladna za životne uvjete jer će temperature zraka i mora porasti, vladat će suše, izumrijet će mnogobrojne biljne i životinjske vrste…
Utoliko, odgovornost je svih nas svojim djelovanjem ostavljati što manji otisak na zemlji. Izgleda da je prosječan kupac toga sve svjesniji, jer je upravo trend održive ljepote veliki trend 2023. godine. Ukorak s njim, nakon clean beauty trenda, pojavio se i Wellness beauty trend.
Što je Wellness beauty trend?
Ovaj trend spaja okretanje prirodi u svim životnim područjima, pa tako i u njezi lica i tijela. Također, stavlja naglasak na bitnost odvajanja od tehnologije kroz digitalne detokse te stavljanje fokusa na mentalno zdravlje. Utoliko, održivost kao trend, uvelike je dio Wellness beauty trenda koji jednako tako nalaže kupnju kvalitete spram kvantitete, biranje čistih formula na biljnoj bazi, odabir proizvoda koji su reciklabilni i ne ugrožavaju kako zdravlje, tako ni okoliš.
Što je trend održive ljepote odnosno sustainable beauty trend?
Trend održive ljepote odnosi se na beauty industriju koja se sve više usredotočuje na stvaranje proizvoda koji ne štete okolišu te koji su proizvedeni tako da smanjuju negativan utjecaj na planetu. Ovaj trend uključuje proizvode koji koriste prirodne sastojke, ali i one koji su pakirani na način koji smanjuje količinu otpada. Održiva kozmetika također može biti cruelty-free, što znači da proizvodi nisu testirani na životinjama, kao i vegan-friendly (prikladna za vegetarijance i vegane), a u startu se očekuje da je i eco-friendly.
Također, on potiče kupce da se educiraju o sastojcima u proizvodima koje kupuju i kako njihova kupnja utječe na okoliš. Tako se potiče odgovornost prema planeti i njezinim resursima te se promiče održivost u svakodnevnom životu. Ovo je ključni korak koji bismo naglasili, jer promjena doista kreće od nas samih.
Najveći trendovi održive ljepote za 2023. godinu
• Pakiranja koja se mogu ispočetka puniti – kako se već očekuje da će proizvodi beauty brendova doći u reciklabilnom pakiranju, tako je sljedeći korak favoriziranje brendova čiji proizvodi dolaze u lončićima i bočicama koje se mogu ispočetka puniti.
• Proizvodi u krutoj formi – kako bi se smanjilo korištenje plastike u svakodnevnom životu, brendovi su počeli proizvoditi pločice za tuširanje, pranje kose, njegu tijela… Praktične su jer se aktiviraju u dodiru s vodom ili tijelom, a rade jednako dobar posao kada je u pitanju higijena i njega. Ovo je bitan korak u proizvodnji proizvoda jer dokazuje kako je moguće stvarati proizvode bez korištenja vode, koja je užasno bitan resurs.
• Clean formule – riječ “toksičan” je postal pomalo toksična kada opisujemo beauty proizvode, no i dalje se naglasak stavlja na formule lišene potencijalnih alergena, iritansa i sličnih proizvoda. Bez obzira na to što su na tržištu već nekoliko godina, clean proizvodi ne prestaju biti traženi,
• Proizvodi na bazi biljaka – ili barem na prirodnoj bazi! Ovakva kozmetika je sve popularnija jer se vjeruje da je blaža za kožu. Jedan od većih biljnih sastojaka ove godine je bakuchiol kojega zovu biljnom zamjenom za retinol.
Naravno, glavna asocijacija na sve održivo i prirodno je zelena boja, a nevjerojatno privlačna i vibrantna zelena boja je Titanite green.
Zašto upravo Titanite green?
Titanite Green je nijansa zelene boje koja je nazvana po mineralu titanitu, koji se koristi za proizvodnju pigmenta. Titanite Green ima svjetliju i vibrantniju nijansu od ostalih zelenih nijansi. Ova boja se može koristiti u različitim industrijama, uključujući modu, umjetnost, kozmetiku i industriju boja i lakova. U modi, Titanite Green periodično ulazi i izlazi iz mode, najčešće prati duh vremena. Također, može se vidjeti u makeupu, poput tuševa, maskara, sjajila za usne, lakova za nokte i sjenila za oči kojima kreiramo upadljive makeup look.
