Priča o najpoznatijoj kući niche parfema

Priča o najpoznatijoj kući niche parfema

amouagecover2

Prema rječniku hrvatskog jezika Vladimira Anića emocije su psihičko stanje duševne pobuđenosti obilježeno skupom subjektivnih osjećaja, obično praćenih fiziološkim promjenama, koje potiču osobu na reakciju. Fiziološka promjena odnosno reakcija je itekako jasna kada je riječ o prvom susretu nosa i magije parfema cijenjene parfemske kuće Amouage – preplavljenje. Valovi emocija. Sreća. Ljubav.

Amouage (Valovi emocija, valovi ljubavi u prijevodu) je parfemska kuća osnovana 1983. godine, kojoj je osnivač, Sultan Omana, Njegovo Veličanstvo Sayyid Hamad bin Hamoud al bu Said, predvidio zvjezdani put bez trnja. Pozvavši pod krov kuće legendarnog francuskog parfemistu, Guy Roberta, autora spektakularnih kreacija poput Gucci pour Homme, Caleche te Equipage za kuću Hermes ili Madame te Monsieur za kuću Rochas, Amouage iste godine predstavlja svoj prvijenac odmah ovjenčan zlatom – GOLD, utkan od 120 viskokokvalitetnih sastojaka, predstavljen u ženskoj te muškoj varijanti.

Novi val emocija uskoro izaziva mirisni spektakao kreiran 1995. Godine – UBAR. Inspiriran drevnim trgovačkim gradom za koji se dugo vjerovalo da je centrom trgovanja tamjanom, ponovno otkrivenog 1992. godine u pustinjama južnog Omana, Ubar u visokim notama donosi bergamot, limun, đurđicu, u srcu Damašćansku i Bugarsku ružu te jasmin, a u donjim notama sandalovinu, cibetku ambru i vaniliju. Reformuliran, ali nekako i senzualniji, izlazi 2009. godine kao parfmeska voda i ženu svakako izdvaja od djevojčica.

DIA (napose muška inačica mirisa), predstavljen 2002. godine, možda je najoglednije mirisno uprizorenje širina omanskih pustinja. Žensku je
inačicu, kao komplementarnu gorespomenutom parfemu GOLD, kreirao Jean-Claude Ellena, parfemski mag koji je za Amouage predstavio živi francuski duh, opisavši igru smokava, proljetnog cvijeća i cvjetajućih stabala, irisa u tamjanastoj drvenoj bazi. Samo godinu dana kasnije, kuća predstavlja miris CIEL čiju žensku varijantu potpisuje Lucas Sieuzac, autor nekih od klasika za kuće Givenchy, Armani i Cerruti.

Esenciju muške elegancije kuća predstavlja 2007. godine introspektivnim parfemom nazvanim REFLECTION. Kreator muške inačice, spomenuti Lucas Sieuzac, eleganciju opisuje harmoniziranjem cvjetnih (iris, jasmin, neroli), drvenih (cedar, sandalovina, pačuli, vetiver) te začinskih nota (crveni papar, aromatični ružmarin, lišće crvene naranče). Žensku je inačicu za kuću potpisao još jedan čudovišni nos, Maurice Roucel, autor nekih od pobjednica za Bond no 9, Donnu Karan, Guerlain, Gucci I Frederic Mallea.

Godine 2007. Amouage kreće u potpuni makeover s ciljem približavanja brenda europskom parfemskom tržištu, moderniziranju te osnaženju njegove nedvojbene luksuznosti. Nova poglavlja u knjizi uspjeha parfemskih kreacija kuće te međunarodnu ekspanziju shodno, započinje Christopher Chong, njujorčanin hongkongškog podrijetla londonskih manira, pasionirani obožavatelj socijalnih medija, klasične glazbe te opere (što će se itekako reflektirati u mirisnim prispodobama o kojima će skoro biti riječi). Pozvan da kući daruje novi DNA, novi prkos te snagu koja će pokrenuti tsunami emocija, Chong svijetu poklanja sijaset spektakularnih uradaka. Za kućnu 25. Obljetnicu Chong predstavlja prvi u nizu “novih” Amouagea – JUBILATION XXV, veličanstveni orjentalni fougere koji u obje generičke varijante ostavlja bez riječi.

Zavodljivost ruža i njihovu meku i ljubavnu, ali i odvažnu i prkosnu stranu uprizorile su lirične mirisne kreacije 2008. godine – LYRIC MAN te LYRIC WOMAN. I dok muška inačica ruži daje neki borbeni i oštri karakter, osobno nisam naišao na spektakularniju interpretaciju ruže od ženske lire Amouagea, koja svojom pjesmom kroz sve razvojne faze duboko, senzualno i mistično trese tijelo i kožu čini naježenom, ovijajući ju baršunom i svilom kroz zavodljivi dugosatni ples. Samo godinu kasnije, 2009., Chong svijetu predstavlja monstruozne u kompleksnosti i ljepoti, EPIC MAN te EPIC WOMAN.

Amouage je u godinama koje slijede predstavio iznimne mirisne uratke koji tematiziraju specifične sastojke, kao što su papar (HONOUR), absint i tamjan (prekrasni MEMOIR), smilje i kumin (FATE), cvjetne i voćne kompozicije (BELOVED, JOURNEY) ili čak specifična stanja, kao što je slučaj s INTERLUDEom ili mirisna slika zraka ranojesenskog sunca u nedavno predstavljenom parfemu te posljednjem iz kolekcije “Midnight Flower” nazvanom SUNSHINE.

No Amouage je 2010. otvorila još jedno poglavlje, nisku bezvremenskih mirisnih avantura, posvećenih činu stvaralaštva, kreativnosti, umjetnosti te sjećanjima jednostavno nazvanima – OPUS – The Library Collection. Svaki od opusa, kojih kuća s posljednjim izdanjem broji devet, povezana su s drevnim knjižnicama koja skrivaju tisućljetna znanja te umjetničkim djelima koja su i sama bezvremena. Christopher Chong istražuje borbu između onoga što srce želi i logike uma i razuma. Svaki je Opus jedan instrument koji svira bogatu simfoniju. Svaki je kapljica koja govori tisući riječi.

amouageopus

Amouage zapravo to i jest. Fragment vremena. Podsjetnik na ljubav, na strast, na priču iz davnina koja se u kolopletu novih ljubavi opetuje. Emocija koja se nikad ne smiruje. Emocija koja trese, ispire i šumi snažno, baš kao i valovi koji zapljuskuju pogonjeni vjetrom.

Tekst: Sanjin Kaštelan
Foto: Amouage

Učitati još
Zatvori