Titanite Green je svijetla i živopisna boja koja se često koristi za stvaranje energičnih i živahnih efekata, te je popularna u raznim industrijskim granama.
Boja oprečnih simbolika
Zelena boja ima široku simboliku koja se može razlikovati ovisno o kulturi, vremenu i kontekstu u kojem se koristi. U nekim kulturama, zelena boja se povezuje s rastom, obnovom i plodnošću, dok se u drugim kulturama smatra bojom smrti i tuge. Druge asocijacije na zelenu su priroda, harmonija, nada, novac, svjetlost i zdravlje.
Boja koja umiruje
No zelena se u smislu Wellness, pa i sustainable beauty trenda, više koristi radi emocija kojih zaziva, nego li simbolike koju nosi. Naime, zelena boja ima pozitivan i umirujući učinak na ljudsku psihu te se često povezuje s emocijama poput mira, harmonije i ravnoteže. Zato se često koristi u prostorima za opuštanje i meditaciju kako bi se stvorila osjećaj smirenosti.
Osim toga, zelena boja može potaknuti osjećaj svježine, vitalnosti i rasta, te se često koristi u industriji hrane i pića kako bi se poboljšala prepoznatljivost i prodaja proizvoda. U promociji zdravlja, zelena boja se povezuje s prirodom i ekologijom, te se koristi za promicanje zdravog načina života i proizvoda koji su ekološki prihvatljivi. Zelena boja također se povezuje sa srećom i optimizmom. Povećanje zelene boje u okolišu može pomoći u smanjenju stresa i tjeskobe, te se koristi u psihološkim terapijama kao način za poticanje pozitivnih emocija.
Na što pripaziti kod kupnje proizvoda unutar trenda održive ljepote?
Kupnja proizvoda koji se vežu uz održivu ljepotu može biti izazovna jer ne postoji standardna definicija održivosti u beauty industriji, baš kao što ne postoji ni definicija “clean” proizvoda, a tvrtke često koriste različite izraze i marketinške trikove za privlačenje kupaca.
• Čitajte sastojke – prije kupnje proizvoda, pažljivo pročitajte etiketu i provjerite sastojke. Izbjegavajte proizvode koji sadrže kontroverzne sastojke poput parabena, sulfata, ftalata i sintetičkih mirisa, ali i one za koje ste se već uvjerili da vam ne odgovaraju.
• Birajte recikliranu ambalažu – potražite proizvode koji dolaze u ambalaži od recikliranih materijala ili u potpunosti biorazgradivim pakiranjima. Štoviše, izaberite proizvod koji dolazi u minimalnom pakiranju.
• Birajte cruelty-free proizvode – izbjegavajte proizvode koji su testirani na životinjama. Potražite proizvode koji su cruelty-free i veganski.
• Birajte lokalne proizvode – potražite proizvode koji su proizvedeni lokalno kako biste smanjili negativan utjecaj na okoliš zbog transporta proizvoda.
• Potražite proizvode s certifikatima o društveno odgovornom poslovanju – proizvodi koji imaju certifikate o društveno odgovornom poslovanju i proizvodnji rade na poboljšanju uvjeta za radnike i lokalnu zajednicu.
• Educirajte se – znanje o održivosti i prirodnim sastojcima u beauty proizvodima vodi do bolje informiranih i, najčešće, zadovoljnijih kupnji.
Zelene pogodnosti u dm-u
U suradnji s dm-om koji ovoga tjedna ususret proljeću slavi upravo boju Titanite Green, pripremili smo vam pregled artikala koji će vam pomoći uživati u sustainable beauty trendu. Za kupnju odabrane dekorativne kozmetike u dm-u kupci do 30. travnja dobivaju 15 x puta više bodova na svojoj dm active beauty kartici, a ako u istom razdoblju kupe te proizvode u dm prodavaonici u vrijednosti većoj od 15 eur/113,02 kn, na dar će dobiti spužvicu za nanošenje makeupa.
Foto: Unsplash, Pexels, Imax, dm